• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    inkawow skrev 2014-01-20 10:27:22 följande:
    Får jag hoppa in här? Vi gifter oss på alla ♡ dag den 14 februari 2015
    ofcourse få du det! grattis och välkommen! å va mysigt med alla <3 dag! ^^ mycket rött då eller ? ;)
  • Maid of honour

Nu är kyrkan bokad! Augusti 22, 2015 kl 16! Är 16 en bra tid tror ni? Har som sagt 10 min från kyrkan till huset gångväg så ingen lång transport som måste räknas med! Hur dags gifter ni andra er och hur gick era tankar när ni bestämde er?

• Bride2b
    Maid of honour skrev 2014-01-20 11:07:35 följande:
    Nu är kyrkan bokad! Augusti 22, 2015 kl 16! Är 16 en bra tid tror ni? Har som sagt 10 min från kyrkan till huset gångväg så ingen lång transport som måste räknas med! Hur dags gifter ni andra er och hur gick era tankar när ni bestämde er?
    Åhhhh!! Vi har inte fått boka kyrkan än :( tidigast 1 år i förväg får man boka :( Och vi gifter oss 30 Maj 2015...

Roligt att fått boka kyrkan redan :D
  • Bride2b
    Whohooo!!! GRATTIS och välkommen! vi gífter oss den 30 Maj 2015! Jag vet inte hur ni andra känner, men jag tycker det är jätte skönt att ha gott om tid för att planera! Det är sååå roligt!
  • filibustern
    Maid of honour skrev 2014-01-20 11:07:35 följande:
    hur dag, menar du vilken tid på DAGEN eller vilken dag allmänt? 
  • filibustern
    Bride2b skrev 2014-01-20 11:24:07 följande:
    Whohooo!!! GRATTIS och välkommen! vi gífter oss den 30 Maj 2015! Jag vet inte hur ni andra känner, men jag tycker det är jätte skönt att ha gott om tid för att planera! Det är sååå roligt!
    jag är nog en som tycker det är lite halvjobbigt att det är så länge kvar.. blir nästan stressad av det. varför? jo jag har ALLTID, i det mesta jag gör, varit effektiv och snabb. var snabbast klar med proven (hade bra betyg OCKSÅ :P) i skolan, snabbast att lämna in uppgifter, är snabb på att städa och att fixa saker. så jag måste hålla tillbaka mig själv i planeringen, för jag vet (eller misstänker starkt) att när vi kör igång på riktigt, då har vi nog gjort klart allt på 2-3 månader. så jag är snarare rastlös och bara väntar på att tiden ska gå så man får köra igång! :P 
  • inkawow

Färgtema har vi inte kommit på en men det ska gå i alla hjärtans dag tema dock ej rött :) vi bokade kyrkan idag och ingen annan hade bokat så vi fick välja mellan två tider, 14 eller 16.00 så vi valde 14.00. Lite häftigt då det är det 14 och vi gifter oss 14.00. Jag sitter och kollar på alla möjliga klänningar och hittade då fina genom dhgate. Älskar att äntligen få planera. Vi blir väl runt 70 st på vårt bröllop, lite lagom tycker jag. Lokal är också bokat o likaså dj

• filibustern
    inkawow skrev 2014-01-20 12:12:17 följande:
    Färgtema har vi inte kommit på en men det ska gå i alla hjärtans dag tema dock ej rött :) vi bokade kyrkan idag och ingen annan hade bokat så vi fick välja mellan två tider, 14 eller 16.00 så vi valde 14.00. Lite häftigt då det är det 14 och vi gifter oss 14.00. Jag sitter och kollar på alla möjliga klänningar och hittade då fina genom dhgate. Älskar att äntligen få planera. Vi blir väl runt 70 st på vårt bröllop, lite lagom tycker jag. Lokal är också bokat o likaså dj
    låte jubra! :)  vi har inte bestämt tid än, men det blir eftermiddag. kanske 15.00, så har man en femma till till datumet. :P och så blir det lagom att fara på middag sen. :) men vi har inte bokat något än. känns för tidigt dels, och så bor vi på ett ställe där giftemål sker i storkyrkan typ.. en gång vartannat år... :P och lokaler finns det många alternativ av så.. ne vi väntar tills nu i höst innan vi bokar saker. 
  • inkawow

Ja jag trodde att det fanns kl 15 också men det är visst bara 2 tider varje lördag nu som finns men det tråkigaste är lokalen vi hyrde genom kyrkan :( vi kanske inte alls får den utan bara preliminär bokat för som kan ändra det då kyrkans medlemmar går före i kön ifall det ska vara något jippo där så där har jag lite ont i magen :/

• filibustern
    inkawow skrev 2014-01-20 12:36:53 följande:
    Ja jag trodde att det fanns kl 15 också men det är visst bara 2 tider varje lördag nu som finns men det tråkigaste är lokalen vi hyrde genom kyrkan :( vi kanske inte alls får den utan bara preliminär bokat för som kan ändra det då kyrkans medlemmar går före i kön ifall det ska vara något jippo där så där har jag lite ont i magen :/
    hmm.. kanske lika bra då att skaffa en annan lokal? kan förstå det låter hemskt, men de e kanske bättre att ha en annan som ni garanterat får, än att ha en som KAN ges till en annan. ?
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!