• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Emmasara
    filibustern skrev 2015-06-04 20:18:22 följande:
    ja... inte länge. kan det ha varit typ. 9-10 dagar? 
    okej, vi skickade in vårt i måndags så borde väl komma i slutet på nästa vecka eller veckan därefter då :) härligt 
    5 september 2015
  • linda79

En månad kvar idag!!!

Det mesta är klart....tror jag...kommer hela tiden på nya saker att pyssla med och ordna :)

O.s.a. är satt till mitten av juni. Enligt min syster som tar emot anmälningar så har alla utom två-tre par svarat och kommer. Skötsamma gäster så långt :)

Bara en månad kvar!!!

• Nightrod

Nu håller vi på att bestämma upplägg med prästen.
    Psalmerna är bestämda i alla fall, superenkelt för gästerna, ingen behöver text
    I denna ljuva sommartid och den blomstertid nu kommer

NU skall vi bara försöka styra predikan lite, prästen verkar väldigt bra och tar gärna emot förslag om vilka ämnen vi vill han skall prata om eller om det finns bibelstycken vi vill ha inkluderade.

Vi har gjort ett vigselprogram med, det blev supernice

Live free, ride free
  • SofiaF

Ja det här med psalmer håller vi också på att fundera på och vi vill nog ha i denna ljuva sommartid och en vänlig grönskas rika dräkt. Något som de flesta känner igen och kan sjunga med i :)

Håller på med vigselprogrammen här med och festprogram och bordsplacering och resten drygt 1,5 månad kvar för oss, pirrigt värre

• Nightrod
    SofiaF skrev 2015-06-05 13:13:28 följande:

Ja det här med psalmer håller vi också på att fundera på och vi vill nog ha i denna ljuva sommartid och en vänlig grönskas rika dräkt. Något som de flesta känner igen och kan sjunga med i :)

Håller på med vigselprogrammen här med och festprogram och bordsplacering och resten drygt 1,5 månad kvar för oss, pirrigt värre

Detta är vårt första utkast av vigselprogrammet

Vi kommer kanske embossa stämpeln på framsidan (röd) och ha något litet innuti med kanske ett band runt, ( inte ens bestämt 100% om vi skall ha vigselprogram, men man måste ju skissa lite).

Längst ner på insidan kommer även , präst, kantor och sångare vara med (lääängst ner på insidan som sagt. Lite humor måste man få ha även denna dag

Live free, ride free
  • Emmasara
    filibustern skrev 2015-06-04 20:18:22 följande:
    ja... inte länge. kan det ha varit typ. 9-10 dagar? 
    vi fick hem våra idag (fredag) så det tog bara 5 dagar :) 
    5 september 2015
  • hilma

Hej allihop! 

Nu har jag varit en aktiv Bröllopstorget-surfare de senaste månaderna då vi planerat vårt bröllop, jag har inspirerats av, glatts åt och följt er alla som finns härinne. Kul! Men nu tyckte jag att det var dags att bli aktiv på riktigt - med bara en vecka kvar till bröllop!!! 

Vi gifter oss i en Folkpark med vigsel på dansbanan. Det kommer vara ca 70 gäster och vi har tema tidsenligt 50-tal (frivilligt när det kommer till klädsel). Traditionellt kommer det vara i den bemärkelsen att det kommer vara vigsel, middag & fest men annars är det en fest snarare inspirerad av oss än av själva gifteriet. Jag kommer ha en fantastisk blekrosa, vintage 50-talsklänning, min kille svart kostym och det kommer vara liveband och tombolastånd.

Hur går det med allas planeringar? Vi har insett att det inte finns särskilt mkt tid utöver middag/fest etc. när det är tal och särskilt när det är buffé och 70 pers ska hämta mat. Dvs lekar och sådan skippar vi och kommer istället ha mkt dans på dansbanan efter middagen :) Hur har ni tänkt kring det?    

Nu börjar det blir bra pirrigt! Någon mer vars bröllop är i juni?

• SofiaF
    Nightrod skrev 2015-06-05 13:25:48 följande:

Detta är vårt första utkast av vigselprogrammet

Vi kommer kanske embossa stämpeln på framsidan (röd) och ha något litet innuti med kanske ett band runt, ( inte ens bestämt 100% om vi skall ha vigselprogram, men man måste ju skissa lite).

Längst ner på insidan kommer även , präst, kantor och sångare vara med (lääängst ner på insidan som sagt. Lite humor måste man få ha även denna dag

Hahaha riktigt bra!!! Sånt man önskar man kommit på själv vill också försöka få till lite rolig stämning med mycket humor så att det blir avslappnat och inte så strikt

Vårt festprogram hoppas jag speglar oss med humor
  • Nightrod
    SofiaF skrev 2015-06-06 14:36:40 följande:
    Hahaha riktigt bra!!! Sånt man önskar man kommit på själv vill också försöka få till lite rolig stämning med mycket humor så att det blir avslappnat och inte så strikt

Vårt festprogram hoppas jag speglar oss med humor
    Tack

ja lite kul måste man ha,
    vi håller på med våra frågor till poängpromenaden vi skall efter kyrkan såm underhållning för gästerna medans vi plåtas utanför kyrkan och vid havet.

Kan väl inte påstå att det är de mest seriösa frågorna i världen, men kul har vi medans vi kommer på dem
    Live free, ride free
  • Nightrod

Diskuterade igenom låtarna med sångerskan och sångaren i helgen.
    Kommer bli så bra tror vi. Och det verkar som om tredje personen sångerska/fiol också är klar nu

kommer bli så bra tror vi

Sångerska / piano

">

Sångare /Guitarr

">

har inget på fiol/sångerskan just nu.

Live free, ride free
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!