MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
fine: jag kanske uttryckte mig lite luddigt Jag ska alltså köpa hem hjärtan på tråd och låta dom få växa till sig lite nu i tre månader så att dom blir långa och fina. Det va så jag menade! Ska sedan lägga ut dem på borden som girlanger.
lapinette: Det passar inte att blanda in någon gammelrosa blomma i din bukett också då? Så får du ihop färgerna... Men som sagt, vem lägger märke till skorna egentligen?
Min blivande har redan ett par svarta lackskor. Vi var ju på bröllop för ett tag sedan så han köpte dom redan då. Smart när man kan återanvända!
Här är man inte inne på en hel dag och när man sedan går in har ni hunnit skriva massor... Min m2b ska ha svarta skor som han har haft ett tag... men jag kan kanske få honom att köpa nya.
Vi åker hem till Borås imorgon så nu kommer jag att få "läsa igen" mycket när jag kommer hem på tisdag. På lördag blir det bröllopsmässa i Gbg! Hoppas på skoinspiration där! Vi ses kanske fia mia
kattkatt: Det gör vi kanske Jag hade tänkt att få lite inspiration till bordsdekorationerna. Vet inte riktigt vilka blomsterdekorationer vi ska ha. Vill även ha ett hjärta upphängt bakom oss... Såg på ett vänner-avsnitt att dom hade ballonger på en hjärtbåge + någon grön ranka med blad. Det var riktigt fint. Har ju beställt hem vita och rosa pärlemoballonger. Kanske man kan försöka ge sig på... Får ju testa med billiga ballonger först så att det funkar! Har ni några andra förslag annars?
Nu hoppar jag på er tråd utan att ha läst hela - den är så lång!
Jag ska också gifta mig i Maj och undrar om ni har nåra tips på buketter. Jag vill gärna ha varma färger i min och då gifter vi oss egentligen vid fel årstid. Gillar orange, rött, varmgult, blått (som för visso är kallt)& tänkte mig hjärtan på tråd.
snaeckan: Välkommen hit!
Här kommer lite länkar på sidor med blommor;
www.bernzonsblommor.nu/start.asp
svartbrud.se/
Har lyckats (efter mycket misslyckande) göra färdigt bordsplaceringen till bröllopet här på jobb (nej, vi har ingenting att göra på jobb, ska bli skönt att byta jobb nästa vecka). Nu är det bara att hoppas på att alla kommer ;)
msbine - hur många har tackat ja till er? Vi blir så frustrerade att folk inte ringer bums och säger JA!!! Dock över 120 som varit inne på vår websida.
Det är ca femton kvar av 70 möjliga som inte har svarat, blir nipprig av all väntan. Har precis som du lite svårt att förstå varför folk inte kan svara med en gång... Är dock en månad kvar innan osa har gått ut, vi har nu sagt till alla att de som inte svarar tills den 1 april räknas som om de har tackat nej, förhoppningsvis sätter det lite fart på folk...
Kul att du får så bra respons på hemsidan förresten!
msbine - det är ju bra! Vi har fått svar från 30 personer men vet att det är fler (som tidigare sagt men nu ej osat) som sagt att de ska komma. Många tänker att de har tid på sig att höra av sig... suck! Vi har också satt 1 april.