• Sanne-06

South Beach - mot vintern

Gamla tråden stängdes, så jag startar en ny för oss på beachen!

Välkomna med att diskutera och motivera alla nya och gamla SB - fans.

Vi kör mot en sund vinter, utan sötsug och med massor av energi, eller hur?

• Svar på tråden South Beach - mot vintern
  • Psh

Jag hittade faktiskt arom men det är väl samma som essens men inte i vanlij men i citron och pepparmint tänkte testa det istället. De låg vid bakningen där det finns andra färger också men utan smak..

• opus

Psh:
    Jo dessa smaker brukar ju finnas. Det är just essenser och aromer som vanilj, mandel apelsin mm som är svåra att hitta i vanliga butiker.
    Opus

• tarz

Hallå!

Har inte varit inne här på en tid men det går bra! Håller mig till fas 1 under veckorna o unnar mig lite godsaker till helgen, det viktigaste för mig är att det känns bra! Har börjat träna på gym vilket e jätte kul, nu ska jag bara få med mig min pojkvän så att entusiasmen inte försvinner (vilket den brukar göra efter ca 3 veckors träning). Hur e det med er Kerran och Sanne? Kör ni fortfarande på?

Ha en trevlig kväll!

• Kerran

Heeej Tarz!!!

För mig går det bra. Precis som du kör jag Fas1 på veckorna och på helgerna lyxar jag till det lite. Och nu har jag dessutom börjat köra stenhårt med min träning (2 ggr/vecka styrketräning, 1 ggr/vecka Pilates, 1 ggr/vecka simning och 2 ggr/vecka löpning) vilket resulterade i en rekordlåg vikt vid vägningen i förgår. Hurra!!!

Det känns som om jag har hittat min livsstil nu som jag utan problem skulle kunna leva med. Det positiva med att hålla igen lite under veckorna gör helgerna extra festliga.

Och Sanne ... hur gåååår det för dig???

Kramar Kerstin

• Sanne-06

Hej!

Har inte varit inne här på en stund, men ni verkar köra på bra Kerran och tarz! Jag kör på som vanligt, SB har verkligen blivit en livsstil, vilket betyder att jag inte tycker att jag behöver anstränga mig särledes mycket för att följa metoden :) känns bra!

Kör någon slags träning så gott som varje dag också - vilken energi man får av att träna trots att det ibland känns som om man inte skulle hinna med jobb, sambo OCH träning. Tycker verkligen man tar igen tiden det går åt att träna genom att vara mera koncentrerad och effektiv annars. Och för att orka träna behöver man energi - rätt sorts energi.

Hoppas ni har det fint tjejer!

Kramar
    Sanne

• opus

Hej hallå!

Har tråden helt övergivits?

Hur går det för er allihop?

Jag är ju själv i fas-3, och det knallar på bra tycker jag.

Lite mer motion skulle vara fint iofs.

Opus

• thevovvegang

Opus:

Hur går det för dig nu när du är i fas tre? Står du stilla? Har du hamnat på din målvikt?

Själv har jag stora problem, visst efter några veckor med fas ett går jag ner till min målvikt men så fort jag lägger till lite, lite kolhydrater så går jag upp igen. Jag kan inte hålla mig kvar där jag skulle vilja vara. Jag har höjt toleransnivån med antal kg jag kan tänka mig att väga men jag kan inte hålla de heller. Fattar inte. På senaste tiden har jag börjat käka mycket morötter när jag är lite sugen, de innnehåller ju knappt några kcal, men jag vet att man inte ska äta morötter enligt SB för att de är stärkelse i? Men enligt Paulun och co är det ju ingen fara. Kan det verkligen vara morötterna som är boven i dramat?

Jag klarar inte av att äta enligt fas ett hela mitt liv, och det är ju inte meningen heller. Jag vill kunna äta som i fas tre och stå still på vågen men det är omöjligt... Har du/ni några tips och råd?

MVH Heléne

• opus

thevovvegang:
    Är det alltså med fas 2 du har problem?

Och hur har du gjort när du har gått över till fas 2? Har du pendlat tillbaka till fas 1, då du har sett en viktökning?

Den viktnedgång som blir bestående är den som du uppnår under just fas 2.

Opus

• thevovvegang

Opus: Jag följde ju fas ett i några veckor och det gick jättefint, sen gick jag över till fas två och gick då inte ner mycket mer men höll min vikt ett tag. Sen åkte jag till Egypten där den enda ätbara maten var pizza... Sen kom jag hem körde igång med fas ett igen och äter nu en blandning av fas två/fas tre... Har slarvat lite och gått upp mycket. Det verkar som om jag måste köra benhårt för att det ska funka, har så lätt att lägga på mig... I fas tre går jag sakta men säkert uppåt. Har börjat med att räkna ut ungefär hur mycket kalorier jag äter på en dag. Antingen är det ju för mycket eller så är det för lite och jag behöver äta mer nyttigt fett. Vad tror du?

MVH /heléne

• Katten

Thevovvegang:
    Ge oss ett exempel på vad du äter till vardags så blir det lättare att bedöma. :)

Svar på tråden South Beach - mot vintern