• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • fine

FiaMia - Min fattning är också ganska öppen, balansgång mellan säkerhet och maximalt ljusinsläpp! Det är som sagt jättefint när man ser spetsen på stenen.
    Tyvärr har jag ingen närbild och vår digitalkamera har pajat, hör av mig om jag lyckas skaffa en bild.
    Enda gången jag tyckt den varit i vägen har varit när jag tvättade håret i början, kändes liksom som att den skulle fastna i de blöta hårstråna.... men det var väl bara ovana ;)

• Telan

Jag tycker det är jättefint med maffiga, höga enstensringar och hade gärna haft en sån själv, men för min del funkar det inte.
    Jag har en annan ring som är väldigt speciell som är stor och hög och den kan jag inte ha på jobbet till exempel för att den känns i vägen och hakar i.
    Det är en Zornring som jag fick av min far när jag fyllde tjugo och den är gjord av hans vigselring (mina föräldrar är skillda). Det är synd att jag inte kan ha den till vardags för den är så fräck.

• fine

Ok FiaMia,
    jag har lyckats hitta några bilder vi tagit tidigare och zoomat in på ringen - hur ska jag visa de? Ska jag skicka till din email?

• mialisa

Oj nu måste jag få fråga er, har läst om era tider. Vår vigsel är kl 16. Undrar om det blir sent? Fotografering är klart innan, och festen ligger fem minuter från kyrkan, tänkte att middagen börjar kanske halv sex - sex? Vi ändrade faktiskt tiden från 15 till 16, men nu blir jag osäker!!

• msbine

Telan: Har följande saker i festprogrammet
    sid 1 - framsida med monogram på
    sid 2 - lite text som säger välkomna til Svenssons bröllopsfest
    sid 3& 4 - Presentationer av gästerna
    sid 5 - Brodsplaceringen
    sid 6 - Ordningsregler och regler för allsång
    sid 7 - Meny
    sid 8-10 - Allsånger
    sid 11 - Korsord
    sid 12 - Vår historia i årtal

• msbine

Var även hos floristen igår och fick lite priser på alla buketter och diskuterade vilka blommor vi ska ha osv. Kommer att bli vita H55 rosor och förgät-mig-ej som huvudblommor i alla, kommer att bli fint tror jag. Det är dessutom min favoritblommor. Å priset blev jag nöjd med. De skulle ha 2200kr för en brudbukett, 3 tärnbuketter, 1 corsage till min m2b, och 3 lite mindre corsager till marshalkerna. Tyckte det var ett ok pris. Vad får ni andra betala?

• Telan

mialisa: Det är många som har vigsel kl 16.00 så det borde väl inte vara nått problem. Det beror lite på hur länge festen håller på sen och vad ni har på schemat för övrigt.

msbine: Tackar! Alltid bra med lite tips.

Om det är nån som vill se zornringen så finns den här: www.dalaguldsmide.se/index.aspx&Expand=40
    Jag tycker själv att den är ganska cool . Min har svart onyxsten och det är en tjej plus en kille som håller i stenen istället för två tjejer.

• Telan

msbine: Jag ska precis börja fråga runt bland florister, men det låter som du fått ett bra pris.

• msbine

Telan: Vilken av ringarna är det? Fick upp två rader med ringar, lite svårt att se vilken det var, har inte så bra skärm...

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...