• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Plättis

    Vi hämtade ringarna i lördags! De är superfina, men jag ska lämna in mina ringar för rhodinering då stenarna försvann lite eftersom vitguldet är ganska mörkt. (Mörkgröna stenar på mörkgrå ring...) 

    Alla gäster utom en har svarat på om de kommer eller inte, så vi gjorde bordsplaceringen igår. Bäst av allt var att se sambon kämpa lite med att alla skulle sitta bredvid någon de kände och någon de kunde tänkas komma överens med, för jag har gruvat mig inför bordsplaceringen då jag visste att det skulle bli svårt. Nu har vi en början i alla fall, men vi ska se över den igen för att se om den går förbättra på något vis. 

    På söndag ska vi träffa fotografen och om två veckor ska vi provsmaka menyn. Sedan fattas bara att jag ska få tillbaka min klänning från sömmerskan och att sambon ska köpa kostym. 



    Mina ringar

    Våra vigselringar  


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Plättis

    Radbrytningen blev fel, men jag hoppas ni förstår ändå Tungan ute


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • crs

    Tjusigt, Plättis! Kommer nog bli hur bra som helst när de rhodinerats också! Så roligt med de gröna stenarna, kul med ett ovanligt val till en ganska traditionell modell! :) 

    Vi är typ klara nu. Sambons och dotterns kläder är fixade, mina är fixade förutom underkläder. Allt är bokat och bestämt som ska bokas och bestämmas, och i princip det enda som är kvar att göra är dels att skriva våra löften och möjligtvis om jag ska orka måla eller sy en schyst backdrop att sätta upp vid vigselplatsen. 
    Köpa underkläder, skriva, pyssla. Kan nog leva med att fixa dessa grejer på nästan två månader. För det kommer liksom inte bli mer sen heller, eftersom vi håller allt så enkelt så kommer vi inte ha massa grejer att förbereda precis innan. Sjukt skönt, faktiskt! 

  • Plättis
    crs skrev 2015-06-01 17:44:01 följande:

    Tjusigt, Plättis! Kommer nog bli hur bra som helst när de rhodinerats också! Så roligt med de gröna stenarna, kul med ett ovanligt val till en ganska traditionell modell! :) 


    Tack! :) Stenarna matchar sambons efternamn (och mitt blivande efternamn), så det blir en charmig påminnelse varje gång jag tittar på den <3

    Skönt att vara nästan färdiga! Vi har också försökt hålla det enkelt, men det drar iväg överallt hela tiden. Men jag tycker vi börjar vara rätt färdiga också. Just nu är största projektet att hålla oss borta från skräpmat och socker, men det är så in i bomben svårt. Särskilt eftersom jag fortfarande har äckligt ont i min axel och sambon skadat knät i en afterwork-relaterad olycka. Ingen orkar/kan laga mat och man vill bara ligga på soffan och tröstäta godis.
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • tesselessan

    fick just  besked om att min klänning är på Arlanda och på väg hit. bor 1,5 timme från Arlanda så den kommer att komma idag.

    Så sjukt nervös inför detta.
    har specielbeställt en klänning och hade en överenskommelse med skräddaren att de skulle skicka en bild på klänningen innan den skickades för att vara säker på att allt var rätt. men de skickade utan att ta några bilder.

    är inställd på att behöva sy om en del (lägg in och lägga upp) och i värsta fall beställer jag en helt ny men jag kommer bli så besviken om den inte är bra.

  • Emmasara

    JAA :D inbjudningskorten har nu kommit, bara att sätta sig ner och skriva alla adresser och skicka iväg dom :D 


    5 september 2015
  • Emmasara
    filibustern skrev 2015-06-04 16:38:07 följande:

    idag kom vigselintygen! =D 3 månader kvar imorn. nu håller det på att vara inom räckhåll!


    hur snabbt gick de för er att få hem det?
    5 september 2015
  • crs

    50 dagar kvar, semestertider kommer upp, och vi ha inte skickat in hinderprövningsgrejerna än. Väntar på att få en namnändring klar innan, men det tar tydligen evigheter... Börjar bli lite stressad över det, och mår lite dåligt över att jag faktiskt hade glömt bort det tills jag läste inläggen ovan. :P

  • filibustern
    Emmasara skrev 2015-06-04 16:54:29 följande:
    hur snabbt gick de för er att få hem det?
    ja... inte länge. kan det ha varit typ. 9-10 dagar? 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!