• Annisen

Bröllop augusti 2015

Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)

Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

• Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • Nightrod
    bride2B skrev 2015-04-22 21:14:05 följande:
    Vi gifter oss i Järfälla, utanför Stockholm. Tyvärr verkar dock alla här ha Sthlmspriser? 
    Har en kontakt med en fotograf som är i början av sin karriär
    kan kolla lite
    Live free, ride free
  • mtep
    chsvensson skrev 2015-04-22 21:09:17 följande:

Planerar alla här inne ett traditionellt bröllop med stor fest och så?

Vi ska ha en borgerlig utomhus vigsel sen fest inne bara med våra vänner, syskon o föräldrar (ingen annan släkt). Jag ska ha en kort (dock vit) klänning.

Så lite helt traditionellt men ändå inte så annorlunda!

Vi hoppas på en rolig FEST natten långt istället för en "trist" släktmiddag med tal! ;)
  • stresso
    chsvensson skrev 2015-04-22 21:09:17 följande:

Planerar alla här inne ett traditionellt bröllop med stor fest och så?

Vi ska borgerlig utomhusvigsel, sedan middag och dans. Så ganska traditionellt, antar jag - ser det som vår bästa chans i livet att ställa till med schabrakfest spm alla kommer på, alla älskar ju bröllop Skrattande
  • bride2B
    Nightrod skrev 2015-04-23 08:17:46 följande:
    Har en kontakt med en fotograf som är i början av sin karriär
    kan kolla lite
    Gör gärna det! Kontakten kanske också har kontakter?
  • bridetobe

Puh, har nu äntligen efter mycket sökande fått tag på en mua. inte ltt i en liten håla som denna. Men skönt att nu ha allt fixat utom ringen. Ska kolla på den nästa helg. Hoppas den är så fin som jag inbillar mig.

• bridetobe

Puh, har nu äntligen efter mycket sökande fått tag på en mua. inte ltt i en liten håla som denna. Men skönt att nu ha allt fixat utom ringen. Ska kolla på den nästa helg. Hoppas den är så fin som jag inbillar mig.

• stresso

efter att ha gått upp 04.30 två dagar i rad bara för att mötas av risigt väder eller återbud från fotografen kunde vi till slut provfotograferas i söndags. SÅÅÅÅÅÅ nöjda med bilderna och väldigt skönt att ha känt på hur det känns, nu vet vi att vi kommer kunna slappna av mer när det väl smäller :)

• ballerina

Igår och idag var första gången jag kände mig stressad... Vi fick återbud av fotografen!! Hen hade råkat dubbelboka, och i och med att vi bokade sist så blev det vi som blev utan. Har ringt runt till två andra fotografer idag, men båda var bokade. Hoppas innerligt att det finns någon annan som kan!

Men en sak lättade från mitt hjärta. Jag bad min blivande att ta mer initiativ och verka lite mer intresserad... särskilt när han märker att jag är stressad. Så idag fick jag ett sms som gjorde mig så lycklig! "Har fixat catering. Ringde och förhandlade om priset, så vi kan ta det dyrare alternativet till ett billigare pris!"

TACK!!

• Eriikah

Det går lite framåt med saker och ting =) Klänningen blev helt klar i helgen, jag beställde vigselringar och så har det börjat droppa in svar på inbjudningarna. Kanske kanske jag tom har hittat skor =)

• stresso

nu fick vi tummen ur och bokade danslektioner också, visserligen hade de bara två lediga tider men... äh, optimisten i mig får helt enkelt tro att vi fixar det med lite träning - säger hon som aldrig rör på fötterna på ett dansgolv, dansar bara med höfter och armar hahaCool 

Svar på tråden Bröllop augusti 2015