• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Maid of honour
    josefjun skrev 2014-01-21 07:42:31 följande:
    Ja, det är värdelöst när något inte stämmer. Men hittade faktist en annan som också verkar väääldigt bra nu. Dock också bunden till två olika catering, men vid första kollen ser de bra ut. Där är suuuuper fint i omgivningen och man får ha egen dricka :D haha! Så kanske har jag nu hittat en lokal. Vill gärna se den i verkligheten först :)

www.rosenlundsgard.com/brollopsfest-och-konfe...
    Så vackert! Fördelen med att bo i Skåne är att det finns många fina ställen att välja mellan. 
  • inkawow

Första mardrömmen ang bröllopet drömde jag i natt... vi stod utan lokal... fick panik och fick ställa in bröllopet. Tur det bara var en dröm. Jag har hittat en brudklänning som jag är kär i men det dina ju så många fina men här är en av dom

• josefjun
    Maid of honour skrev 2014-01-21 08:07:10 följande:
    Så vackert! Fördelen med att bo i Skåne är att det finns många fina ställen att välja mellan. 
    Ja, men visst var det vackert! Jo, här är ju det! :)

Oh, jag tänker på bröllop hela dagarana. Så fort jag får chansnen sitter jag och googlar och planerar och har mig! Till och med drömmer om det på natten haha. Jösses, men är kansk såhär precis i början när man planerar.

Men nu måste jag faktiskt lämna och börja göra stora dottern klar för dagis! haha
  • josefjun
    inkawow skrev 2014-01-21 08:12:06 följande:
    Första mardrömmen ang bröllopet drömde jag i natt... vi stod utan lokal... fick panik och fick ställa in bröllopet. Tur det bara var en dröm. Jag har hittat en brudklänning som jag är kär i men det dina ju så många fina men här är en av dom
    Ush då, inte kul med mardrömmar. Det var faktiskt lite samma för mig inatt. Drömmde att min klänning kom men var helt annorlunda i verklighetn!
  • filibustern
    Maid of honour skrev 2014-01-21 06:42:57 följande:
    Menar tid på dagen! Hur dags fördrink och middag ska börja t.ex.
    ah. vi har faktiskt inte diskuterat det ännu. men mest troligt blir det väl typ 15.00. dels för att det passar bra till datumet (150905) men och så är det ganska lagom innan middagen. säg att vigseln är klar 20 i 4, lite mingel och foto ute på trappen till 4, sen 20-30min bilfärd. då är klockan halv 5 och då kan man vara hungrig :P
  • josefjun
    filibustern skrev 2014-01-21 09:01:16 följande:
    ah. vi har faktiskt inte diskuterat det ännu. men mest troligt blir det väl typ 15.00. dels för att det passar bra till datumet (150905) men och så är det ganska lagom innan middagen. säg att vigseln är klar 20 i 4, lite mingel och foto ute på trappen till 4, sen 20-30min bilfärd. då är klockan halv 5 och då kan man vara hungrig :P
    Tycker också kl 15 låter som en bra tid! Som du skriver, det blir lagom med tid tills middagen!
  • filibustern
    nanich skrev 2014-01-21 03:36:28 följande:
    hej alla:) jag och min framtida make har planerat att gifta oss dem 17/7 men var hur och allt det andra gör mig snart galen! finns så många olika alternativ att välja på! kan ni ge mig lite ideer m.m vi är en liten skara på runt 30 och vi vill inte gifta oss i kyrkan. vi har kollat upp på slott m.m men jag vet inte ursh! detta med bröllop e ansträngande
    välkommen! och grattis! ja du det är en uppsjö av beslut. kan ni kanske gifta er utomhus(borgeligt)? :) det brukar ju vara mysigt och fint, och när ni är så "få" så blir det väldigt intimt att ha det utomhus tycker jag. :) ha middagen under ett partytält? 

det finns ingen byagård? om ni bor i närheten av någon? vet inte vad ni tänkt er för budget?  
  • Petraksa

Här är man frånvarande några dagar och helt plötsligt finns det flera sidor att läsa igenom! :P
    Kul att alla är så engagerade!

Vi (läs: jag) har nu bestämt ena delan av vårt toast par! Eftersom vi inte direkt har någon som känner oss båda lika bra tyckte vi att det kändes roligare att ha en toastmaster/madame från varje sida.
    Så nu i helgen frågade jag en av mina tärnor om hon ville vara det och hon blev helt överlycklig :)
    Tycker egentligen att det är svåraste uppgiften att dela ut då det krävs så mycket av personen i fråga. Men hon blev eld och lågor och hade redan massa ideer. Så nu är det bara upp till min blivande att välja "sin" toastmaster ;)

Maid of honour skrev 2014-01-21 08:07:10 följande:
    Tror nog att det bror på vart i Skåne. Vi har haft ett rent helvete med att hitta en bra lokal! 
    Fast nu verkar det som om att det har löst sig trots allt :) 
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!