• daniiel

Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • iurochskur
    Tuvalie88 skrev 2014-04-22 19:38:46 följande:

Klänningen är ju fin men den är inte jag. Hade det bara varit överdelen så hade jag nog tagit bort allt och satt dit ny spets men släpet vill jag inte heller ha och det blir ett för stort projekt att ta bort. Lite svårt att hinna med det med en tremånaders bebis också :p Väldigt välsydd klänning annars så jag vill inte avskräcka någon! Blir nog bara inte alltid som man tänkt sig. 

Daniiel: Vet du hur det funkar om klänningen inte stämmer med bilden? Är det någon idé att skicka bilder, bifoga de mejl jag skickade och kräva kompensation eller en ny klänning?  

Här kommer en bild som sambon precis tog.

Jag tycker att den är superfin! Men den ska ju vara rätt för dig, du kan säkert sälja den :)
  • daniiel

Klänningen är ju fin men den är inte jag. Hade det bara varit överdelen så hade jag nog tagit bort allt och satt dit ny spets men släpet vill jag inte heller ha och det blir ett för stort projekt att ta bort. Lite svårt att hinna med det med en tremånaders bebis också :p Väldigt välsydd klänning annars så jag vill inte avskräcka någon! Blir nog bara inte alltid som man tänkt sig. 

Daniiel: Vet du hur det funkar om klänningen inte stämmer med bilden? Är det någon idé att skicka bilder, bifoga de mejl jag skickade och kräva kompensation eller en ny klänning?  

Hade du beställt den utan släp? 

Alltså.. klänningen ser jättefin ut och den är väldigt lik klänningen du beställde. Jag har svårt att se att du skulle kunna få en ny klänning faktiskt. Ja, det är väldigt synd på det med pärlorna och paljetterna, men.. ja.. Det är inte ett stort fel ändå. Om det är det enda du egentligen kan anmärka på (alltså som inte blev rätt i beställningen), så kan du nog anse dig ha fått hem en väldigt bra klänning :)

Sedan är det ju inte alltid att man tycker om klänningen ändå, men det är ju inte företagets fel isåfall.

Men som sagt, superfin klänning! :)
  • Tuvalie88
    daniiel skrev 2014-04-22 19:47:15 följande:
    Hade du beställt den utan släp? 

Alltså.. klänningen ser jättefin ut och den är väldigt lik klänningen du beställde. Jag har svårt att se att du skulle kunna få en ny klänning faktiskt. Ja, det är väldigt synd på det med pärlorna och paljetterna, men.. ja.. Det är inte ett så stort fel ändå. Om det är det enda du egentligen kan anmärka på (alltså som inte blev rätt i beställningen), så kan du nog anse dig ha fått hem en väldigt bra klänning :)

Sedan är det ju inte alltid att man tycker om klänningen ändå, men det är ju inte företagets fel isåfall.

Men som sagt, superfin klänning! :)
    Ja jag hade skrivit att jag varken ville ha släp eller pärlor och paljetter. Skickade ett mejl nu men har inga förhoppningar om svar. Problemet med pärlorna och paljetterna är att de är fästa med samma tråd som spetsen. Men jag visste att det var en chansning, jag kanske kan få tillbaka hälften av vad jag gav så får jag leta vidare efter en annan klänning. 
  • vallmoo

Tuvalie, den var jättefin! Du borde försöka klaga iallafall. Det förlorar du inget på iallafall. Dåligt att de missade det! Har de ingen spets utan paljetter och pärlor får de ju meddela det tycker jag.

• jennyal

Jag håller med andra att den är ju jättefin! Det blir nog inga problem med att sälja den. Se bara till att mäta så noggrannt du kan över och under byst, midjan, samt hur långt livet är från axel till midja. Sedan kjollängden framtill. Jag har sålt lite på Tradera och har man bara bra mått i annonsen så kan man få sålt det mesta. Annars prova med Blocket också eller här på BT.

Lycka till med försäljningen och med att hitta en ny klänning!
  • daniiel
    Tuvalie88 skrev 2014-04-22 19:59:31 följande:
    Ja jag hade skrivit att jag varken ville ha släp eller pärlor och paljetter. Skickade ett mejl nu men har inga förhoppningar om svar. Problemet med pärlorna och paljetterna är att de är fästa med samma tråd som spetsen. Men jag visste att det var en chansning, jag kanske kan få tillbaka hälften av vad jag gav så får jag leta vidare efter en annan klänning. 
    Okej, då är det åtminstone två fel, vilket kan hjälpa i ditt argumenterande för att kanske få tillbaka en slant :)

Misstänkte att det kanske kunde vara så med pärlorna, för ibland syr dom det med samma tråd. Ibland inte. Om det inte är så, så brukar det dock vara lätt att sprätta bort.

Uppdatera oss på om du får något svar :)
  • Tuvalie88

Jag lovar att återkomma om jag får svar, svarar de inte inom några dagar så slänger jag iväg ett till mejl. Tror att jag glömde klaga på släpet. Som du säger Daniiel, det är nog bra att visa på flera saker som inte stämmer med klänningen.

Hoppas att den kan bli fin till någon annan, för den är ju fin bara inte riktigt jag.

• Blivande frugann

Igår kom brudnäbbsklänningen som jag beställt från Landy. Champagne med kellyfärgat band.
    Den är så fin!! Välsydd och sitter jättebra och då med dragkedja i ryggen. Något lång, men det är ju ganska lätt att ordna. Rekommenderar varmt!

• Kalejdoskop

Yikes! Igår beställde jag min första kinaklänning! Det är en kort modell som jag ska byta till efter middagen. Beställde den från ebay, men blev sjukt stressad över att man inte kunde lämna meddelande om mina mått vid beställningen. Mailade därför dom efteråt. Har ni andra fått göra så??

• WesternCape
    a ring on my finger skrev 2014-04-22 14:58:06 följande:
    Vilken fin klänning!!!
    Tingeling89 skrev 2014-04-22 14:13:32 följande:
    Åh vilken fin klänning! Hoppas den kommer passa *fingers crossed*
    Tack snälla ni!

Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan. Det måste bli bra det här!!

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!