• Sudditjuven

    Vi som gifter oss 2015!

    En dottertråd till Bröllop 2015.

    Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

    Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

    8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

    120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

  • Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern

    kom ju på att jag inte sagt något om möhippan till min tärna. så jag sa det. att hon även får fixa möhippa OM HON VILL. för mig spelar det absolut ingen roll. då berätta hon att det nog itne bli någon möhippa, men att hon och hennes kille funderat på att fara upp till pite till havsbadet någon gång framöver, och att dom tänkte bjuda med jag och min karl dit :) betala för allt. som en bröllopsgåva, med middag och andra aktiviteter, och så hyra en stuga som vi alla (några till ska också med) kan sova i^^ blir en väldigt tidig present, men det gör ju inget :P och jag och göbben kan ju, om vi vill, lägga ut en egen slant och boka spa eller nåt. 

    låter som en fin idé! det som kanske är lite jobbigt är för min blivande. han ogillar att vara på badhus allmänt. dels på grund av sin syn på sin kropp, och dels på grund av risken att vara bland mycket folk. förstår honom på ett sätt. men han har ALDRIG varit p havsbad förut, vore så roligt om han ville i alla fall prova. och det finns ju en stor chans att ¨han snabbt slappnar av lite och har riktigt kul, att han inte bryr sig om någon annan och bara har kul!.

    eller vad tycker ni? elakt att halvt "tvinga" med honom?  

  • inkawow

    I går... gårdagen vill jag bara glömma :( jag hade fått en tid bokad på en eftertraktad brudaffär för att pröva brudklänning ar. När jag pratade med dom i veckan så sa hon att hon skulle ha allt redo när det gällde vilken typ av klänning jag ville pröva... tar med mig en av mina nära vänner och åker.. när vi kommer fram står det massor med folk i butiken och det är KAOS! står i ca 5 min framme vid kassan och väntar på att få hjälp... då kommer en äldre dam och säger jaha har du bokat tid, jag vet inget om sådant för jag hjälper bara till ibland.... Jag kollar på min vän och hon ser hur jag blir panikslagen. ... Då säger den äldre damen att ja det är ju lite folk men in i det här prov rummet och pröva denna klänning... får en klänning i spets. Och förklarade då att när jag pratade med den ansvariga så skulle allt vara klappat och klart... då säger damen ja men nu kan din vän hjälpa dig.. :( där står vi och vet inte vad vi ska säga... fick pröva klänningar jag inte ville ha och sen efter 40 min ger vi upp. .. då kommer den ansvariga och säger jaha ja just du hade ju bokat tid men lördagarna är så fulla så jag hoppas du kunde pröva några klänningar iaf... Jag fick rådet om att jag skulle ringa i veckan och komma dit en vardag men jag känner att jag tänker inte sätta min fot där igen :( Hur kan man göra så här mot sina kunder???

  • Trattkantarellen

    Inkawow, det lät inte alls kul Jag kontaktade en butik för ett tag sedan, och dom sa att dom inte tar emot bokningar på helgen, eftersom det är för mkt folk, så där är det vardagar som gäller också. Men jag förstår att du blir upprörd när dom har lovat och inte levererar.. Men jag skulle satsa på en vardag iaf, och förklara för dom hur du upplevde det här och att du är besviken.

  • frkmaria

    Filibustern, det  låter ju kul! Alltså. Jag är också sådan som inte tycker om sånt men gör det ändå om jag blir bjuden. Vi åker alltid på spa på midsommar med några av min sambos kompisar.. alla snygga, smala, vältränade.. och så jag. :P Haha. Hursom. Jag tror jag är den som bryr mig mest om min kropp av dem, de andra skiter väl totalt i hur jag ser ut! ;) Så han kanske slappnar av efter ett tag, speciellt om ni är bland vänner (för det är lika mycket hans vänner som dina eller är det mest dina?). 

    Min BT kommer upp till mig nästnästa helg och ska umgås. Då tänkte jag försöka få lite bröllopsprat. Kanske nämna möhippa också. Har ju en kompis här som är med på att hjälpa till med det som behöver göras här (svårt för någon att planera en möhippa i en annan stad, när man dessutom inte känner till staden så bra).

    Ska hursom bli kul för hon är nyförlovad så hon kanske också tänker prata lite om deras planer, även om vi tänker helt olika! Jag bjuder hellre många och lite billigt och gör mycket själv, hon bjuder hellre få, att det kostar mycket och att de slipper göra något alls. HEEELT olika! :P  

  • filibustern
    frkmaria skrev 2014-01-26 12:25:58 följande:
    Filibustern, det  låter ju kul! Alltså. Jag är också sådan som inte tycker om sånt men gör det ändå om jag blir bjuden. Vi åker alltid på spa på midsommar med några av min sambos kompisar.. alla snygga, smala, vältränade.. och så jag. :P Haha. Hursom. Jag tror jag är den som bryr mig mest om min kropp av dem, de andra skiter väl totalt i hur jag ser ut! ;) Så han kanske slappnar av efter ett tag, speciellt om ni är bland vänner (för det är lika mycket hans vänner som dina eller är det mest dina?). 

    Min BT kommer upp till mig nästnästa helg och ska umgås. Då tänkte jag försöka få lite bröllopsprat. Kanske nämna möhippa också. Har ju en kompis här som är med på att hjälpa till med det som behöver göras här (svårt för någon att planera en möhippa i en annan stad, när man dessutom inte känner till staden så bra).

    Ska hursom bli kul för hon är nyförlovad så hon kanske också tänker prata lite om deras planer, även om vi tänker helt olika! Jag bjuder hellre många och lite billigt och gör mycket själv, hon bjuder hellre få, att det kostar mycket och att de slipper göra något alls. HEEELT olika! :P  
    nja. min brudtärna och hennes kille är väldigt goda vänner till oss två. men sen är det några av DERAS vänner som ska med. men varken jag och min karl kommer ha mer eller mindre kompisar :P 
    inkawow skrev 2014-01-26 08:28:39 följande:
    I går... gårdagen vill jag bara glömma :( jag hade fått en tid bokad på en eftertraktad brudaffär för att pröva brudklänning ar. När jag pratade med dom i veckan så sa hon att hon skulle ha allt redo när det gällde vilken typ av klänning jag ville pröva... tar med mig en av mina nära vänner och åker.. när vi kommer fram står det massor med folk i butiken och det är KAOS! står i ca 5 min framme vid kassan och väntar på att få hjälp... då kommer en äldre dam och säger jaha har du bokat tid, jag vet inget om sådant för jag hjälper bara till ibland.... Jag kollar på min vän och hon ser hur jag blir panikslagen. ... Då säger den äldre damen att ja det är ju lite folk men in i det här prov rummet och pröva denna klänning... får en klänning i spets. Och förklarade då att när jag pratade med den ansvariga så skulle allt vara klappat och klart... då säger damen ja men nu kan din vän hjälpa dig.. :( där står vi och vet inte vad vi ska säga... fick pröva klänningar jag inte ville ha och sen efter 40 min ger vi upp. .. då kommer den ansvariga och säger jaha ja just du hade ju bokat tid men lördagarna är så fulla så jag hoppas du kunde pröva några klänningar iaf... Jag fick rådet om att jag skulle ringa i veckan och komma dit en vardag men jag känner att jag tänker inte sätta min fot där igen :( Hur kan man göra så här mot sina kunder???
    huvva! vilken hemsk upplevelse... :(
    josefjun skrev 2014-01-26 16:47:33 följande:
    alltså, etsy!! Jag skulle kunna beställa näsan allt där :o faaarlig sida.
    jag med! men är så feg, då jag aldrig beställt nåt från utlandet.. så jag har ingen aning om hur det funkar med tull och så.. :P
     
  • Emilia

    Grattis filibustern!! :)) Ni är så långt framme i planeringen! Brudklänningar redan? Jag har kikat o drömt lite men vågar inte köpa något än. Tänk om man går upp/ner i vikt eller helt enkelt ångrar sig tills dess. :/ Har ni bokat kyrka? Jag o en av mina tärnor var idag på liten utflykt o kikade på några kyrkor. Fastnade mest för Lomma Kyrka men den ligger 6 km från festlokalen. Flädie ligger bara 500 m därifrån men jag gillar den inte alls. Vad gör man? Har ni tänkt transportera gäster mellan kyrka o lokal? Eller förlitar ni er på att det löser sig?

  • josefjun
    Emilia skrev 2014-01-26 17:45:47 följande:
    Grattis filibustern!! :)) Ni är så långt framme i planeringen! Brudklänningar redan? Jag har kikat o drömt lite men vågar inte köpa något än. Tänk om man går upp/ner i vikt eller helt enkelt ångrar sig tills dess. :/ Har ni bokat kyrka? Jag o en av mina tärnor var idag på liten utflykt o kikade på några kyrkor. Fastnade mest för Lomma Kyrka men den ligger 6 km från festlokalen. Flädie ligger bara 500 m därifrån men jag gillar den inte alls. Vad gör man? Har ni tänkt transportera gäster mellan kyrka o lokal? Eller förlitar ni er på att det löser sig?
    hihi, min klänning kommer i morgon. och de är min absoluta drömklänning! :p 6 km är vällan inte så långt? eller?
    Vi kommer dock ha vigsel och fest på ett o samma ställe utanfär helsingborg dock! :)
  • josefjun
    jag med! men är så feg, då jag aldrig beställt nåt från utlandet.. så jag har ingen aning om hur det funkar med tull och så.. :P
    hehe, ja bara beställer ;) tänker inte så mycket! inte alltid de tillkommer tull. De säger att man ska be säljaren skriva "gift" på paketet så slipper man tullen.
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!