• martins pingla

BT Träff Göteborg 4

Hallå tjejer!

Hoppas att allt är bra med er!
    Eftersom vår andra tråd har blivit avstängd för svar fixar jag en ny...

/Jossan

• Svar på tråden BT Träff Göteborg 4
  • solkatt

Anna gbg: Tack från mig också! I helgen ska det filas... Tror i alla fall att vi är klara med utseende på allt till middagen (festhäfte, menykort, placeringskort & "favours") så det är "bara" innehållet som återstår

Fick hem en tiara från ebay i veckan + har en färdig att kika på på Prickig katt, så snart är förhoppningsvis den problematiken också ur världen!

Vem är näst på tur... är det Patsa eller är det någon dessförinnan?

• Anna gbg

Froggy:
    Ooops, glömde skicka med "första sidan". Här är i alla fall texten:
    "Idag gifter jag mig med min vän. Den jag skrattar med, lever för, drömmer med. Älskar"
    På sista sidan så fanns "uppmaningen " om att lägga en liten lapp med en hälsning till oss som vi ska läsa på vår första bröllopsdag...

Solkatt: Vad är det för favours du har gjort? Skulle vilja ha lite söta askar med godis i med har inte hittat några som jag tycker var fina (eller som inte kostar skjortan).
    Jag fick hem min tiara från ebay igår! Den var jättefin! Jag ska på provuppsättning den 28:e coh då ska vi se vad vi kan göra för frisyr med den och slöjan! Hi hi - ska bli sååå kul! Någon annan som varit och provfrissat?

• solkatt

Anna gbg: Först skulle vi göra små påsar med kärlekste i kombinerat som placeringskort, därefter små vita askar med guldsnören om med mentos i. Efter att ha provvikt såväl påsar som askar har vi dock bestämt oss för att det inte är mödan/pengarna värt utan kommer i stället använda "resttyll" från min slöja, lägga i typ tre mentos och knyta om med samma guldiga organsabans som vi har till festhäfte & placeringskort...

Ska inte till frissan förrän måndagen i veckan med stort V (dvs 15/8). Hon hade semester fram tills då och eftersom jag varken hade slöja eller tiara i juni fanns det ingen vidare poäng med att göra det redan då...

• Anna gbg

Har jag tråkigt på jobbet - jaaa

Jag funderar på att ha cellfanpåsar med godis i och grönt snöre runt... Men jag skulle vilja ha påsar som är fyrkantiga i botten (förstår ni vad jag menar) så de kan stå upp och inte bara ligga på sidan... Det får väl bli en sväng till panduro... ingen...

• solkatt

Rätt dött på jobbet här oxå...

Går det inte att klippa till "bottnar" i kartong eller lite styvare papper och lägga i botten på cellofanpåsarna...? Cellofan brukar man ju kunna forma lite också så beroende på vad det är för godis borde det kanske gå att få dem att stå alldeles på egen hand.

• Bröllopstokiig

så nu har jag packat min M2b:s väska med kläder som han ska ha på sin svensexa idag. De ska kidnappa honom efter jobbet, synd bara att det är så dåligt väder, men det bli nog kul ändå!

Vi kommer nog att göra egna chokladpraliner och slå in dem i rosa silkespapper med ett placeringskort som hänger i snöret som knyter ihop "påsen".

solkatt: Det var en bra idé det där med kartongen, det borde funkar utmärkt.

• Brud i Göteborg 2006

Hej på er, Göteborgsbrudar!

Kul att läsa om era bestyr och nojjor! Själv har jag ett år kvar till "vår dag", men det är kul att börja kika och fundera lite.

ANNA GBG:
    Jag läste om ditt häfte med fina dikter mm. Det hade varit jättesnällt av dig om du ville skicka det till mig. Dikter är fint att pryda festprogram och vigselprogram med...
    Sen undrar jag var i stan du fixat "Brud-,näbb-, tärnbukett plus två corsager för runt 1000:-"?! Det låter som ett väldigt bra pris!

Tackeli-tack!

camilla_wellsjo@hotmail.com

• Anna gbg

Brud i Göteborg 2006:
    Ska försöka komma ihåg när jag kommer hem...
    Blommorna är beställda på Blomstermakarna i Mölndal.

• Anna gbg

Oj oj oj - fick just ett meddelande att jag ska infinna mig på Koppamärra i morgon kl.11. Med mig ska jag ha bikini, smink, partykläder, liggunderlag och badanka?!? Hi hi hi
    Vad får ni ut av det?

• solkatt

att du kommer få en väldigt kul lördag!! badankan var ett något udda inslag, nyfiken på vad den ska användas till...

ha det toppenkul!! (och informera om detaljerna efteråt )

Svar på tråden BT Träff Göteborg 4