• Sanne-06

South Beach - mot vintern

Gamla tråden stängdes, så jag startar en ny för oss på beachen!

Välkomna med att diskutera och motivera alla nya och gamla SB - fans.

Vi kör mot en sund vinter, utan sötsug och med massor av energi, eller hur?

• Svar på tråden South Beach - mot vintern
  • Psh

Hmmm var på Ica maxi igår och de har varken vaniljessens (extrakt) eller sockerfri sirap som vissa recept krävs???
    Jag hittade däremot keso mini är bara 1.5% men där stod något om att där var någon sorts socker i. Ska man då hellre ta den vanliga keson?

• sweet saint

oj, oj, oj..
    helgen har inte gått så bra....
    Hade inflyttnings/förlovnings/födelsedagsfet ihelgen... fuskade faktiskt...
    åt potatisgratäng med grädde i.. hmmmm.. Illa, Känns inte alls bra!
    Ska hysteri träna under veckan..

• Sharleen

är den nån som har erfarenhet av hur känslig fas 1 är av fusk. förstörs allt av att man tar en chokladbit?

• opus

Sharleen:
    Eftersom syftet med fas 1 är att stoppa sockersuget så är väl en chokladbit ingen höjdare, men vad vet jag?
    Opus

• Sanne-06

Sharleen - tror inte att EN chokladbit gör någon skillnad, sålänge inte en blir två blir 10 :)

Hur är det med mina vänner Kerstin och tarz? Går allt fint? För mig går det som vanligt, vilket betyder bra :) . Bra mat och ganska mycket träning; jättekul!

Hur har det gått för er som börjat fas ett nyligen? Har ni märkt resultat i form av bättre balans, bättre humör osv.?

• Fru2006

Jag skulle vilja lära mig lite om GI-metoden, nån som känner till nån bra sida där man kan läsa lite basics? Nyfiken.

• Sharleen

jo jag det förstod jag.....
    jag kämpar på mott mitt sötsug.usch hemskt att inse hur beroende man är och hur dåligt man mår när man inte äter. det är som ett gift som går ur kroppen. jag hade tänkt festa till med lite mörk choklad på lördag när min veckopendlade sambo är hemma.det kanske bara är dumt då??? trodde man kom in i ketosförbränningen och att nått "förbjudet" skulle ställa till det.

• Kerran

Heeeej på er!!!

För mig går det väl sådär. På veckorna försöker jag hålla mig till fas1-mat, men om jag ska vara ärlig så slinker det ner lite kolhydrater i form av sushi som jag är galet förälskad i. På helgerna har jag lite svårt att låta bli att smaka av potatisgratängen som vi gjort till köttet (som är tänkt till min sambo) och svårt att låta bli ett gott nybakat bröd till chili con carnen.

Det positiva är att jag inte går upp i vikt och det negativa är att jag inte går ner. Men jag har mig själv att skylla och jag njuter så innerligt då jag äter brödet eller gratängen.

STORA kramar Kerstin

• thevovvegang

Oj, har inte varit inne här på ett tag.

Psh:

Vaniljessens hittade jag på en sån här affär som säljer t-shirtar med anspelningar på sex =), andra konstiga prylar och smaksättningar till sprit, så att man kan göra drinkar. Jag letade också ihjäl mig i vanliga mataffärer utan framgång.

• Psh

Hihi då får jag väl gå in på "grottan" eller nått (en sexbutik i malmö) och kolla om de har vaniljessens.

Svar på tråden South Beach - mot vintern