• September06

Naiv ???

OjOjOj.................
    Jag blir lika förvånad varje gång jag ska kolla upp priset på saker och ting, är jag väldigt naiv eller är allt omk. bröllop dyrt ????

• Svar på tråden Naiv ???
  • reflex

Allt är fruktansvärt dyrt, jag var och kollade på skor idag, de skulle ha 1850:- för ett par skor som jag ska använda en gång. Jag tycker att det är dyrt och jag kan säga att vi ska inte ha ett litet bröllop, och vi snålar inte men allt är verkligen jättedyrt. Så fort man sätter brud framför så stiger priset.
    Så det är inte bara du som är naiv, isåfall är även jag det.

• Thindris

Nej, ingen av er är naiva. Sverige är ett himlarns dyrt land när det gäller att gifta sig! Jag förvånas fortfarande över priserna, fast jag vid det här laget vet att allt är dyrt. Det är verkligen tråkigt att allt ska vara så dyrt här!

• September06

Tack, jag trodde jag var den ända som tyckte att allt är dyrt. i skofronten så jag gifter mig i augusti så jag tänkte köpa ett par vita "examenskor" så blir de lite billigare iallafall (om jag hittar några)

• jocelyn

Man kan nog spara en del om man ger sig ut och jämför priser, olika företag osv. Allt behöver kanske inte plockas från "bröllopshyllan"? Skor kommer ju finnas massor av till våren, vita snygga på t.ex. Din Sko eller liknande. Kanske man kan hitta någon fin vit klänning i sommarmodet? Det här är saker som jag börjat fundera på nu eftersom det ÄR dyrt med saker som hör bröllop till.

• mn73

Jag förstår om man vill ha ett traditionellt bröllop med många gäster att det kan bli väldigt dyrt. Men annars kan man ju gifta sig utan att lägga ner en förmögenhet. Vi beräknar att lägga ut max 16000 kr på alltihop som har med vårt bröllop att göra. :)

• September06

oj hur gör ni ??? vi räknar med att minst få lägga 50.000

• älvan87

dyrt nu blir jag rädd. bara mina skor gått på 400. klänningen 200kr. allt är nytt. totalt ligger brölloppet på 13.000kr.

• September06

*ramlar av stolen* hur gör ni ? hur många gäster ???

• aug06

Wow! hur gör ni? är det ink eller exlusive ringar!!

• älvan87

September06
    ja vi har våran toastmaster osm tårtbakare och kock. vi har 50 gäster. och då bjuder vi på ölen och bålen :)

Svar på tråden Naiv ???