BT Träff Göteborg 4
Hallå tjejer!
Hoppas att allt är bra med er!
Eftersom vår andra tråd har blivit avstängd för svar fixar jag en ny...
/Jossan
Hallå tjejer!
Hoppas att allt är bra med er!
Eftersom vår andra tråd har blivit avstängd för svar fixar jag en ny...
/Jossan
Anna gbg:
Jag tror nog att du har fått med det mesta...men jag skriver det för säkerhets skull ändå så kan du checka själv
*Att hålla tal
En hjälp på traven till dig som ska tala:
1.Lämpliga inledningar
? Kära brudpar...(vanligast)
? Jag är ingen talare...(en klassiker)
? Redan de gamla grekerna...(historiskt)
? Alla vi som inte är här...(nervöst)
? 3 l mjölk, 1kg potatis...(fel fusklapp)
2.Tänk på att uppmärksamheten sjunker efter 45 minuter.
3.Talare som håller på längre än tre timmar riskera att bli avbrutna.
Jag vill också ha en träff till väldigt snart...helst innan jag gifter mig den 6 augusti
Tackar tackar!
Jaha, nu har det då hänt det man befara mest att man ska bli sjuk till bröllopet. Min M2b har fått lunginflammation och äter penicillin och blir klara med den 3 dagar innan bröllopet och jag fick igår ont i halsen och 38,6 i feber, sov mest hela dagen men mår bättre idag så vi får hoppas att vi hinner bli friska innan bröllopet. Men det blir vi nog, tur i oturen att det kom denna veckan och inte i nästa....
Hoppas ni andra mår bra!
*Kram*
Patsa: Oj..ni får verkligen vila nu samt köra nån dunderkur så att det blir friskt till nästa lördag.....kör på vitlök, massa vatten samt frukt.....
Den linsen vi pratade om heter Optrix...(det står att den andas...på engelska).Man kan som sagt sova med den några nätter i rad (om man inte är överkänslig eller nåt).
Igår kväl fick jag äntligen ett race att fixa med programmet....en liten fråga bara (helt oväsentlig gentligen men hur har ni fått ihop häfterna....förutom snöret har ni häftat i ryggraden ?)...annars hänger allt löst...
Lycka till med era sista planeringar Patsa,Anna-gbg,Miks och Martinspingla o hoppas inte jag glömde nån......Kram mej
Patsa:
Oj, oj...bädda ner er. hyr några filmer, stressa av så ska ni se att ni e friska efter helgen.
Jag har oxå haft lite "problem" att fästa ihop festprogrammet, men har nog löst det nu genom att göra hål uppe och nere precis inne vid "ryggen" genom alla papper och sen binder jag ihop det med två snören. Jag hoppas det blir bra.
Har suttit i flera dagar med vårt nu och matat in "omslagen" för hand i skrivaren (de fastnar annars).
Det är ju tur att det är dåligt väder, annars hade det inte varit kul att sitta inne med detta.
Men vad har ni i era festprogram?
Vi har:
välkommen
meny
bordsplacering
om gästerna
roligt recept på bröllopstårtan
lite kärlekscitat
två fina dikter
ordningsregler
lite om oss
"jag älskar dig" på olika språk
barn om kärlek
kul nykterhetskontroll
ngt annat??
Vi ska inte ha några allsånger.
En ny träff kanske?
Måndag den 1/8?
Ha det gott alla!
Krya på dig Patsa! Hoppas ni är pigga och alerta till bröllopsdagen.
Jag är inte riktigt klar med fästprogrammen men jag har tänkt att häfta ihop dom.
Martins Pingla, vi kommer inte heller ha några allsånger. Vi har flera som är musikaliska som kommer att uppträda lite under kvällen så vi tycker det räcker.
Vi ska ha ett ganska kort festprogram:
Välkommen
Meny
Vett och etikett
Om bruden+ lite om möhippan
Om grudgummen+ lite om svensexan
Om gästerna
Bordsplacering
Barn om kärlek
Tack till..
Tror det var allt... har inte det framför mig.
Jag kan på måndag om jag inte ska träffa mina tärnor och skriva placeringskort samt göra rispåsar. Vi skulle ta det en kväll nästa vecka.
Hör av mig närmare..
Kram på er alla och lycka till själv froggy!
Om frieriet oxå glömde jag...
Tack för all uppmuntran!
Usch, nu börjar det bli lite nervöst...jag har inte blivit frisk ännu. Har haft sådan hostattacker i natt så jag har kanppt fått en blund, men mitt halsonda verka har försvunnit i alla fall.
Det enda positiva med detta är att jag har tappat matlusten och bli proppmätt på ingenting, så jag har tappat 2-3 kg på en vecka och det gjorde ju absolut ingenting, man får se det positiva i sammanhanget.
Vi var hos frisören i lördags och då sprang vi på ett brudpar som skulle gifta sig samma dag och de skulle ha festen i ett partytält, jag hoppas verkligen inte att de spolades bort i allt regn. Stackarna.
Kollade i GP idag och då var det sol och moln nu på lördag så nu är det bara att hålla tummarna att det stämmer.
FROGGY1:
Vi kommer bara att ha snöre som vi knyter hårt för vi har så tjocka papper så de hålls nästa på plats av sig själv.
Det var tyvärr de linserna som inte fanns i så svag styrka som min M2b behövde, det var jag som hade missuppfattat.
Ha det bra så länge!
*Stor kram till er*
Hej Patsa!
Fy va tråkigt att ni blivit sjuka.
Det ända som hjälper mot hostan (särskilt nattetid) är Cocillana-etyfin. (om du inte redan har det) Du måste tyvärr få det på recept, eftersom det är ganska starkt. Men det gör susen! Sover bra på det gör man också! :)
Krya på er!
Mia
Hejsan!
Hur går det för er alla? Vad tror ni om en träff nästa vecka?
Patsa hur är det med snuvan?
Själv knetar man på i sakta mak. 2 dagar kvar till SEMESTER!!!! Fick ok på våra vigselprogram i morse så ikväll blir det att printa igen. Blev färdigt med bordsplaceringen igår så nu är festprogrammet klart! Ska bestämma oss för tårta i veckan. Känns som det mesta är under kontroll men det är fortfarande en hel del kvar...
En fråga till er - vad ger ni till er toastmaster och andra som är med och hjälper till? Jag funderar på att ge dem en helkväll på Wallmans salonger i Malmö (de bor där). Problemet är bara att två är gravida och ska ha barn i oktober och november. Har ni några andra smarta förslag?