• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • a ring on my finger
    haps skrev 2014-05-16 14:44:46 följande:

    Min klänning har kommit!

    Detta är originalet....

    Och så här ser min klänning ut på mig... Lite för stor så ska sys in i midjan. Blommorna (och eventuellt även det rosa bandet) ska bort.

    Vad tycker ni?


    Det där är min klänning som jag kommer att ha
    Kul att se en kopia av den. Tycker den ser fin ut!

    I min klänning är det 5 eller 6 lager tyg i kjolen men jag funderar på att ändå ha någon form av underkjol för att få bort tyget från fötterna lite och få snyggare fall. 
  • a ring on my finger
    teres77 skrev 2014-05-17 21:51:50 följande:

    Nu har jag fått hem den långa klänningen med!!!!

    Så här såg bilden ut på Landybridal

    Så här ser min ut... 

    Ostruken och med underkjol som måste justeras lite... Jag är ju "lite större" än modellen men jag tycker den är väldigt lik! Fick till och med fickor. :) Ska ta bort den lilla kanten längst upp, den blev lite mycket. Men det går att klippa bort! Det var två lager tyll i själva klänningen men det blev väldigt mycket tyg runt fötterna ändå, så jag kommer ta bort tyllen i klänningen och ha underkjol med ringar och släp ist. 

    Jag valde att ha snörning bak ist för dragkedja.

    Nu är den för tight snörad längst upp, därav the back boobs... 

    Jag är supernöjd!!!! Betalade 2300 ink frakt. Har inte fått nån räkning för tull och moms än. 


    Tycker att den ser fantastisk ut!
  • Himla
    teres77 skrev 2014-05-17 21:51:50 följande:

    Nu har jag fått hem den långa klänningen med!!!!

    Så här såg bilden ut på Landybridal

    Så här ser min ut... 

    Ostruken och med underkjol som måste justeras lite... Jag är ju "lite större" än modellen men jag tycker den är väldigt lik! Fick till och med fickor. :) Ska ta bort den lilla kanten längst upp, den blev lite mycket. Men det går att klippa bort! Det var två lager tyll i själva klänningen men det blev väldigt mycket tyg runt fötterna ändå, så jag kommer ta bort tyllen i klänningen och ha underkjol med ringar och släp ist. 

    Jag valde att ha snörning bak ist för dragkedja.

    Nu är den för tight snörad längst upp, därav the back boobs... 

    Jag är supernöjd!!!! Betalade 2300 ink frakt. Har inte fått nån räkning för tull och moms än. 


    Men åh vad fin du är i din klänning!!! ser ju ut precis som orginalet!!!
  • lommila86
    teres77 skrev 2014-05-17 21:51:50 följande:

    Nu har jag fått hem den långa klänningen med!!!!

    Så här såg bilden ut på Landybridal

    Så här ser min ut... 

    Ostruken och med underkjol som måste justeras lite... Jag är ju "lite större" än modellen men jag tycker den är väldigt lik! Fick till och med fickor. :) Ska ta bort den lilla kanten längst upp, den blev lite mycket. Men det går att klippa bort! Det var två lager tyll i själva klänningen men det blev väldigt mycket tyg runt fötterna ändå, så jag kommer ta bort tyllen i klänningen och ha underkjol med ringar och släp ist. 

    Jag valde att ha snörning bak ist för dragkedja.

    Nu är den för tight snörad längst upp, därav the back boobs... 

    Jag är supernöjd!!!! Betalade 2300 ink frakt. Har inte fått nån räkning för tull och moms än. 


    Jättefin klänning du fick hem!  Men du klipp inte bort tyllen i underkjolen! gör ringarna mindre ist. ( det finns en ingång till kanalen där man når själva metallen och kan trycka ihop dom) Om du tar bort tyllen finns det risk att ringarna syns genom tyget och det blir inte snyggt
  • teres77
    lommila86 skrev 2014-05-18 10:35:48 följande:
    Jättefin klänning du fick hem!  Men du klipp inte bort tyllen i underkjolen! gör ringarna mindre ist. ( det finns en ingång till kanalen där man når själva metallen och kan trycka ihop dom) Om du tar bort tyllen finns det risk att ringarna syns genom tyget och det blir inte snyggt
    Nej nej, jag ska inte klippa i underkjolen. Tyllen som sitter i själva klänningen ska bort, till förmån för underkjolen istället... 
  • teres77

    Tack alla!!!

    Jag är så glad att modellen funkade. Jag är ju lite kort (157) och kurvig (80 kg), men det syns knappt... Mycket smickrande modell. Har läst så mycket om vilken modell man ska ha å inte när man har en viss kroppstyp. Tydligen kan man se ännu tjockare ut i en ball gown om man är kort å tjock från början. Var lite orolig innan jag fick hem den, att jag hade valt fel. 

  • September2014
    teres77 skrev 2014-05-18 12:13:25 följande:
    Så vackra klänningar! Både två sitter jättefint på dig och snörningen i ryggen på den långa var ursnygg!
  • iurochskur
    teres77 skrev 2014-05-18 12:13:25 följande:

    Tack alla!!!

    Jag är så glad att modellen funkade. Jag är ju lite kort (157) och kurvig (80 kg), men det syns knappt... Mycket smickrande modell. Har läst så mycket om vilken modell man ska ha å inte när man har en viss kroppstyp. Tydligen kan man se ännu tjockare ut i en ball gown om man är kort å tjock från början. Var lite orolig innan jag fick hem den, att jag hade valt fel. 


    Jag är också ganska kort 163 och kurvig, trodde inte att jag skulle ha en sån typ av klänning som du har men efter att ha sett dig i din så blir jag jättesugen på en sån. Har dock redan beställt en mermaidklänning som aldrig verkar komma så tittar på alternativ...
  • haps
    a ring on my finger skrev 2014-05-17 22:39:56 följande:
    Det där är min klänning som jag kommer att ha
    Kul att se en kopia av den. Tycker den ser fin ut!

    I min klänning är det 5 eller 6 lager tyg i kjolen men jag funderar på att ändå ha någon form av underkjol för att få bort tyget från fötterna lite och få snyggare fall. 
    Det vet jag :) Det var faktiskt din bild på klänningen som gjorde att jag ville ha en likadan! Fast jag var inte så sugen på att betala det priset så därför fick det bli en kopia :) Originalet är ju helt klart finare, men tycker kopian blev ganska bra också.
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!