South Beach - mot vintern
Gamla tråden stängdes, så jag startar en ny för oss på beachen!
Välkomna med att diskutera och motivera alla nya och gamla SB - fans.
Vi kör mot en sund vinter, utan sötsug och med massor av energi, eller hur?
Gamla tråden stängdes, så jag startar en ny för oss på beachen!
Välkomna med att diskutera och motivera alla nya och gamla SB - fans.
Vi kör mot en sund vinter, utan sötsug och med massor av energi, eller hur?
Härligt med lite liv här inne! Ni jobbar på så flitigt alla - fortsätt så!
Kerran - Ja ibland är det svårt att hinna med allt. Reser en del i jobbet, vilket betyder att jag inte alltid kan träna som jag vill, men när jag inte är hemma försöker jag promenera så mycket som möjligt (bra med motion på arbetstid :) ). Har också börjat fundera på att skaffa någon träningsvideo så man kan köra ett pass när man har ont om tid. Morgonpromenadera börjar också ta emot lite när det blir mörkt, så kanske det skulle gå att träna lite hemma på morgonen ibland. Någon som har erfarenhet av någon bra träningsvideo / dvd? Sanne är tacksam för tips :) .
jag har också problem med vanilj extakt..
Den ICA som ci har här är otroligt stor och bra produkter men jag hittar int det.. det verkar vara lite ovanligt!!!
Psh & Sweet saint:
Äkta vaniljextrakt är svårt att få tag i, men jag köper mitt från Eter & Essensfabriken i Stockholm. Har ni chansen så besök denna underbara lilla källarbutik där tiden har stått still sen 1800-talet.
Psh: Var det dig jag rekommenderade denna länk på det amerikanska SB-forumet? Tycker att jag känner igen ditt alias.
Ha det underbart!
Opus
Opus;
har ca 25 mil till sthlm så det blir lite svårt!
Det är synd att det är så svårt att få tag på! Trodde inte det eftersom de flesta stora matkedjor har i princip allt nu för tiden!!
En fråga:
Eter & Essensfabriken - vart ligger det?
Bor i Stockholm och har inte kunnat hitta vaniljextrakt trots att jag letat i många olika butiker.
Ha det fint alla! Ni är så duktiga ;)
Kerran: Jag bor i Malmö så det är en bit ifrån
Opus: Jo då det var jag på det andra forumet Inte så där extremt bra på engelska men jag klarar mig ibland. Bara dubbelkolla men Splenda på engelska är väl sötningsmedel? Jag köpte O´lacy´s där det står bara 2 kalorier per tesked. Är det ok att använda?
Jag såg att man kunde beställa vanilj extrakt där ifrån butiken i stockholm...hittade bara inte priset på vanilj extrakten...är det någon som vet?
Opus: Bara en liten fråga till jag hittar bara vanlig ricotta ost inte den fettsnåla varianten som de pratar om på det andra forumet...har du hittat det? Och kan man använda något annat istället för vaniljextrakt? Vanilla powder är det samma som vanillinsocker?
Du verkar så kunnig på detta och en av dom få som pratar svenska...
Alla ni kunniga inom SB!! Vart kan jag hitta bra sidor om alla faserna på svenska, och vad man får och inte får äta.. Gifter mig om 2,5 månad och vågen står blickstilla sedan mars... HJÄLP!!!!
Godmorgon alla DUKTIGA SB:are!!!
Jag har en fråga. Jag har så dålig koll på hur många kolhyrater en lunch/middag ska innehålla för att den ska anses som okej. Är det någon som har koll på det???
Kram Kerstin
AlmostMrs: Det finns så du kan gå in på engelska sidor men jag har själv inte hittat några på svenska ännu så jag gick och köpte boken på svenska stället men där är ju ändå frågor som man inte får svar på i boken.