Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!
Hej!
Nu är gamla tråden stängd, så här kommer en ny tråd för oss Kristianstadsbrudar! Nya och gamla hälsas välkomna!
Hej!
Nu är gamla tråden stängd, så här kommer en ny tråd för oss Kristianstadsbrudar! Nya och gamla hälsas välkomna!
Caja!
Hur mycket satinband behöver du? Hur många meter?
(De har tyvärr inte sådant band på lager just nu...)
Min-Ah
Ja.. jag kommer nog behöva rätt mycket räknade jag precis ut.. runt 180-200 meter. Vet inte alls hur mycket det är på en rulle. :)
Paulinas
Tack för en jättetrevlig middag i Fredags. Ingmar hälsar att det var jättetrevligt att träffa er. Men usch vad det snöa när vi körde hem till Lönsboda. Vi fick köra 50 hela vägen hem men vi kom hem. lördagen sen fick vi börja med att skotta snö... och lite snöbollskrig hihi
Jag har haft en helt underbar helg i Lönsboda. Träffade Ingmars mormor i Söndags o det var jättetrevligt. Mycket go dam :)
Caja!
Gittes kan beställa satinband till dig!
Går bra när du skall ha så mycket!
Jag får en lite provbit som jag kan skicka till dig, så du kan se om det är bra/rätt kulör på den!
Det är 30 m på en rulle, så det borde ju bli lagom med 7 st rullar (blir ju 210 m, men det kanske bara är bra att ha lite extra! )
Du kan maila mig din adress, så skickar jag dig provet!
sofia.jonsson@goinge.net
Ja, man får väl då erkänna sitt nederlag. Vi har hoppat av danskursen. Vi har missat två gånger på rad nu, så då känns det som man missar för mycket. Men lite bättre på att dansa är man väl efter de gånger man gick. Man får väl känna sig nöjd med sin insats.
Har nu äntligen beställt köket till huset. Blev alldeles för dyrt och mkt mer än vad vi tänkt oss. Men men, fint blir det nog.
Har äntligen kommit på hur inbjudningskorten ska se ut. Jag ska brodera våra initialer på framsidan. Lugn, nej inte för hand. Mamma har en symaskin som kan brodera. Hoppas att det blir bra. Har aldrig sett någon ha det innan, så det är kul med ngt som är lite annorlunda.
Nu kan jag inte smita längre från jobbet, dax att gå tillbaka. HA det så bra allihopa.
Magnus brud ni har ju ändå hunnit lära er något från dansen, så det va väl inte helt förgäves men så kände vi me, när vi missat.
Korten lät himla fina, och orginellt. Som Paulinas sa vi har lyckats få olika kort allihop. Det hade ja inte kunnat fundera ut.
MinAh Snäckorna köpte vi på systrarna ...?? ligger sidan om Lillys (eller nästan) Paulinas, visste inte du vad de hette? Ligger på ströget. Jag kan ta med mig boken på nästa träff.
Gumsigos!
Systrarna Gren är det väl du menar då!? De vet jag var det ligger. har varit där några gånger... Mysig affär!
Hade dock oturen att köpa en påse med fullkornsris där en gång, som tyvärr var full med ohyra. Mjölmått var det visst insekterna hette... Urrrk!
Fick sanera min lägenhet efter det...(Anticimex fick komma och bespruta )
Är det BT-träff på lördag, 25/2? Hur dags och var? Har dålig koll känner jag .
Magnus Brud!
Kul att ni kommit längre med huset nu!
Låter jättetrevligt och fint med broderierna på era inbjudnignskort! Så kul med en sådan där symaskin som kan brodera initialer och annat!
(En som jobbar på Gittes har en sådan maskin och OJ vad fint det blir!! )
Caja!
Nu har jag postat provet på satinbandet!
Hoppas det hinner komma till i morgon!
Meddela mig som det funkar med färgen, så Gittes kan beställa hem!