BT Träff Göteborg 4
Hallå tjejer!
Hoppas att allt är bra med er!
Eftersom vår andra tråd har blivit avstängd för svar fixar jag en ny...
/Jossan
Hallå tjejer!
Hoppas att allt är bra med er!
Eftersom vår andra tråd har blivit avstängd för svar fixar jag en ny...
/Jossan
Godmorgon vänner!
Måste få berätt om min lördag!
Hade blivit beordrad att infinna mig vid Koppamärra kl 11. Där satt jag med min ryggsäck och väntade. Så kommer en bil där chauffören ligger på tutan! Ut hoppar mina vänner och till min stooora förvåning min kusin Pauline från Norge. Så kul att se henne igen!! Men jag han inte se så mycket för jag fick en svart bindel för ögonen och något på huvudet. In i bilen. Då ringer min mobil och jag får lov att svara. Jag trodde att det var en del av hippan men det visar sig vara Ing-Britt som ska göra dekorationerna i festlokalen. Det tog en stund innan jag fattade det. Hon frågade om hon ringde olämpligt så jag fick säga som det var... (hon trodde nog inte jag var nykter!?! Får ringa henne idag...)
Nåväl - vi åkte bil ca 10 min. Sen blev jag utsläppt och sedan inledd i en byggnad. Det visar sig när jag får av mig bindeln att vi är i Semcons festvåning på Eriksberg. Såååå fint. Där åt vi frukost med utsikt över hamnen.
Efter en timme eller så så var det på med bindeln och in i bilen igen. När bilen stannar och vi kliver ut så hör jag bara någon säga - Åååhh nej det är BARA killar här... Ska vi ta av henne bindeln? Någon annan svarar -hade jag varit Anna så hade jag behållt den på... Då kan jag lova att det fladdrade i magen!! Helt plötsligt så börjar det smattra något hemskt och jag fick ta av mig bindeln. Då var vi på ett "äventyrscenter" i Bergsjön och det jag hörde var Paintball krig! Jag började genast fundera på hur lång tid det brukar ta för mina blåmärken att försvinna! Men de lugnade mig med att vi inte skulle kriga utan köra 5-kamp! Ahhphu!! Så vi sköt prick med panitballgevär, pilbåge, blåsrör, luftgevär och körde fyrhjuling! Det var as-kul!!! Vi spöade killarna styggt i fyrhjuling!!
Efter detta så bar det av tillbaka igen. Nu var det grillning och skålande i champagne! Mums! Sen på med bindeln igen... In i byggnaden. Hmm börjar lukta klor.. Av med bindel och på med bikini... Dörren öppnas och vi ska bubbla! Jättemysigt (och varmt!) med utsikt över vattnet. Här blev det kaffe och fika och drink. Upp när vi var lagom skrynkliga och dags för partystassen. De var snälla och jag fick ha med mig egna partykläder + ett litet fint rosa diadem med rosa slöja.
In till stan och middag i Landala. Sen blev det en tur till Vasastan och sedan vidare till BLVD med mera drink och dans! Men vid 02 var vi slagna hjältar som tog taxi hem. Då hade vi ju varit igång i ganska många timmar.
Har ni orkat ta er igenom allt detta så vet nu att jag hade jättekul och de hade ordnat allt så bra. Inga elakheter eller utspökningar blev det heller!!
Lycka till ni som har ert kvar!
Nu har jag också hittat hit!!!
Anna! Låter som en härlig hippa ! Hoppas få höra mer om den i detalj då vi träffas nästa gång!
Är det någon mer som känner för en BT-träff?! Vi skall till Stockholm ons-fredag nu i veckan, men kommer att vara "hemma" resten av semestern och det skulle vara väldigt roligt att träffas!
Hej tjejer!!
Vad kul det låter Anna!! På ett sätt är det lite trist att möhippan är över för det var så himla kul!! Det är ju bara ngt som man (förhoppningsvis) upplever en gång i livet. Hela dagen bara för mig!!
Anna, hur går det med planeringen?? Jag börjar känna mig lite stressad.. Vigselprogrammen är klara och ska bara skrivas ut, festprogrammen halvklara, har köpt tyll till rispåsarna, köpt allt till min utstyrsel förutom stay upsen, bokat privatlektion i brudvals nästa måndag, har ej börjat med bordsplaneringen... oj, jag måste nog skynda på lite!! Ska köpa mer ris i morgon och göra påsar hela kvällen... Är det något jag borde tänka på??? Är så rädd att jag ska glömma något!!
Träffade iallafall prästen i helgen, det var en rolig liten gubbe!! Var också i festlokalen när det var dukat och dekorerat för ett bröllop.. så vackert!!!
Längtar så! Vem är det dax för nästa gång?? Är det du och jag Anna eller är det någon före oss?? Patsa: när är det din tur??
Kram på er!!!
Behöver ett litet råd ang bordsplaneringen.. Vi har åtta platser vid honnörsbordet, jag, johan, våra föräldrar.. sen finns det två platser kvar längst ut i kanterna?? vilka ska vi sätta där? Min mammas och pappas nya? Våra systrar som ska va tärnor?? Mormor och farmor?? Jag är jätteförvirrad... Hade bestämt oss för min pappas fru på ena sidan och mammas "kille" på andra, men nu har pappas fru börjat klaga på att hon inte får sitta nära sina barn. (dom är vuxna och har sina respektive med sig)ska jag strunta i henne eller välja några andra?? Hur har ni gjort? Tycker hon borde tycka det är en ära att få sitta vid honnörsbordet men så är det tydligen inte.. Sen sa hon " Ska jag behöva sitta på kanten då".. Jag blir så trött och ledsen över att dom inte bara kan lämna över det till oss och lita på oss att vi sköter det på bästa sätt!
Behöver lite råd..
//Malin
Ett standardsvar här på BT är ju att göra det som känns bäst för ER! Trist svar jag vet men det är faktiskt så man måste tänka!
Är det enklast för dig att göra som du tänkt (sätta föräldrarnas respektive på varsin kant) så gör det!!! Visst är det tråkigt (och helt otroligt) att någon kan gnälla över att få sitta vid honnörsbordet men jag skulle inte vilja slita med en redan färdig bordsplacering i ytterilgare x-antal timmar för att göra en person nöjd! Tycker mig ha hört dig berätta om denna "donna" tidigare och du kanske inte är förvånad över att hon är besvärlig? Kan du se förbi det så gör det.
Men kommer gnällandet "ta över" och bli en för stor påfrestning så skulle jag nog välja att sätta tärnorna där. De tillhör ju brudföljet på något vis och då ser det väl naturligt ut att ha dem vid honnörsbordet...
Kram!!
Planeringen framskrider så sakterliga...
Festprogrammen är klara (har så varit jättelänge egentligen men jag kan inte låta bli att pilla)så när som på ett par gästpresentationer.
Vigselprogrammen saknar en solosång (väljer på följande "Det finns inget finare än kärleken", "Kärleken är stark", "Kärleksvals", "Ännu doftar kärlek" - tacksam för comments)
Mamma ska göra rispåsarna
Saknar också stayups samt strumpeband.
Måste prata med kantorn och fotografen.
Ska också boka privatlektion inför valsen.
Ska ha planeringskväll med tärnan imorgon och måste då ha en dikt färdig som hon ska läsa...
AAAARRGGGHHH - har säkert glömt hälften!
Malin vad säger du - ska vi slå våra kloka huvud ihop och se om vi kan få någon ordning på detta!?
Skit, nu stressar ni ju upp mig duktigt!!! Jag har inte klart de ni talar om + så där hundra saker till! Finns dessutom vissa saker som vi inte kan få reda på förrän typ efter 8/8 eftersom en massa folk är på semester... dvs vi kan inte börja trycka någonting innan dess... då är vi båda tillbaka på jobbet + troligtvis både svensexa & möhippa sista helgen innan de 20:e (med troligt resultat att åtminstone E är obrukbar på söndagen) Kan bara hålla med Anna och dubblera AAAARRGGGHHH!!
Idag ska jag i alla fall:
- titta på en tiara de har fixat på Prickig Katt och jämföra med den jag köpt från ebay
- Köpa strumpor och trosor
- Köpa band till festprogram & placeringskort på Matton
- Köpa guldpapper på Format (hoppas de har öppnat igen)
- Sniffa på lite olika parfymer
Vi ses i vimmlet (kanske lunch)!
Hej tjejer!!!
Roligt att läsa era inlägg för jag börjar känna igen mej att tiden rusar på!!!!! Festprogrammet började vi på med allvar i gårkväll......jag säger suck...fastän jag har Annnas lite stomme med tips att följa tycker jag det är svårt att lägga upp det. Jag menar...hur har ni gjort själv Välkomstsidan, den första så att säga....Vi har typ skrivit "välkommen på bröllopsfest på.......idag den........men sen tar det liksom stop vad som ska va med här o så vill man ju gärna ha det lite roligt/inbjudande !!!
Tjejjer !!!!! kan vi inte ses en kortis på söndag`?????? Kan ni då ???? Kanske vi kan byta några bra tips med varandra nu innan det är dags för er några alldeles snart.
Jag shoppade torslett i helgen (eller vad det nu heter med strumpeband längst ner), stayup, trosa m,m...Allt på Twilfit av en jättehärlig tjej som assisterade mej hej villt när hon hörde ordet bröllop. Torsletten hade jag tur med för den var på Rea.....alltid nåt som blir billigare än vad man tänkt.....hihi
Så Funkar nu på söndag.....eftermiddag kanske....en cirka 2 timmar ????? VILKA KAN ????
VI HÖRS !!
Hej!
Froggy (och alla andra så klart!): Är det fortfarande aktuellt med träff på söndag! Jag kan efter kl 15. Pratade men Miks och hon kan också.
Söndag 24:e kl 15
Anna Gbg
Miks
Frågan är bara vart? Café George du Wal på kyrkogatan är ju en personlig favvis!
Anna gbg:
Ursäkta om jag lägger mig i eran tråd men måste bara få fråga var du har köpt dina blommor? Det låter ju jättebilligt!