• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    Vaniljbullen skrev 2014-12-28 20:30:02 följande:
    Ja juste. Tackar! Ska även spana in asos och zalando nu.

    Orkar inte läsa hela tråden så jag frågar direkt, när ska ni gifta er? Och vad ska du ha på dig? Låt mig få dreggla lite nu haha

    Lovar att läsa igenom tråden vid tillfälle så jag hänger med er bättre Solig
    5 september gifter vi oss, skogstema! :D kan lägga in lite bilder på div. dekoration vi (läs jag) gjort å ska göra. å klänningen såklart^^ 
    vi har ca 30-35gäster som består av de närmaste och några få kompisar, budget så billigt som möjligt, men tror vi kommer under 30 000 i alla fall :) 
    vår tänkta caketopper^^


    mannens corsage
  • tesselessan

    Jag tycker att det svåraste med att planera ett bröllop är att begränsa sig så en inte spårar iväg med alla inspirerande ideer som finns på alla bloggar. till exempel har jag hittat säkert 10 olika underbart roliga förslag man kan ha som ljusstakar/ljushållare och vill ha dem alla men det går ju inte.
    Så svårt att hålla sig till temat. 
    hur gör ni andra för att inte spåra ut och vilja ha med allt?  min blivande är inte så mycket till hjälp för han anser inte att det behövs så mycket dekorationer

  • Sofia2015
    filibustern skrev 2014-12-29 10:30:32 följande:
    5 september gifter vi oss, skogstema! :D kan lägga in lite bilder på div. dekoration vi (läs jag) gjort å ska göra. å klänningen såklart^^ 
    vi har ca 30-35gäster som består av de närmaste och några få kompisar, budget så billigt som möjligt, men tror vi kommer under 30 000 i alla fall :) 
    Den där klänningen har jag också tittat på Filibustern! Du har ingen bild på hur den sitter i verkligheten? =) Om du fått hem den alltså.
  • filibustern

    vad som fick mej att inrikta mej på en sak var att prata med min tärna. insag att man inte kan ha hur mycke dekor pä borden sm helst.

    nej jag har inte fått hem den än. borde få hem den snart tyck ja

  • Plättis

    Sofia2015: Min sambo säger att jag måste sälja den jag har innan jag får köpa en ny, det är mitt enda problem. Fast jag tror inte han är omöjlig när det väl kommer till kritan. Nästa klänning blir den sista jag köper, det har jag i alla fall bestämt :)

    Litenkaka, det sa jag också ;) Men om du inte stressar utan låter klänningsköpet ta tid, fundera och lyssna på vad som känns bäst. Jag hade för bråttom, tyckte det var mer viktigt att ha EN klänning än Klänningen.

    Åh, filibustern vad jag tänkt på din klänning de senaste dagarna! Jag är så väldigt nyfiken på hur den blir :)


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • litenkaka

    Vi har kört den enkla vägen: inget tema. Dukningen går i vitt och...vitt med lite små guld/mässing-detaljer. Marinblå kommer igen i inbjudan och tärnklänning samt sambons fluga och näsduk. På så sätt behöver det inte vara samma saker överallt på borden - det räcker med att de är i vitt eller guld-mässing

  • Vaniljbullen

    [quote=4402936][quote-nick]filibustern skrev 2014-12-29 10:30:32 följande:[/quote-nick]

    5 september gifter vi oss, skogstema! :D

    Va kul, då finns det hur mycket inspiration som helst ju.

    Söt klänning, ska bli kul att se sen.

    Ser i trådarna att alla beställer från kina, har du också gjort det? Jag kanske också kan hitta nåt på dom sidorna? Vilka sidor rekomenderar ni?

  • Elegansnejlika

    Lite uppdatering från vår bröllopsplanering:

    Vi gifter oss i mitten av April på en herrgård, vi viger oss och har middagen på samma ställe. Det blir vigsel på förmiddagen, sedan tårta och efter det buffé. Vi ska bo på herrgården natten före och eventuellt natten efter bröllopet. Eftersom jag kommer vara gravid i 7:e månaden satsar vi inte på kvällsfest utan dagsbröllop.

    Vi har skickat ut inbjudningskort till ca 40 gäster och har OSA i februari, min fästman har gjort en hemsida med info och anmälan så det är smidigt att ha koll.

    Just nu har vi bokat brudtärna, brudnäbb, herrgården, vigselförättare och fotograf. Jag har hittat en klänning på den lokala bröllopsbutiken som det lutar åt, har en idé om blommor och tårtan. Vi har kvar att prata med tilltänkt bestman, köpa vigselring till mig och boka frisör/sminkös.

    Just frisör har jag helt fastnat på, eftersom herrgården ligger 3 mil utanför staden, och vigseln ska vara ca. kl. 12 verkar det blir svårt att få ihop om jag måste åka 3 mil tur och retur på morgonen samt vara hos frisören ca. 4 timmar.
    Jag har än så länge bara pratat med en frisör och hon menade att det tar ca 4 timmar för en uppsättning + 1 timme för smink, kan det stämma? Alternativet är att se om en frisör kan komma ut till herrgården, men just hon skulle ha minst 600 kr/timme i resersättning...

    Hur har ni tänkt det med frisör + smink på bröllopsdagen + "tidsschema"?

  • litenkaka

    Vi gifter oss 15:00 och även om det låter "sent" räknar jag med att få gå upp tidigt :) vi ska fotograferas innan vigseln så jag bör ju vara klar kanske 12?Så bör väl vara hos frisören 9-10 isf? Jag hade betalat lite extra och bokat frisören till herrgården om jag var du...


    Elegansnejlika skrev 2014-12-29 20:06:49 följande:

    Lite uppdatering från vår bröllopsplanering:

    Vi gifter oss i mitten av April på en herrgård, vi viger oss och har middagen på samma ställe. Det blir vigsel på förmiddagen, sedan tårta och efter det buffé. Vi ska bo på herrgården natten före och eventuellt natten efter bröllopet. Eftersom jag kommer vara gravid i 7:e månaden satsar vi inte på kvällsfest utan dagsbröllop.

    Vi har skickat ut inbjudningskort till ca 40 gäster och har OSA i februari, min fästman har gjort en hemsida med info och anmälan så det är smidigt att ha koll.

    Just nu har vi bokat brudtärna, brudnäbb, herrgården, vigselförättare och fotograf. Jag har hittat en klänning på den lokala bröllopsbutiken som det lutar åt, har en idé om blommor och tårtan. Vi har kvar att prata med tilltänkt bestman, köpa vigselring till mig och boka frisör/sminkös.

    Just frisör har jag helt fastnat på, eftersom herrgården ligger 3 mil utanför staden, och vigseln ska vara ca. kl. 12 verkar det blir svårt att få ihop om jag måste åka 3 mil tur och retur på morgonen samt vara hos frisören ca. 4 timmar.

    Jag har än så länge bara pratat med en frisör och hon menade att det tar ca 4 timmar för en uppsättning + 1 timme för smink, kan det stämma? Alternativet är att se om en frisör kan komma ut till herrgården, men just hon skulle ha minst 600 kr/timme i resersättning...

    Hur har ni tänkt det med frisör + smink på bröllopsdagen + "tidsschema"?


  • antligen

    Hej på er!

    Det är så roligt att läsa om allas planer ideer o tips. Och det är skönt att se att man inte är ensam om alla funderingar o tankar

    Vi gifter oss 11/7 o Här har vi hunnit med bokning och av:kyrka,fotograf/filmare,festlokal o hotell till bröllopsnatten.

    Frågade min mamma igår om hon ville följa med mig o min tärna på klänningsjakt o hon sa

    "Jaa o jag vet redan hur den ska se ut....."

    Kunde låta som ett skräckscenario men som tur är, är hon inte nån mor-zilla så det ska bli kul att se vad hon föreslår.

    MEN nu är det en grej jag behöver era tankar om för jag har en hjärncell som irriterar mig på ett oroande sätt.

    Det är att jag kommer vara en 50årig brud som skrider fram mot altaret, och jag VET att man ska göra precis det man önskar o vill på sitt bröllop men det som nu gnager mig är om det kommer att "tyckas" saker om jag har en "för brudig" brudklänning o att jag "bör" tänka på att jag är såå gammal o välja klänning efter ålder eller hur jag ska förklara det.

    (Fast å andra sidan har vi inga barn o ingen av oss har varit gift förut så det räknas väl som ganska ungdomligt fniss!)

    50 åring i vitt romantiskt tyllhav eller 50åring i diskret kjol o knytblus....

    snälla hjälp mig övertala mig själv, varför grubblar jag på detta, ska jag lyssna till det lilla gnaget eller är jag bara nojjig??

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!