• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Himla
    haps skrev 2014-05-18 17:16:32 följande:
    Det vet jag :) Det var faktiskt din bild på klänningen som gjorde att jag ville ha en likadan! Fast jag var inte så sugen på att betala det priset så därför fick det bli en kopia :) Originalet är ju helt klart finare, men tycker kopian blev ganska bra också.
    Haha nu ångrar t o m nästan jag att jag ska ha en kort klänning....den här var ju så fin!!!! Vad är det för original?
  • LLbröllop

    Hej! Nu har jag beställt min brudklänning från ebay!

    En rosa mycket enkel klänning lång klänning :)

    LÄNGTAR till den kommer hem!!

  • jennyal

    Idag kom  min klänning som jag beställde på Ebay!! Jag fick ingen förvarning utan det bara låg en avi om att jag hade ett rek brev att hämta. Eftersom mna hört och sett en hel del här i tråden så kan jag inte annat än säga att jag är 100% nöjd! Klänningen är så himla välsydd och passar perfekt. Jag skickade mina mått i cm och det stämmer exakt. Färgen är ivory och spetsen är jättefin. Här är en länk till säljarens affär på Ebay och jag rekommenderar henne varmt. Lite dålig på engelska men svarar alltid på mejl.
    www.ebay.com/usr/roses.888
    Så här såg orginalbilden ut framirån


    och bakifrån


    Så här blev MIN klänning!!



    Den är ju lite skrynklig nu och rosetten ska ju fixas rakt, men det var lite pyssligt att få till dragkedjan själv. Jag har även beställt en underkjol från JJshouse som inte kommit ännu.

  • Himla
    LLbröllop skrev 2014-05-19 16:24:17 följande:

    Hej! Nu har jag beställt min brudklänning från ebay!

    En rosa mycket enkel klänning lång klänning :)

    LÄNGTAR till den kommer hem!!


    jennyal skrev 2014-05-19 20:40:52 följande:

    Idag kom  min klänning som jag beställde på Ebay!! Jag fick ingen förvarning utan det bara låg en avi om att jag hade ett rek brev att hämta. Eftersom mna hört och sett en hel del här i tråden så kan jag inte annat än säga att jag är 100% nöjd! Klänningen är så himla välsydd och passar perfekt. Jag skickade mina mått i cm och det stämmer exakt. Färgen är ivory och spetsen är jättefin. Här är en länk till säljarens affär på Ebay och jag rekommenderar henne varmt. Lite dålig på engelska men svarar alltid på mejl.
    www.ebay.com/usr/roses.888
    Så här såg orginalbilden ut framirån

    och bakifrån

    Så här blev MIN klänning!!

    Den är ju lite skrynklig nu och rosetten ska ju fixas rakt, men det var lite pyssligt att få till dragkedjan själv. Jag har även beställt en underkjol från JJshouse som inte kommit ännu.


    Vilka fina klänningar!

  • a ring on my finger
    haps skrev 2014-05-18 17:16:32 följande:
    Det vet jag :) Det var faktiskt din bild på klänningen som gjorde att jag ville ha en likadan! Fast jag var inte så sugen på att betala det priset så därför fick det bli en kopia :) Originalet är ju helt klart finare, men tycker kopian blev ganska bra också.
    Jag vägrar att erkänna hur snygg din kopia är med tanke på hur mycker mer jag har fått betala för min, hahaha

    Tycker definitivt att du ska vara nöjd!!
  • a ring on my finger
    Himla skrev 2014-05-18 17:41:22 följande:
    Haha nu ångrar t o m nästan jag att jag ska ha en kort klänning....den här var ju så fin!!!! Vad är det för original?
    Sincerity 3777
  • a ring on my finger
    jennyal skrev 2014-05-19 20:40:52 följande:

    Idag kom  min klänning som jag beställde på Ebay!! Jag fick ingen förvarning utan det bara låg en avi om att jag hade ett rek brev att hämta. Eftersom mna hört och sett en hel del här i tråden så kan jag inte annat än säga att jag är 100% nöjd! Klänningen är så himla välsydd och passar perfekt. Jag skickade mina mått i cm och det stämmer exakt. Färgen är ivory och spetsen är jättefin. Här är en länk till säljarens affär på Ebay och jag rekommenderar henne varmt. Lite dålig på engelska men svarar alltid på mejl.
    www.ebay.com/usr/roses.888
    Så här såg orginalbilden ut framirån

    och bakifrån

    Så här blev MIN klänning!!

    Den är ju lite skrynklig nu och rosetten ska ju fixas rakt, men det var lite pyssligt att få till dragkedjan själv. Jag har även beställt en underkjol från JJshouse som inte kommit ännu.


    Det var du som köpte den jättebilligt va?
    Ser jättefin ut!! Vilket klipp.
  • jennyal
    a ring on my finger skrev 2014-05-20 09:28:14 följande:
    Det var du som köpte den jättebilligt va?
    Ser jättefin ut!! Vilket klipp.
    Tack så mycket! Jag fick betala $132 inkl. frakt så det blev nästan exakt 900kr!! Jo det var verkligen ett klipp. En chansning men den gick ju hem
    Den är så himla välsydd dessutom, långt över förväntan. Nu ska jag bara behöva vänta i tre månader innan jag får bära den och visa den för min blivande make. 
  • jennyal
    LLbröllop skrev 2014-05-19 16:24:17 följande:

    Hej! Nu har jag beställt min brudklänning från ebay!

    En rosa mycket enkel klänning lång klänning :)

    LÄNGTAR till den kommer hem!!


    Jättefin! Håller tummarna att den blir som du tänkt dig. Så himla spännande att vänta
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!