• Annisen

    Bröllop augusti 2015

    Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)


     


    Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

  • Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • Kotten

    Hur har ni tänkt kring gästbok?

    Jag funderar på om en rolig variant kan vara att divserse mindre lappar i olika färger + fina pennor och en stor skål där gästerna kan skriva hälsningar på lappar i en fin skål som vi sedan kan läsa tillsammans och använda när vi ska scrappa fotoalbum efteråt. 

    Det vore roligt med en variant som kanske inte är en klassisk gästbok men jag vet inte riktigt :)

  • ballerina
    Kotten skrev 2015-05-18 12:57:14 följande:

    Hur har ni tänkt kring gästbok?


    Vi kommer köra på en ganska klassisk gästbok! MEN... en viktigt detalj är att det är i pärm så man kan ta lös bladen. På så sätt kan gästerna ta ett blad till sitt bord och fundera på vad de vill skriva utan att behöva stressa eller känna att folk väntar.

    Sen ska vi ha färgglada tuschpennor vid borden också så de som vill kan skriva med färg eller kanske även rita nåt fint :)
  • ballerina

    Nu börjar jag känna ett riktigt lugn...

    Fotograf: check!
    Mina kläder: check! (utom skor...)
    Bokat hår och makeup: check!
    Catering: check!
    Menyn är spikad: check!
    Efternamnsansökan inskickad: check!
    Hindersprövning inskickad: check!
    Dekoration: check!

    Det enda stora som är kvar är mannens kläder, men på lördag ska vi ut och prova! Han funderar på jaquette eller en ljusgrå kostym och han har lovat att bestämma sig på lördag. Det är ju bra timing nu, för nu börjar det bli studentpriser på kostymerna!

  • Nightrod
    stresso skrev 2015-05-18 11:42:41 följande:

    OMG Bridezilla dök upp i helgen. Jag var seriöst beredd att ta katten och flytta ut - fästmannen säger att han ska hjälpa till och stötta och ordna och fixa och inte ett hår blir gjort. Så när jag till slut .....



    Ha ha ha stackare, men förstår dig att det kan kännas jävligt jobbigt emellanåt. Har persoligen skällt ut damen min för de saker hon skall fixa som glömms eller drar ut på tiden så jag inte kan göra mitt.
    Mn sedan är jag lite anal med att saker skall göras som planerat så man slipper ha panik i slutet.


    Live free, ride free
  • stresso
    Kotten skrev 2015-05-18 12:57:14 följande:

    Hur har ni tänkt kring gästbok?

    Jag funderar på om en rolig variant kan vara att divserse mindre lappar i olika färger + fina pennor och en stor skål där gästerna kan skriva hälsningar på lappar i en fin skål som vi sedan kan läsa tillsammans och använda när vi ska scrappa fotoalbum efteråt. 

    Det vore roligt med en variant som kanske inte är en klassisk gästbok men jag vet inte riktigt :)


    vi har tänkt nåt liknande, med styvare kort som läggs i låda och som vi sedan kan sätta i album. men det är inte spikat än, så vi får se!
    Nightrod skrev 2015-05-19 08:38:56 följande:


    Ha ha ha stackare, men förstår dig att det kan kännas jävligt jobbigt emellanåt. Har persoligen skällt ut damen min för de saker hon skall fixa som glömms eller drar ut på tiden så jag inte kan göra mitt.
    Mn sedan är jag lite anal med att saker skall göras som planerat så man slipper ha panik i slutet.


    jo, jag är likadan - bättre att jobba hårt nu så kanske vi kan slippa stressa ihjäl oss de sista veckorna. tror att det är lätt att vänja sig vid att det är nån annan som styr skutan med fast hand och därmed liksom kan luta sig tillbaka lite. jag skulle säkert gjort likadan om min partner gjorde saker lika bra eller bättre än jag Tungan ute
  • Nightrod
    stresso skrev 2015-05-19 09:39:18 följande:
    jag är likadan - bättre att jobba hårt nu så kanske vi kan slippa stressa ihjäl oss de sista veckorna. tror att det är lätt att vänja sig vid att det är nån annan som styr skutan med fast hand och därmed liksom kan luta sig tillbaka lite. jag skulle säkert gjort likadan om min partner gjorde saker lika bra eller bättre än jag Tungan ute

    MM typ så.
    vet redan nu att det kommer bli panik som det är, men det löser sig alltid på ett eller annat sätt. Och skit samma lite, sålänge huvudsakerna faller på plats så kan vi ta att allt annat går lite halvdant, detviktigaste är att man har kul och får umgås med släkt och vänner, men bandet borde jag ta ta gi mer nu, är ju snart dags.

    Ha ha plus att jag har blivit lite flicka nu, för på torsdag skall jag till frisören och fixa håret och det skall faktiskt bli sjukt kul att få ändra om lite och fixa och fnula
    Live free, ride free
  • bride2B
    Kotten skrev 2015-05-18 12:57:14 följande:

    Hur har ni tänkt kring gästbok?

    Jag funderar på om en rolig variant kan vara att divserse mindre lappar i olika färger + fina pennor och en stor skål där gästerna kan skriva hälsningar på lappar i en fin skål som vi sedan kan läsa tillsammans och använda när vi ska scrappa fotoalbum efteråt. 

    Det vore roligt med en variant som kanske inte är en klassisk gästbok men jag vet inte riktigt :)


    Kul idé! Vi har inte bestämt oss än, men jag har funderat lite på någon form av blad där man kan ge vissa frågor/ämnen gästerna ska besvara. T.ex "ditt bästa tips på ett lyckligt äktenskap" osv. Och så givetvis plats för gästerna att skriva fritt vad de önskar. 
  • bride2B
    stresso skrev 2015-05-18 11:42:41 följande:

    OMG Bridezilla dök upp i helgen. Jag var seriöst beredd att ta katten och flytta ut - fästmannen säger att han ska hjälpa till och stötta och ordna och fixa och inte ett hår blir gjort. 


    Känner sååå igen mig i det du skriver! 
    Här är det jag som har fixat allt hittills. Ända från att se till att vi faktiskt SKA gifta oss till att kolla upp kyrka, festlokal och allt annat. Han funderar på vissa saker ibland, men det stannar liksom där. Han tar inte tag i saken och ser till att det händer något. Detta har resulterat i att i princip ingenting är spikat. Nu är det bara 2,5 månad kvar, och jag börjar få lite smått panik. 
    I söndags var vi dock och shoppade, och då hittade han faktiskt en klänning och en kofta till dottern. 
    Nu ska jag sätta mig nån kväll och se till att beta av allt som bara går just nu, så att det blir färre saker att tänka på parallellt. 
  • maraya

    Vi gifter oss augusti. Igår fick folk inbjudningskort (Ca 65 inbjudna)

    1 har tackat ja, 2 har kommenterat att dom fått kort, 2 har varit in på vår sida...sen helt dött ? Hade nog trott att vissa skulle ha ringt eller slängt iväg ett sms, men näe. Visst det har bara gått en och en halv dag men ändå. *känner sig förbryllad*

  • Kotten
    maraya skrev 2015-05-23 21:25:01 följande:

    Vi gifter oss augusti. Igår fick folk inbjudningskort (Ca 65 inbjudna)
    1 har tackat ja, 2 har kommenterat att dom fått kort, 2 har varit in på vår sida...sen helt dött ? Hade nog trott att vissa skulle ha ringt eller slängt iväg ett sms, men näe. Visst det har bara gått en och en halv dag men ändå. *känner sig förbryllad*


    Vi bjöd in tidigt (första vändan i februari + andra vändan i april) och det är fortfarande folk som inte ens har markerat att dom fått inbjudan. Vi vet också av folk som bokat resa + boende men inte tackat för inbjudan, sagt att dom kommer eller liknande.Lite oklart men jag tänker att vi får påminna när 1 juli som är sista dag att svara närmar sig.
Svar på tråden Bröllop augusti 2015