• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sannis1982
    Tuvalie88 skrev 2014-04-16 15:04:06 följande:

    En fråga, jag har haft koll på dinos sida och idag har de bytt status till skickad. Någon annan som hade samma koll innan ni fick er klänning och vet hur lång tid det tog efter att statusen ändrades till att klänningen kom fram?


    Dom ändrade min status till skickad i lördags och jag fick klänningen i måndags. Så det tog två dagar:)  
  • Himla
    kärleken skrev 2014-04-16 07:49:10 följande:

    Nu har min klänning! Snälla ge lite feedback! Sitter den snyggt? jag har egentligen mindre omfång på midjan lite längre ner, men kanske hade inte kjolen hängt lika bra om midjan varit där nere? Sitter överdelen tillräckligt tait? Ser mina axlar breda ut? (jag har breda axlar, så vill ju inte markera det allt för mycket...)
    Något som kan ändras?

    Först kommer förebilder och sedan mig i den :)
    (jag beställde en lång chiffongkjol istället för kort i tyll..)


    Men åh vad fin du är i din klänning :) Den passar dig alldeles perfekt ju! Bra val att du ändrade kjolen. Du kommer bli jättevacker som brud.
  • kärleken
    Himla skrev 2014-04-16 15:34:01 följande:
    Men åh vad fin du är i din klänning :) Den passar dig alldeles perfekt ju! Bra val att du ändrade kjolen. Du kommer bli jättevacker som brud.
    Vad glad jag blir när jag får så fina kommentarer! Det hjälper mig verkligen att känna mig fin och nöjd. Tack!!
  • Nathalie

    Åh, jag vill också ha min klänning nu! Beställde den i slutet av februari från landy och de senaste två veckorna har de bara lagt på dagar.. Frustrerande, när jag ser era fina klänningar:)

  • vallmoo

    Kärleken - den är romantisk och jättefin!! Om du tycker att midjan ska framhävas längre ner, vilket man inte ser på bilden, kanske du kan ha ett bredare band runt midjan bara i samma färg? Men jag tycker att klänningen är fin som den är!

  • Maj12

    Jessi85 och Kärleken vilka fina klänningar ni beställt, jag tycker verkligen ni båda ska känna er nöjda :)

    Själv har jag efter sååå mycket velande nu bestämt mig för att sälja min långa brudklänning. Kände att det blev ett för stort projekt att sy in den :( men känner mig jätte nöjd med min knäkorta klänning och att den passar mig mer som person!

    WOW jag har bestämt mig!!!!

  • Himla
    Maj12 skrev 2014-04-16 23:21:50 följande:

    Jessi85 och Kärleken vilka fina klänningar ni beställt, jag tycker verkligen ni båda ska känna er nöjda :)

    Själv har jag efter sååå mycket velande nu bestämt mig för att sälja min långa brudklänning. Kände att det blev ett för stort projekt att sy in den :( men känner mig jätte nöjd med min knäkorta klänning och att den passar mig mer som person!

    WOW jag har bestämt mig!!!!


    Härligt att du tagit ditt beslut, skönt när man bestämt sig. Jag vet precis hur det känns ;)
  • kärleken
    Maj12 skrev 2014-04-16 23:21:50 följande:

    WOW jag har bestämt mig!!!!


    Det är så skönt att bestämma sig! Jag måste också ta ett beslut för mig själv - att min klänning är fin och kommer vara bra. Får jobba på det mentalt lite bara.
  • Maj12

    Ni har så rätt :) Har haft det jätte tufft med detta beslut och nu när jag äntligen bestämt mig känner mig så lätt och stressen försvann.

    Kärleken: Ge det lite tid och prova den flera gånger. Kolla om du kan göra några enkla förändringar tex som någon skrev tidigare ett bredare band. Ibland är det små saker som gör att man ser klänningen på ett helt annat sätt.

    Som jag skrev tidigare så är din klänningen verkligen jättefin och hoppas verkligen för din skull att du kommer känna dig nöjd.

  • Kileane
    iurochskur skrev 2014-04-16 11:48:50 följande:
    Jag tycker också att den sitter fint på dig och dina axlar ser inte breda ut, inte heller dina armar ser stora ut, tycker det ser ut som att du skulle kunna ha vilken ringning som helst och även tunnare eller utan axelband om du velat, du är hur fin som helst, se fördelarna med att ha lite bredare axlar istället, du har en fin hållning och det ger pondus men du är absolut inte stor för det. Alla har sina egna issues men också fantastiska fördelar, se fördelarna istället och äg dina axlar :)

    Med tanke på klänningens stil tycker jag den sitter lagom tight.
    Håller med helt och hållet, jättevacker klänning och den passar dig väldigt bra!

    Har inte riktigt hunnit med i tråden, så roligt att se så många vackra Kina-klänningar och nöjda blivande brudar!
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!