Nisse.
Det där med för barnens skull håller inte... Jag var 16 år när mina föräldrar skilde sig och jag önskar idag att de ALDRIG blir tillsammans igen. Jag och min syster har haft en trygg uppväxt, stabil ekonomi, hus i förort, föräldrar som alltid ställer upp. Men mina föräldrars relation har aldrig varit bra. Min pappa har aldrig sagt till min mamma att han älskar henne. Och de var gifta i 25 år!!
Mina tonår, när problemen verkligen började, var inte roliga eftersom det var på slutet av deras äktenskap, när min syster flyttat hemifrån och deras så att säga "hålla ihop för barnens skull" började rämna. Bråk jämt, pappa gick ut på krogen och kom inte hem på natten (de äventyr du säger att du söker), ilska som tog sin form i destruktivitet. Både jag och min syster utvecklade ätstörningar, jag fick magkatarr och klarade inte av skolan (gick ut gymnasiet med 2.7 i slutbetyg) min mamma fick nervösa utslag över hela kroppen och när de skilde sig så bröt jag kontakten helt med min pappa, det hade gått för långt och det slutade alltid med att vi handgripligen slogs när vi träffades. Nu, 10 år senare, så har jag och pappa en jättebra relation.
Det jag i grund och botten vill säga är att ni INTE ska hålla ihop för barnens skull, de mår inte bra av det och jag lovar, er fina fasad som ni har framför barnen ser de igenom. Barnen mår bättre om ni skiljer er, om ni inte är lyckliga i er relation. En skilsmässa är aldrig rolig för någon och det blir jobbigt i början, men när såren läkts kommer ni garanterat alla att må bättre...