• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Nightrod
    SaraJ skrev 2015-02-18 11:58:10 följande:

    Wow superfin och ovanlig!  Fick ni betala mycket i tullavgift och moms?


    Klänning plus två underkjolar och en slöja gick sammanlagt på 1500 i tull.
    Live free, ride free
  • SaraJ
    Nightrod skrev 2015-02-18 12:46:29 följande:
    Klänning plus två underkjolar och en slöja gick sammanlagt på 1500 i tull.
    Okej det verkar vara samma standard som jag fick betala enligt då.
  • Nightrod
    SaraJ skrev 2015-02-18 14:28:12 följande:
    Okej det verkar vara samma standard som jag fick betala enligt då.
    Ja de kör väl samma mall för alla, det är ju en viss moms och skatt på ett pris som skall in. Men vi är supernöjda betalade väl runt 5000 för allt sammanlagt
    Live free, ride free
  • SaraJ
    Nightrod skrev 2015-02-18 14:30:44 följande:
    Ja de kör väl samma mall för alla, det är ju en viss moms och skatt på ett pris som skall in. Men vi är supernöjda betalade väl runt 5000 för allt sammanlagt
    Ja antagligen. Kul att ni blev nöjda! Jag ångrar verkligen inte mitt köp heller. Det blev drygt 3000 i slutändan för min klänning (måttbeställd) och det är ju mycket mindre än vad man får betala för klänningar här i Sverige generellt.
  • Nightrod
    SaraJ skrev 2015-02-18 14:38:09 följande:
    Ja antagligen. Kul att ni blev nöjda! Jag ångrar verkligen inte mitt köp heller. Det blev drygt 3000 i slutändan för min klänning (måttbeställd) och det är ju mycket mindre än vad man får betala för klänningar här i Sverige generellt.

    Ja det är inte första gången elelr sista vi komemr köpa därifrån så vi har ännu bara possitiva erfarenheter.
    Sedan kommer vi få sy in denna någon centimeter men vi tog inte måttbeställt för hon trodde den skulle passa ungefär, men hon skall ner minst 5kg och redan nu skulle den behövas sys in någon centimeter så det bli att flytta dragkedjan i ryggen eller göra om den till korsettsnörning, vi får se vad det blir
    Men hon är jättefin i den, och STOR e den, marrängklänning


    Live free, ride free
  • Tomten2016

    Hej!

    Sitter och googlar på klänningar äntligen!:D Har hittat min drömklänning på en sida som heter aisle style. Är det någon som har erfarenhet av den sidan? Försökt och googla på recensioner men inte hittat nått...

  • sarahannae

    Nu har jag fått hem min klänning! Ska ordna bild osv ikväll så får ni se. Är rätt nöjd, även fast klänningen inte riktigt ser ut som jag tänkt mig. Men det hade jag räknat med, så jag blev inte förvånad. Den är välsydd och helt OK passform. Måste dock ta den till en sömmerska och sy upp den lite grann och sy in den lite.

  • Reebee
    sarahannae skrev 2015-02-19 14:42:11 följande:

    Nu har jag fått hem min klänning! Ska ordna bild osv ikväll så får ni se. Är rätt nöjd, även fast klänningen inte riktigt ser ut som jag tänkt mig. Men det hade jag räknat med, så jag blev inte förvånad. Den är välsydd och helt OK passform. Måste dock ta den till en sömmerska och sy upp den lite grann och sy in den lite.


    Spännande! Jag har kikat på samma klänning som du. Men det finns ju en mängd försäljare därute, du får gärna tipsa om vem du vände dig till :)
  • Cinanina

    Sitter och kollar igenom JJ:s utbud och har velar mellan två klänningar:

    www.jjshouse.com/se/Trumpet-Sjoejungfru-Hjaertformad-Court-Slaep-Tyll-Spetsar-Broellopsklaenning-Med-Paerlbrodering-Paljetter-002054620-g54620

    och

    www.jjshouse.com/se/Trumpet-Sjoejungfru-V-Ringning-Court-Slaep-Sataeng-Tyll-Broellopsklaenning-Med-Spetsar-002004597-g4597

    Dock undrar jag ifall det finns någon i tråden som beställt en sjöjungfru-stil utan att vara lång och smal? Jag är kort (160) med en del kurvor och är rädd att se kraftig i en sådan klänning.

    Vårt bröllop är i Augusti och tänkte beställa klänning först i April (gå ner lite till i vikt innan dess), tror ni det är tillräckligt med tid för att hinna få hem den?

    Mvh

  • tesselessan

    Dock undrar jag ifall det finns någon i tråden som beställt en sjöjungfru-stil utan att vara lång och smal? Jag är kort (160) med en del kurvor och är rädd att se kraftig i en sådan klänning.

    Vårt bröllop är i Augusti och tänkte beställa klänning först i April (gå ner lite till i vikt innan dess), tror ni det är tillräckligt med tid för att hinna få hem den?

    Mvh


    båda klänningarna var jättefina. 
    Jag var också inne väldigt länge på en i sjöjungfrumodell och hade nästan helt och hållet bestämt mig för att köpa en klänning jag tittat ut, men fick tipset här på BT att  prova klänningar i butik först så man vet hur de sitter. sjöjungru är en svår modell att bära upp. så prova en i butik först om du är osäker. För min del blev det inte bra.
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!