• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • Pia88
    Trattkantarellen skrev 2014-03-19 17:57:54 följande:
    Frukt ingår inte i strikt LCHF som jag äter i viktminskningssyfte, sedan när man väl har gått ner och äter mer liberalt kan man äta frukt. Naturligtvis bättre att ta en frukt än en kaka, men nu gick det bra med lite eget fika iaf :)
    Puyo skrev 2014-03-18 13:25:03 följande:

    När ska alla gifta sig förresten? Mitt datum är 23/5-2015 


    Är inte så insatt i LCHF.. Så ursäkta =)

  • Trattkantarellen
    Puyo skrev 2014-03-19 19:52:46 följande:

    Okej vad roligt!! :)


     =D
    Pia88 skrev 2014-03-19 20:52:01 följande:
    Är inte så insatt i LCHF.. Så ursäkta =)
    Ingen fara! Jag är inte en av de där fanatikerna som ser LCHF som någon slags religion som ska rädda världen (dom finns, tro mig :p) så det är helt okej
    fruLjunggren skrev 2014-03-20 09:51:54 följande:

    Hade nog bara en bra dag igår.. Idag vill jag äta choklad och gråta haha. Svänger fort.


    Så är det ju alltid tycker jag, ena stunden är allt toppen, nästa sekund vill man bryta ihop. Men som tur är brukar det ju svänga upp lika fort igen


  • Carolinekahlstrom

    Jag äter enligt lchf, både i viktminskningssyfteoch för att jag mår bra på det. Ser att det är några fler som äter det, eller har jag fel? (Har inte bläddrat tillbaka så många sidor).

    Jag har gått från 85ish till 78 ungefär på några veckor, ungefär 1 kg i veckan. Men nu har det stått på 78 i två veckor!? Vet att det kan stanna av sådär för att sedan fortsätta, men ja.

    Frågor till er som kör lchf: hur gör ni med typ lchfbröd, lchfefterrätter och dylikt? Äter ni det fastän det kanske ändå inte är det optimala även fast det är lchf, eller är inte dessa brödoch bär med grädde nå farligt att äta i viktminskningssyfte? Har läst på bl.a. 56kilos blogg att man ska försöka undvika mejeriprodukter såsom mjölk till maten och alla bakvarianter av bröd osv om man vill gå ner i vikt?! Jag har käkat fröknäcke och bär med grädde rätt mycket. Är det därför det står still tro?

    Sen! Jag har så svårt att få till fettmängden! Jag märker att jag äter för lite fett pga att jag blir hungrig på kvällen! Det blev jag inte sist jag åt enligt detta och kan inte se vad jag gör annorlunda denna gång. Ge mig gärna tipsp å att få i mer fett till middag/lunch osv.

    FÖRLÅT ALLA ICKE-LCHFARE för detta inlägg!

  • frkmaria

    Halva kilot jag gått upp har jag gått ner igen. Men största fasan.. ingen nergång denna veckan! :S haha. ambivalent var ordet. 
    Igår åt jag ändå choklad. Idag har jag skött mig exemplariskt. Får se om det gör susen! :P  

    Så utmaningen i april månad = inget bröd/fikabröd/kakor/mjöl?! :)

    Blir att proppa i sig ägg i påsk mao! :) Och choklad....  ;)

  • Sally Bowles
    frkmaria skrev 2014-03-20 19:05:23 följande:

    Halva kilot jag gått upp har jag gått ner igen. Men största fasan.. ingen nergång denna veckan! :S haha. ambivalent var ordet. 

    Igår åt jag ändå choklad. Idag har jag skött mig exemplariskt. Får se om det gör susen! :P  

    Så utmaningen i april månad = inget bröd/fikabröd/kakor/mjöl?! :)

    Blir att proppa i sig ägg i påsk mao! :) Och choklad....  ;)


    Gött att du gick ned så snabbt igen! Här går det bra också. Känner mig motiverad och äter mycket frukt och grönsaker och dricker vatten och kaffe så jag håller mig pigg. Vill så gärna känna mig vacker åå vårt bröllop. Andra augusti är vår dag :)
  • frkmaria
    Carolinekahlstrom skrev 2014-03-20 19:03:32 följande:

    Jag äter enligt lchf, både i viktminskningssyfteoch för att jag mår bra på det. Ser att det är några fler som äter det, eller har jag fel? (Har inte bläddrat tillbaka så många sidor).

    Jag har gått från 85ish till 78 ungefär på några veckor, ungefär 1 kg i veckan. Men nu har det stått på 78 i två veckor!? Vet att det kan stanna av sådär för att sedan fortsätta, men ja.

    Frågor till er som kör lchf: hur gör ni med typ lchfbröd, lchfefterrätter och dylikt? Äter ni det fastän det kanske ändå inte är det optimala även fast det är lchf, eller är inte dessa brödoch bär med grädde nå farligt att äta i viktminskningssyfte? Har läst på bl.a. 56kilos blogg att man ska försöka undvika mejeriprodukter såsom mjölk till maten och alla bakvarianter av bröd osv om man vill gå ner i vikt?! Jag har käkat fröknäcke och bär med grädde rätt mycket. Är det därför det står still tro?

    Sen! Jag har så svårt att få till fettmängden! Jag märker att jag äter för lite fett pga att jag blir hungrig på kvällen! Det blev jag inte sist jag åt enligt detta och kan inte se vad jag gör annorlunda denna gång. Ge mig gärna tipsp å att få i mer fett till middag/lunch osv.

    FÖRLÅT ALLA ICKE-LCHFARE för detta inlägg!


    Jag äter inte lchf men har gjort. Anledningen att jag inte kan göra det längre är att min gallblåsa är borttagen. :/ Gillade lchf väldigt mycket annars! Vad jag har förstått är mjölk inte så bra? Och sen får man tänka, även om man "ska" kunna äta hur mycket som helst att det fortfarande gäller kalorier in - kalorier ut - VILKEN DIET MAN ÄN HAR! Jag har märkt att lchf funkar väldigt mycket bättre för killar eftersom de inte lägger på sig fett naturligt på samma sätt som kvinnor - men alltså, det funkar ju på tjejer också.. men måste fortfarande tänka på hur mycket man äter. När min bror körde det kunde han dricka ett paket vispgrädde om han inte hann äta - det kan verkligen inte jag! När jag åt lchf var jag fortfarande noga med att inte äta för mycket kalorier - och de jag åt var proteiner, fett och långsamma kolhydrater. 

    Sally: Njaae.. gick upp 1 kg.. har gått ner ett halvt. Och då har ändå halva denna veckan gått. Så vad kommer hända? :S Och nu är det helg men inget inplanerat så får ta det lugnt! :) (men är så himla sugen på att bara raida hemmakväll.. ;) ) 
  • ViktoriaStefan

    Jag vägde mig idag och resultatet var -0,4kg den här veckan. Det känns riktigt bra att det fortsätter nedåt.

    Idag har jag varit så fruktansvärt sugen på allt möjligt så det har gått åt 15 av mina 49 bonuspoints.
    Jag åt först lunch på stan och när jag kom hem drack jag kaffe och då blev det först en chokladbit och sen en smörgås med marmelad. Till middag åt jag soppa och sen våfflor med glass och blåbär o hallon.
    Oj oj, det får bli en lång promenad imorgon.

  • Trattkantarellen
    Carolinekahlstrom skrev 2014-03-20 19:03:32 följande:

    Jag äter enligt lchf, både i viktminskningssyfteoch för att jag mår bra på det. Ser att det är några fler som äter det, eller har jag fel? (Har inte bläddrat tillbaka så många sidor).

    Jag har gått från 85ish till 78 ungefär på några veckor, ungefär 1 kg i veckan. Men nu har det stått på 78 i två veckor!? Vet att det kan stanna av sådär för att sedan fortsätta, men ja.

    Frågor till er som kör lchf: hur gör ni med typ lchfbröd, lchfefterrätter och dylikt? Äter ni det fastän det kanske ändå inte är det optimala även fast det är lchf, eller är inte dessa brödoch bär med grädde nå farligt att äta i viktminskningssyfte? Har läst på bl.a. 56kilos blogg att man ska försöka undvika mejeriprodukter såsom mjölk till maten och alla bakvarianter av bröd osv om man vill gå ner i vikt?! Jag har käkat fröknäcke och bär med grädde rätt mycket. Är det därför det står still tro?

    Sen! Jag har så svårt att få till fettmängden! Jag märker att jag äter för lite fett pga att jag blir hungrig på kvällen! Det blev jag inte sist jag åt enligt detta och kan inte se vad jag gör annorlunda denna gång. Ge mig gärna tipsp å att få i mer fett till middag/lunch osv.

    FÖRLÅT ALLA ICKE-LCHFARE för detta inlägg!


    Jag äter LCHF.
    Jag försöker att hålla mig borta från LCHF-desserter och LCHF-bröd, kan göra lite kesoplättar ibland eller äta lite hallon med grädde, eller ketobollar med lite sötningsmedel i.

    Många klarar av att äta mer mejerier än andra, men en effektiv sak just när man står på en platå kan vara att kika på hur mkt mejerier man äter. Mjölk är ju inte alls bra, men även grädde och ost kan vara ett hinder om du äter väldigt mkt.

    Jag har också svårt med fettmängden ibland, men om man äter lite avocado till maten, ringlar över lite olivolja etc går det att få ordning på det, men det är mitt största problem också, att fettet blir lite lågt. En liten klick hemmagjord majonnäs är också ett bra, mejerifritt sätt att få upp fetthalten lite :) 
Svar på tråden Viktnedgångspepp!