• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Minus

    Jag gjorde en chansning, jag beställde två klänningar, en från jenjen och en från light the Box. Jag beställde dem samtidigt och baserade på samma mått. Lite olika stil, men i samma färg. Inte konventionella brudklänningar utan mer cocktailstuk i fuchsia. Den från jenjen kom först, perfekt sydd, med nåt pärlmojs på. Men 4 cm för liten i bysten. Måste blivit nåt fel. För de andra måtten stämde. Den andra kom idag. Satt som en smäck. Också jättesnygg i sömmar och allt. Så fin. Ville inte ta av mig den. Ska fixa fram bilder.

  • vallmoo
    Minus skrev 2014-07-11 22:04:12 följande:

    Jag gjorde en chansning, jag beställde två klänningar, en från jenjen och en från light the Box. Jag beställde dem samtidigt och baserade på samma mått. Lite olika stil, men i samma färg. Inte konventionella brudklänningar utan mer cocktailstuk i fuchsia. Den från jenjen kom först, perfekt sydd, med nåt pärlmojs på. Men 4 cm för liten i bysten. Måste blivit nåt fel. För de andra måtten stämde. Den andra kom idag. Satt som en smäck. Också jättesnygg i sömmar och allt. Så fin. Ville inte ta av mig den. Ska fixa fram bilder.


    Åh, vad roligt, ska bli kul att se bilderna! Vad menas med coctail- brudklänning?
  • AnnsiA

    Efter att ha varit lite ledsen och bekymrad över min klänning då jag fick veta att man skulle skriva till om man ville ha SLÄP (på bilderna var det släp och jag tog för givet att man beställde utefter bilderna liksom..) Så när klänningen kom förra veckan ville jag knappt öppna paketet. 

    Ville så gärna ha en vacker brudklänning med släp. Men packade upp den i lördags och provade den. Och utöver att den saknar släp så är den EXAKT som på bilden, superfint tyg och känns rejäl och tung. Den sitter himla bra och storleken blev perfekt!
    Så förutom släp-grejen så är jag nöjd och jag kommer bära klänningen på bröllopet, känns onödigt att leta upp någon annan när jag egentligen älskar denna! 
    Ja, nu har jag ju inte samma långa, smala kropp som modellen såklart, men 
    här är bilder: 

  • Himla
    AnnsiA skrev 2014-07-15 19:11:50 följande:

    Efter att ha varit lite ledsen och bekymrad över min klänning då jag fick veta att man skulle skriva till om man ville ha SLÄP (på bilderna var det släp och jag tog för givet att man beställde utefter bilderna liksom..) Så när klänningen kom förra veckan ville jag knappt öppna paketet. 

    Ville så gärna ha en vacker brudklänning med släp. Men packade upp den i lördags och provade den. Och utöver att den saknar släp så är den EXAKT som på bilden, superfint tyg och känns rejäl och tung. Den sitter himla bra och storleken blev perfekt!
    Så förutom släp-grejen så är jag nöjd och jag kommer bära klänningen på bröllopet, känns onödigt att leta upp någon annan när jag egentligen älskar denna! 
    Ja, nu har jag ju inte samma långa, smala kropp som modellen såklart, men 
    här är bilder: 


    Jättefin på dig!
  • Kakbakaren
    AnnsiA förstår att det kan kännas surt med släpet om det är något du hade tänkt dig, men klänningen är verkligen jättefin på dig även utan släp :) Ser ut att sitta perfekt!
  • jennyal
    AnnsiA skrev 2014-07-15 19:11:50 följande:

    Efter att ha varit lite ledsen och bekymrad över min klänning då jag fick veta att man skulle skriva till om man ville ha SLÄP (på bilderna var det släp och jag tog för givet att man beställde utefter bilderna liksom..) Så när klänningen kom förra veckan ville jag knappt öppna paketet. 

    Ville så gärna ha en vacker brudklänning med släp. Men packade upp den i lördags och provade den. Och utöver att den saknar släp så är den EXAKT som på bilden, superfint tyg och känns rejäl och tung. Den sitter himla bra och storleken blev perfekt!
    Så förutom släp-grejen så är jag nöjd och jag kommer bära klänningen på bröllopet, känns onödigt att leta upp någon annan när jag egentligen älskar denna! 
    Ja, nu har jag ju inte samma långa, smala kropp som modellen såklart, men 
    här är bilder: 


    Jättevacker klännind AnnsiA! Sitter som en smäck på dig så klart du ska vara nöjd! Det gäller att leta efter det positiva i allt. Tänk som så att även om släp kan vara fint, så kan det ju vara opraktiskt på samma gång. Nu kan du dansa hela kvällen obehindrat utan att oroa dig om att snubbla på släpet
  • a ring on my finger
    AnnsiA skrev 2014-07-15 19:11:50 följande:

    Efter att ha varit lite ledsen och bekymrad över min klänning då jag fick veta att man skulle skriva till om man ville ha SLÄP (på bilderna var det släp och jag tog för givet att man beställde utefter bilderna liksom..) Så när klänningen kom förra veckan ville jag knappt öppna paketet. 

    Ville så gärna ha en vacker brudklänning med släp. Men packade upp den i lördags och provade den. Och utöver att den saknar släp så är den EXAKT som på bilden, superfint tyg och känns rejäl och tung. Den sitter himla bra och storleken blev perfekt!
    Så förutom släp-grejen så är jag nöjd och jag kommer bära klänningen på bröllopet, känns onödigt att leta upp någon annan när jag egentligen älskar denna! 
    Ja, nu har jag ju inte samma långa, smala kropp som modellen såklart, men 
    här är bilder: 


    Jättefin!. Det där var den första klänningen jag sparade ner men det slutade med något helt annat
  • AnnsiA

    Tack allihopa! 
    Allt kan ju inte vara perfekt men eftersom jag ändå vågade satsa på en klänning på internet får man ändå vara nöjd ;) 
    Jag blev positivt överraskad över att bandet över axlarna går att ändra på med hjälp av tryckknappar så om jag väljer att INTE ha det enda bandet korsat över halsen så kan man ändra det lätt. Tyckte att det såg ut som att att jag får lite kort hals av det. Och blomman kommer jag nog ta bort. Eller vad tycker ni? 

    Den är från brudklanningar.nu förresten om någon är i shoppingtankar. 
    Jag hade en del mailkontakt med dom och tyckte att de var ganska sega på att svara, men eftersom man var så nervös och det ändå handlar om ens brudklänning kan det vara därför hehe. De var iallafall så hjälpsamma som de kunde vara, det var ju jag som hade missat att skriva extra om att jag ville ha släp, så hoppas att andra som tänkt beställa därifrån är mer noggranna när de löser om klänningarna!
    och de har skrivit på sin sida att de har mycket att göra nu i bröllopstider och att svar därför kan dröja. (Tog några dagar från att jag skrivit tills att de svarade) 

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!