• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Telan

FiaMia: Har du bestämt dig för gammelrosa rosor i buketten? Vet du i så fall vilken sort du ska ha?

• FiaMia

Telan: Jag ska till floristen på lördag så jag får återkomma om vilka roser det blir. Men gammelrosa måste dom vara! Har nog bestämt mig för att ha ljusrosa/vita hortensia i också. Ska nog ha det som bordsdekoration så då är det roligt att ta upp det även i buketten! Och hjärta på tråd!! Ska köpa hem och börja "odla" hjärtan på tråd, så har man att lägga som girlanger på borden!

Lapinette: 7 cm klack låter lite jobbigt... Nej, skorna från Bianco är precis rätt stil för mig. Har strass både i tiaran och på slöjan så det matchar ju överallt
    Annars så är dom ju supersnygga till fest, både till kjol och snyggbyxor, så hittar du några andra så får du säker användning för dom ändå!

• msbine

Har pratat med prästen idag, hon kommer hem till oss om två veckor och diskuterar vigseln, ska bli skönt att få psalmer klara och så så man kan göra klart vigselprogrammet i alla fall...

• lillabunny

Kul med "prästdate" msbine! :) Har ni bestämt er för psalmer och dylikt?

• fine

FiaMia: 'odla' hjärta på tråd??? hur kommer de att se ut?? jag fiskar efter ideer! :)

Skofrågan är klurig, jag har ännu inte hittat mina skor men vill ha fina men enkla, inte alltför brudiga, gärna guld-beige eller rosa- aktiga. Vi får väl se.
    Vad ska era M2B ha på fötterna?? Jag vill så gärna att min ska hitta några extra fina skor och inte bara svarta 'jobbskor'.

• Lapinette

FiaMia - jag kanske behåller skorna i alla fall??!! Velar hela tiden fram och tillbaka. Jag tror de passar min blivandes klädsel med silver/grått och rosa dock inte till min bukett...men å andra sidan så är det ju ingen som ser skorna.

msbine - skönt att få träffa prästen! Vi ska inte träffa vår förrän den 20 april så det blir att göra Vigselprogrammet där efter.

fine - min blivande hyr skor på samma ställle som frockcoaten. Det blir svarta i lack. Något han normalt aldrig skulle använda.

• msbine

lillabunny: Vi har väl inte bestämt helt vilka psalmer vi ska ha än, mne jag har några idéer.
    Vår präst är en vän till familjen, så det var inga problem för oss att börja diskutera den med henne nu redan. Hon hade med lite ideér om hur vi kan göra vigseln mer personlig, ska bli kul att höra vad hon har att säga :)

• Lapinette

msbine - vad skönt att ha en präst man känner...!!!

• msbine

Lapinette: Jo, det är det. Känner dock lite risk för att hon kommer att dra upp anekdoter från min barndom/ungdom på vigseln bara, kan vara lite pinsamt, men roligt.

• lillabunny

Kul med en präst som ni känner, det blir kanon!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...