• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • jennyal
    AnnsiA skrev 2014-05-25 19:41:53 följande:

    Hej!
    Ny i bröllopsvärlden här! 

    Jag och fästmannen ska gifta i Italien i augusti i år, är galet stressad att få ihop allt tills dess. 

    Det jag stressar mest över är nog klänningen.. Jag har verkligen inte tid att gå runt i butiker och prova ut den där "perfekta", utan har mellan jobbpassen suttit på nätet och letat. 
    Har hittat en fantastiskt fin som jag önskar med allt jag har att bilden stämmer överens med verkligheten!

    Här är klänningen: 
    brudklanningar.nu/webshop/product_info.php
    (Aimee) 

    Det jag inte förstår är om den är "vit" eller "ivory" och hur ivory hos denna sida ser ut? Någon som har bra koll?
    Bör man ha ivory om man är blond och ljus eller passar vitt bättre då?

    Finns det något ställe (gärna runt Göteborg) som kan ta ens mått så de blir rätt? 

    Hur lång tid har det tagit för er andra som beställt från den här sidan? Det står 5-7 veckor, stämmer det med verkligheten? Och vad har man för rätt att skicka tillbaka om man inte blir nöjd? 

    Tacksam för svar! <3 


    AnnsiA skrev 2014-05-25 21:04:57 följande:
    Guuuud så fin! <3 
    Tack

    Vad gäller den klänning som du hittat så är den jättefin! Färgen Ivory är på svenska elfenbensvit, dvs som gräddvit. Personligen tycker jag det ger en varmare färg än kritvit. Det är ju dock en smaksak. Min klänning ovan är ivory

    Vad gäller att ta mått så be en kompis att hjälpa dig. Ha dessutom på din den bh som du ska ha eller en liknande. Detsamma gäller skorna. Klackhöjden är ju viktig där. De sidor som man kan beställa från brukar ha bra ritningar på vart man ska mäta. Din klännig är ju dessutom inte åtsittande över höfterna utan bara i livet. Snörningen gör ju dessutom att det finns visst utrymme för justeringar om det inte sitter helt perfekt.
    Lycka till! Det kommer säkert att gå bra! Ibland måste man våga för att vinna

  • jennyal
    Kileane skrev 2014-05-26 08:05:02 följande:

    Jag har fått mejl nu att min klänning är skickad...nervöst!


    Spännande! Jag håller tummarna och ser fram emot en bild här inom kort
  • haps
    a ring on my finger skrev 2014-05-20 09:26:48 följande:
    Jag vägrar att erkänna hur snygg din kopia är med tanke på hur mycker mer jag har fått betala för min, hahaha

    Tycker definitivt att du ska vara nöjd!!
    Ja nöjd är jag, för det priset! Tror den kommer bli ännu snyggare med en underkjol till och tillfixat band och lite tightare i midjan. 
  • WesternCape

    Nu har min Landyklänning kommit.

    Orginalet med lite modifikationer är detta www.bhldn.com/product/onyx-gown

    Den är sjuuuuukt lång! Men det går ju att lågga upp! Sen ska jag sänka skärpet lite så den sitter mer där men midja är men broderierna är jättejättefina. Över förväntan.

    Servicen har varit kanon. Den kom innan utsatt tid och förutom de små sakerna så sitter den som en smäck!

    Ryggen är för övrigt helt fantastisk men lite svår att fota när man är själv..

  • Kileane
    jennyal skrev 2014-05-26 12:39:33 följande:
    Spännande! Jag håller tummarna och ser fram emot en bild här inom kort
    Ja om den blir så bra att jag vågar visa den

    WesternCape: Sjukt fin! Verkligen precis i min smak!
  • jessijessica

    Ja, verkligen jättefin WesternCape! Jag fick hem min igår och den var inte alls som jag tänkte mig, trots beställd efter mina mått var den för stor och paljetterna/stenarna ser verkligen hemska ut... Men det var en chansning att beställa från Kina, får ge mig ut och leta "på riktigt" nu istället...

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!