Vad är snålt?
Tänkte bara höra efter vad anser ni som snålt/billigt när det kommer till bröllop? Vissa jag pratat med skulle tex aldrig ha buffe medan andra tycker det är helt ok. Eller att man får betala sin egen dricka vid baren på festen osv...
Tänkte bara höra efter vad anser ni som snålt/billigt när det kommer till bröllop? Vissa jag pratat med skulle tex aldrig ha buffe medan andra tycker det är helt ok. Eller att man får betala sin egen dricka vid baren på festen osv...
Fö rmi gär buffe et ypperligt val, ge roftast många små rätter och ger en bättre stämning så folk kan prata med varandra vid buffebordet. Det kommer nog jag ha på mitt......
Självkostnadspriser i baren kommer det oxå bli. Vad är det för fel med det?
Finns det snåla bröllop? Är det inte generöst i sig att bjuda till fest?
Jag tycker det viktigaste är att man som gäst inte behöver betala mat och dryck själv.
Jag tycker det nästan är snålare att bjuda till bröllop på ett fint ställe med trerättersmiddag och sedan får gästerna själva betala sin avec och drink efter maten, än att bjuda på snittar och cider i trädgården hela kvällen.
Jag tycker det snåla ligger i att låta andra betala för sitt eget behov. Har man behov av att ha bröllopet på ett fint ställe ska inte gästerna behöva betala för sig själva bara för att man inte har råd att bjuda helt ut. Då tycker jag det är bättre att bjuda efter sin egen budget. Dvs välja ett lite enklare ställe och mat och bjuda hela kvällen.
Buffet tycker jag fungerar hur bra som helst och det tycker jag inte alls är snålt. Det snåla tycker jag ligger i att låta gästerna betala för att man själv ska kunna få ha festen på ett fint ställe.
jeppson, det är snålt att "bjuda" på bröllop men ha gästerna att betala kuvrtavgift
håller med om vartenda ord lilla laban sa!
sofia aneleh - håller med dig!
Sofia aneleh:
Nej, det tycker inte jag. Vi ska ha riktig bamsefest på nyårsafton med massor av mat, vin, sprit, Champagne, bartender med ordentliga drinkar, eldslukar-show vid 12-slaget, temaarrangörer som gör iordning lokalen till en tropisk strand med tropisk bar etc. Vi tar 200 kronor per person för det. Menar du att vi är snåla då? Den enda reaktion vi fått är "Va?? Bara 200!? "
det är ju inte att "bjuda" om gästerna betalar!
men jeppson, det är ju super om era kompisar är okej med det, om det inte stör dem. men jag tycker inte det är att bjuda, om gästerna betalar. det är min åsikt
Men jag tycker det är skillnad i att bjuda in till en nyårsfest eller midsommarfest och till ett börllop. Nyår är ju något som alla firar, något som firas för allas skull. Ett bröllop är ju till för att fira enbart två personer.