MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Om min blivande absolut insisterade på att köpa mig en dyr ring så skulle jag ju inte vägra ta emot den.
Lapinette: Har du inga bilder på ringarna? Skulle va roligt att se hur dom ser ut!
Den ring vi bestämt oss för till mig tyckte jag var jättedyr och den kostade "bara" hälften utav din...
Men har man en bra försäkring så känns det nog lite tryggare!
Tack för alla åsikter!
Nej, en ring i den prisklassen är inte vanligt i hans familj och vi har absolut inte tänkt oss något i den här stilen innan. Kvinnan i affären var riktigt smart som tog fram dessa två ringar och satte griller i huvudet på oss (främst honom). Som sagt, jag har redan en förlovningsring som ligger i halva denna prisklass och hade absolut inte tänkt mig en dyr ring till.
Rädslan över att tappa den har jag inte ens funderat över. Har aldrig tappat någon ring eller smycke.
Tyvärr har vi inget foto på den och igår kväll/natt när vi var hemma satt vi och letade på nätet efter den. Den jag provade var i vitt guld och så en massa diamanter som satt så tätt att du inte kunde se när den ena sluta och den andra tog vid. Dessa låg i själva ringen (m a o inget som stack ut). Den var verkligen vacker...men frågan är om det är värt det priset.
Som sagt, vi har ytterligare 2 månader på oss att fundera. Tack för alla åsikter!
Du kommer säkert fram till en bra lösning Lapinette. Ni får prata om det där hemma du och din blivande, väga för- och nackdelar. Den låter väldigt vacker, men frågan är ju om du kan hitta en lika fin ring till ett bättre pris...
Det är ett angenämt problem om ni nu har möjligheten att köpa en ring i den prisklassen! :)
lillabunny - jag vet, sa precis till varandra nu när klänningen är löst börjar nästa problem, ringen, men frågan är om det egentligen ska ses som problem. I sådana fall väldigt angemäna.
Tror inte vi kan hitta en liknande ring då vi inte ens fann någon på nätet. Skulle den handgöras i Stockholm blir nog priset mycket högre än vad vi får här. Det är ju diamanterna man betalar för.
Men som sagt, något att fundera över och i slutändan blir det nog en robust ring från Schalins istället. Jag berättar när ringarna är beställda.
Har hittat en ring som påminner om den jag provade igår.
www.vigselring.nu
gå in under canalinfattade prinsesser
denna har 11 diamanter men den jag provade igår hade 17 (om jag inte totalt missuppfattade franskan )
Jättefin ring! Tror säkert att den är jättevacker med 17 diamanter! Å tycker att är det den ringen du vill ha, så ska du ha den. Man ska ändå ha den hela livet
msbine - den var jättevacker och glittrade fantastiskt men när jag satt där i affären så hade jag inte en tanke på att den kunde bli min. Var så inställd på något enkelt ...
Har varit på kurs i 3 dagar och har inte varit inne på BT på 5! Och nu reser jag bort ytterligare 3 dagar...Panik!
kattkatt - stackare, du får gå på BT avvänjning så du klarar dig i ytterligare 3 dgr. Mitt rekord är nog 7 dgr i augusti då vi var iväg på semester.