• Annisen

    Bröllop augusti 2015

    Här tänkte jag att vi som gifter oss i augusti 2015 (!) kan dela tankar, tips, idéer, pyssel och peppa varandra inför den stora dagen :)


     


    Själva gifter vi oss den 8/8 2015 just nu står valet mellan två olika kyrkor och lokaler båda i stockholms området!

  • Svar på tråden Bröllop augusti 2015
  • Linosa

    Nu har vi äntligen skickat inbjudningarna! Tur att de blev fina tillslut för annars hade det inte varit värt alla turer fram och tillbaka. Min mans kommentar när vi skickade dom var "du har väl inte tänkt göra festprogrammen själv också?". "But of course!" svarade jag.

  • Linnen
    Linosa skrev 2015-05-08 12:30:28 följande:

    Nu har vi äntligen skickat inbjudningarna! Tur att de blev fina tillslut för annars hade det inte varit värt alla turer fram och tillbaka. Min mans kommentar när vi skickade dom var "du har väl inte tänkt göra festprogrammen själv också?". "But of course!" svarade jag.


    Härligt! Det är ju så roligt att göra sånt själv :) Även om man ibland bara vill slänga datorn i väggen :P haha. 
  • Linosa
    Linnen skrev 2015-05-08 21:39:19 följande:

    Härligt! Det är ju så roligt att göra sånt själv :) Även om man ibland bara vill slänga datorn i väggen :P haha. 


    Ja men verkligen. Och för mig som jobbar som formgivare så finns det lixom inget alternativ som heter att inte göra det själv :)
  • stresso

    alltså... några gäster har "klagat" på att vår önskelista är för kort och nu har vi börjat fundera på saker vi skulle kunna tänka oss att få. vi har ju redan allt, vi är båda över 30 och har levt fungerande liv innan vi träffade varandra.
    men ju mer folk frågar desto mer störd blir jag - är det verkligen så himla svårt att tänka ut nåt själv om man nödvändigtvis måste ge nåt när vi uttryckligen säger att vi ingenting vill ha?

  • bride2B
    stresso skrev 2015-05-13 18:37:41 följande:

    alltså... några gäster har "klagat" på att vår önskelista är för kort och nu har vi börjat fundera på saker vi skulle kunna tänka oss att få. vi har ju redan allt, vi är båda över 30 och har levt fungerande liv innan vi träffade varandra.
    men ju mer folk frågar desto mer störd blir jag - är det verkligen så himla svårt att tänka ut nåt själv om man nödvändigtvis måste ge nåt när vi uttryckligen säger att vi ingenting vill ha?


    Men vad irriterande! Nu har jag inte varit på jättemånga bröllop, men på de jag har varit har det aldrig ens funnits någon önskelista. Jag har själv funderat ut något som jag tror passar. Lite fantasi får man väl ha! 
    Vi har ingen önskelista. Än så länge är det bara 2 tror jag som har frågat. Vill de absolut ge oss något så önskar vi oss ett litet bidrag till en framtida bröllopsresa, alternativt så står det gästerna fritt att komma på något eget. Vi är i precis samma sits som ni; har det vi behöver, och har varken plats för eller intresse av saker som bara står och samlar damm. 
  • FruLennartsson

    Hej där ute!

    Har en fundering, vi bokade kyrkan i december 2014 men prästen har inte ringt än?

    Har eran präst ringt?

    Om ja, så får jag nog ringa imorgon och höra om allt står rätt till !!

    /linda

  • Eriikah
    FruLennartsson skrev 2015-05-14 09:27:15 följande:

    Hej där ute!

    Har en fundering, vi bokade kyrkan i december 2014 men prästen har inte ringt än?

    Har eran präst ringt?

    Om ja, så får jag nog ringa imorgon och höra om allt står rätt till !!

    /linda


    Dom hör inte oftast inte av sig förrän typ två månader innan datumet.
  • mem

    Åh, vad kul med fler som gifter sig i augusti i år :) 


    Rätt nyreggad användare här på bröllopstorget (på min sambos inrådan, annars är det liksom han som fixat allt kring bröllopet) 


    Mitt ansvar är typ att komma dit och om jag vill ha en klänning, att hitta den då. (Mission impossible) 


     


    Vi tänkte låta alla gäster skicka upp en varsin khom loy i augustinatten, någon som vet vart man kan köpa ett hundratal till ett bra pris? :) 

  • stresso

    OMG Bridezilla dök upp i helgen. Jag var seriöst beredd att ta katten och flytta ut - fästmannen säger att han ska hjälpa till och stötta och ordna och fixa och inte ett hår blir gjort. Så när jag till slut trodde att jag inte skulle få tag i en frisör för att jag suttit med hans jävla uppgifter de senaste veckorna och han aldrig vill prata om nåt för "det ordnar sig" (saker ordnar sig bara för att jag är den som ordnar det) brast det för mig. 
    Jag vantrivs på mitt jobb, håller på att byta och det tar tid! Jag har bantat i typ 10 månader och nu står det still - och så ett bröllop på det. Och en fästman som inte ens gör sin del. Och som inte ens vill prata om det för han vill inte gräla - han eviga svar på allt som skulle kunna leda till konflikt är tystnad.
    Jag blev TOKIG! Och hans sätt att hjälpa till mer var att börja pilla med ny design till trycksaker vi redan spikat. Så jag blev ännu TOKIGARE!!!
    Men sen sa han förlåt, jag köpte nya undisar och vi spikade vilket bubbel vi ska bjuda på (efter att jag valt, inhandlat och burit hem - såklart).
    Jag ångrar lite att vi inte gifte oss bara vi två utan gjorde det till ett spektakel. Samtidigt är det ju typ enda gången i livet vi kommer ställa till med lika stort kalas...

Svar på tråden Bröllop augusti 2015