• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • CamillaForsgren

    Äntligen har jag en klänning att visa upp här! Fick den för bara någon timme sedan, men redan hunnit testa och blivit kär i den. Har själv designat genom att klippa ihop lite bilder. Beställde via en otroligt underbar säljare på eBay för 200 AUD(ca 1200). Blev fel tyg på överdelen och överdelen är även kortare än jag beskrivit men det spelar ingen som helst roll, är förmodligen snyggare såhär. Måtten är antagligen väldigt exakta, kan inte avgöra det helt och hållet då jag drog av lite för att jag håller på att gå ner i vikt. Den sitter inte superbra då jag bara snabbtestade den, men här är den:


    Världens sämsta bilder, men ni ser ju hur den ser ut. Måste bara beställa en underkjol så att jag kan gå i den också :)
    Här är min ritning:


  • Smulanj


    Jag köpte min klänning ifrån Kina förra året, beställde den efter mina mått på Dhgate.com



    900kr totalt inkl frakt.
    Blev super nöjd!

    Hoppas det är fler som köpt en klänning ifrån Kina och blivit nöjda
  • WesternCape

    Omg!! Min klänning lämnar Kina i detta nu!! Jag är så jäkla nervös! Den är ett ihopkok av tre klänningar, måttsydd, med spets... Funkar detta funkar allt.
    Postar bilder så fort den kommit fram! 

  • AnnsiA

    Hej!
    Ny i bröllopsvärlden här! 

    Jag och fästmannen ska gifta i Italien i augusti i år, är galet stressad att få ihop allt tills dess. 

    Det jag stressar mest över är nog klänningen.. Jag har verkligen inte tid att gå runt i butiker och prova ut den där "perfekta", utan har mellan jobbpassen suttit på nätet och letat. 
    Har hittat en fantastiskt fin som jag önskar med allt jag har att bilden stämmer överens med verkligheten!

    Här är klänningen: 
    brudklanningar.nu/webshop/product_info.php
    (Aimee) 

    Det jag inte förstår är om den är "vit" eller "ivory" och hur ivory hos denna sida ser ut? Någon som har bra koll?
    Bör man ha ivory om man är blond och ljus eller passar vitt bättre då?

    Finns det något ställe (gärna runt Göteborg) som kan ta ens mått så de blir rätt? 

    Hur lång tid har det tagit för er andra som beställt från den här sidan? Det står 5-7 veckor, stämmer det med verkligheten? Och vad har man för rätt att skicka tillbaka om man inte blir nöjd? 

    Tacksam för svar! <3 

  • AnnsiA
    jennyal skrev 2014-05-19 20:40:52 följande:

    Idag kom  min klänning som jag beställde på Ebay!! Jag fick ingen förvarning utan det bara låg en avi om att jag hade ett rek brev att hämta. Eftersom mna hört och sett en hel del här i tråden så kan jag inte annat än säga att jag är 100% nöjd! Klänningen är så himla välsydd och passar perfekt. Jag skickade mina mått i cm och det stämmer exakt. Färgen är ivory och spetsen är jättefin. Här är en länk till säljarens affär på Ebay och jag rekommenderar henne varmt. Lite dålig på engelska men svarar alltid på mejl.
    www.ebay.com/usr/roses.888
    Så här såg orginalbilden ut framirån

    och bakifrån

    Så här blev MIN klänning!!

    Den är ju lite skrynklig nu och rosetten ska ju fixas rakt, men det var lite pyssligt att få till dragkedjan själv. Jag har även beställt en underkjol från JJshouse som inte kommit ännu.


    Guuuud så fin! <3 
  • vallmoo
    AnnsiA skrev 2014-05-25 19:41:53 följande:

    Hej!

    Ny i bröllopsvärlden här! 

    Jag och fästmannen ska gifta i Italien i augusti i år, är galet stressad att få ihop allt tills dess. 

    Det jag stressar mest över är nog klänningen.. Jag har verkligen inte tid att gå runt i butiker och prova ut den där "perfekta", utan har mellan jobbpassen suttit på nätet och letat. 

    Har hittat en fantastiskt fin som jag önskar med allt jag har att bilden stämmer överens med verkligheten!

    Här är klänningen: 

    brudklanningar.nu/webshop/product_info.php

    (Aimee) 

    Det jag inte förstår är om den är "vit" eller "ivory" och hur ivory hos denna sida ser ut? Någon som har bra koll?

    Bör man ha ivory om man är blond och ljus eller passar vitt bättre då?

    Finns det något ställe (gärna runt Göteborg) som kan ta ens mått så de blir rätt? 

    Hur lång tid har det tagit för er andra som beställt från den här sidan? Det står 5-7 veckor, stämmer det med verkligheten? Och vad har man för rätt att skicka tillbaka om man inte blir nöjd? 

    Tacksam för svar! <3 


    Enligt köpevillkoren verkar det som att du inte har någonångerrätt och att du ska räkna med att behöva göra ändringar själv eller hos sömmerska efteråt...
  • Kileane
    AnnsiA skrev 2014-05-25 19:41:53 följande:

    Hej!
    Ny i bröllopsvärlden här! 

    Jag och fästmannen ska gifta i Italien i augusti i år, är galet stressad att få ihop allt tills dess. 

    Det jag stressar mest över är nog klänningen.. Jag har verkligen inte tid att gå runt i butiker och prova ut den där "perfekta", utan har mellan jobbpassen suttit på nätet och letat. 
    Har hittat en fantastiskt fin som jag önskar med allt jag har att bilden stämmer överens med verkligheten!

    Här är klänningen: 
    brudklanningar.nu/webshop/product_info.php
    (Aimee) 

    Det jag inte förstår är om den är "vit" eller "ivory" och hur ivory hos denna sida ser ut? Någon som har bra koll?
    Bör man ha ivory om man är blond och ljus eller passar vitt bättre då?

    Finns det något ställe (gärna runt Göteborg) som kan ta ens mått så de blir rätt? 

    Hur lång tid har det tagit för er andra som beställt från den här sidan? Det står 5-7 veckor, stämmer det med verkligheten? Och vad har man för rätt att skicka tillbaka om man inte blir nöjd? 

    Tacksam för svar! <3 


    Det är en fin klänning :) Men jag tror inte att jag hade tagit omvägen runt en återförsäljare, jag hade nog beställt direkt från Kinafabriken. Iom. att du ändå inte får några garantier eller någon ångerrätt så blir det ju samma resultat, men billigare att beställa själv... Kolla skillnaden mellan Ivory och Vitt på valfri kinaklänningssida, i det material du vill ha. Här är tex. JJshouse: www.jjshouse.com/about/help.php&type=color&cat_id=2&is_accessory=0
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!