South Beach - mot vintern
Gamla tråden stängdes, så jag startar en ny för oss på beachen!
Välkomna med att diskutera och motivera alla nya och gamla SB - fans.
Vi kör mot en sund vinter, utan sötsug och med massor av energi, eller hur?
Gamla tråden stängdes, så jag startar en ny för oss på beachen!
Välkomna med att diskutera och motivera alla nya och gamla SB - fans.
Vi kör mot en sund vinter, utan sötsug och med massor av energi, eller hur?
Sweet saint: I fas ett ska man vara försiktig med sötningsmedel och mejeriprodukter. Du känner själv hur mycket du klarar av utan att sugen sätts igång. Själv tycker jag att man lika gärna kan äta min kesella grej eller hemglassen än ricottaosten med sötningsmedel som rekommenderas i SB boken.
Dipp:
Naturell yoghurt (låt rinna av)
Blanda i kryddor som : gräslök, vitlök, hackad chili, dill senap. Jag man får helt enkelt prova sig fram. Om man inte är en storätare av dipp kan man ju i blanda kryddorna med gräddfil. Men det gäller ju att se upp med det dåliga fettet!
Men det jag rekommenderar mest i fas ett är egentligen nötter. Om man inte ska fuska är det det bästa alternativet. Jag kan säga att jag inte var så förtjust i början men nu älskar jag nötter, har svårt att sluta äta!
Efter en bergochdalbana denna fas ett kan jag nu glatt meddela att jag är ett hg från min målvikt: 55,5. Nu ska jag gradvis gå över till fas två och i kväll sätter jag in min tandställning och sen åker jag till mina föräldrar över helgen så det blir en utmaning att se vad jag kan hitta på att äta.
wohoo!!!
Tack for svaren!!!
Kanns lite lattare att gora detta nar man vet att andra stottar en!!
Som sagt har jag provat denna diet en gang tidigare, dock vi fel tillfalle.. (jul typ... ) och jag vet att den funkar och man mar bra, men jag ar lite nervos.. Har namligen bestamt mig for att sluta/minska ner med rokningen...
Det innebar ju att man ar KONSTANT sugen pa att sma snaska pa nat.. .
jag har nikotin tuggumi som hjalper men anda..
Det ar darfor som jag mer an garna tar emot alla slags tips som finns!
Ska ta mig f__ lyckas med detta!!!
Heeej Sanne!!!
Som vanligt är jag superduperimponerad av din träning. Du är så duktig!!!
Själv så har jag kommit igång, men har svårt att få kontinuitet. Stress på jobb och fritid - svårt att avsätta tid. Trötthet efter jobbet - det finns många ursäkter. Men jag är ju egentligen en träningsmänniska - har i stort sett tränat hela mitt liv. Jag måste bara komma igång så jag känner att endorfinerna sprutar.
Kram Kerstin
idag är det min första dag. började dagen med ett spinningpass och en omelett till frukost.och till middag blir det bönsallasd och kyckling.
vågen har aldrig visat så här högt sen jag gick ner mina 30kg för 1,5år sen. hoppas på mkt pepp från er=)
God morgon!
Började dagen med en joggingtur och mår så otroligt mkt bättre. Min mage e bättre och jag känner mig peppad att fortsätta med fas 1.
Kerran: Kör fas 1 i en vecka sen tänker jag nog övergå till ett upplägg som liknar ditt dvs fas 1 under veckorna o fas 2 under helgerna. Känner bara att jag måste få bort mitt sötsug innan jag vågar gå över till fas 2! Vad duktig du e som kämpar vidare, du verkar verkligen ha hittat rätt balans!
Sanne: Gud vad hurtig du e! Ditt nuvarande träningsschema får bli mitt mål.. När du går på gymmet blir det enbart styrketräning då och hur länge håller du på? Själv lunkar jag i parken i 30 min några gånger i veckan o känner att det räcker för tillfället men gymkortet e införskaffat så nu gäller det bara att pallra sig dit.. Har lobbat för att min pojkvän oxå ska köpa gymkort på samma ställe- kanske går man oftare då!!
Ha en toppen dag!
Kramar
Sharleen:
Det kommer gå jätte bra- de första dagarna är alltid jobbigast och man är ganska trött men det går över! Duktigt av dig att träna men ta inte ut dig för mkt bara så här i början!
Ett stort lycka till!!!
tack så mycket tarz. första dagen är nu avklarad och en nya har precis börjat. inledde dagen med ett pass bodypump och nu ska det bli frukost. är det någon som vet om man kommer in i ketonförbränningen på SB. Om jag skulle funka förstörs det då?
Hej igen! Jag kan inte hitta vaniljextrakt någonstans? Var har ni lyckats få tag i det? Eller har ni tillverkat det själv...såg lite recept på hur man kan göra men man behöver vänta i minst 30 dagar innan det är klart tydligen.
Psh
Psh:
I vilken stad bor du i?
Jag bor i Stockholm och jag hittar vaniljextrakt i välsorterade butiker. Jag köpte mitt på Sabis i Fältöversten, men jag har sett det i andra butiker.
Kram Kerstin