• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

    Ja kanske ska jag kolla med någon nagelfrissa om att få manikyr typ dagen innan. Jag har halvlånga naglar och faktiskt fina naglar så vill inte bygga något. Bara fila snyggt och kanske lacka eller måla. Kittwn; så kul att du tvingar på killen manikyr! Min kille hade nog halshuggit mig haha, men ang budgeten så är ju 500kr av 100 000 en piss i Mississippi så vi slår på stort men både topper och armband. Ligger jättemycket under på typ alla poster så det är lugnt. Jag ska beställa allt efter klänningen kommit hem, vill se så den blir bra. Annars kanske jag behöver ny klänning och så är det ju inte säkert att armbandet passar till. Vad har ni för uppgifter inom det närmsta? Jag börjar få brist på saker att fixa nu.. Ska träffa konditorn i helgen och prata igenom smakerna vi vill ha. Caketopper beställs där efter. Väntar på klänning som kommer nästa vecka, armband beställs därefter. Ska även kolla skor och kam att sy på slöjan.. Hm.. Kanske ska man pyssla ihop en fin gästbok?

  • Milli

    Jag är inom här minst 2 gånger om dagen och läser allt ni skriver men oftast via telefonen och jag tycker de är så krångligt att svara från den då man inte ser all text (den försvinner ur bild när man skrivit en mening typ) så därför dröjer de tills jag orkar använda datorn tills jag svarar.. ;)

    Jag tycker iaf att jag grejar för fullt på ALL ledig tid nu. Trots att jag gjort mycket sedan tidigare så är de som sagt mycket kvar. Har de sista dagarna bland annat gjort ett stort hjärta som jag klätt med girlanger och pärlor som vi ska ha bakom oss när vi sitter på våra platser, har även suttit i 5 timmar och gjort en aktivitetsbok som varje barn på festen ska få så de har något att greja med när de börjar få långtråkigt. Är inte helt klar med den än då vissa bilder ska flyttas ner osv innan jag blir helt nöjd, sen ska ju alla skrivas ut (dubbelsidiga utskrifter) och de är 20 blad i varje bok så de är nog några timmar kvar innan den delen är klar..
    Sen håller jag ju på att sy stolsöverdrag som säkert de flesta fått med sig, har snart sytt klart 80 stycken (gissar på idag) och då ska jag pausa tills alla har osaát så jag inte syr hundra å så kommer bara åttio ändå. Så då avvaktar jag så jag inte syr för många :)

    Har också köpt bygggrejer till en låda jag ska bygga i helgen (120x120cm) och klä med gräsmattetyg som ska stå på bröllopet, har också köpt material till våran bordsplaceringstavla som vi ska göra klart i helgen (120x85cm) då jag är ledig en dag åtminstoende. Så här händer de grejer minsann ;) Ska försöka ta bilder på de och visa ifall ni vill se. Annars känner jag att tiden är knaper nu fast att jag egentligen ligger bra till så blir jag stressad och vill få undan så mycket som möjligt redan nu. Just de hinderprövningen är inskickad idag! Hoppas bara den går igenom, blev lite osäker eftersom jag är norsk medborjare (men född i sverige och bott här hela livet) Har norsk pass men svensk körkort så därför är jag osäker på om man kanske skulle fyllt i något speciellt men de får vi väl veta snart isf. De tar väl inte så lång tid att få svar?

    Tärnornas klänningar har kommit och de känns nästan finare än min, eller lika fin. Min klänning har jag fortfarande inte ångduschat än men måste göra de snart och även nåla upp för att sys upp men behöver någon som nålar åt mig. Vill ju inte att mannen ska se den alltför mycket.. ;)

    All Musik är nästan bestämt. Är lite osäker på vilken låt vi ska dansa tryckare till. Ska försöka kolla på de nu..

    Hur ligger ni till? 

  • Larssonmaria86

    Jag gör precis som Milli, är inne och läser varje dag men oftast från Iphone och då blir det att man inte skriver något :P

    Jag känner mig oroväckande lugn i vår planering och känner att det finns inget alls jag/vi kan göra nu. Nu pysslar vi iofs ingenting som du gör Milli :)
    Mitt nästa projekt är att åka till lite tygaffärer och se om jag kan hitta något tyg vi kan ha som löpare på borden, jag tänker mig någon organza eller tyll liknande (är inte så duktig på tyg :P) i en ljusgrön färg.

    Sen såg jag här att någon hade lagt upp bordsplaceringskorten som Blondinbella använde och blev helt kär i dem, så enkelt och stilrent, precis som vi vill ha det :) Så har kollat runt en massa på nätet nu efter något liknande men hittar inget så blir väl dags att ge sig ut och leta efter något papper och så får vi skriva ut dem själva.

    Men tillbaka till min panik att jag inte har panik ;) Vad är det man borde ha gjort eller ska göra nu? Har tittat i lite olika checklistor men känns som att vi ligger ganska bra till.. 

  • Csve

    Jag gör som många andra, kollar ofta men hinner/kan inte skriva nåt..

    Våra inbjudningar är skickade och folk har hört av sig och meddlat att dom fått det och några har redan tackat ja!
    Vi har fått tillbaka hindersprövningen och fått godkänt på att vi får gifta oss, även anmälan om efternamn är gjord.
    Igår hade vi möte med cateringen, nu ska de i samband med kallskänkorna gå igenom buffen för att kolla så det blir bra, därefter får vi prisförslag. 
    Utsidan till fest- vigselprogram e nästintill helt klara. Lite innehåll har jag fixat, nu ska det skickat vidare till vår toastmadame som får fylla upp den ännu mer. 

    Jag har bokat tid för fransförlängning och nagelförlängning några dagar innan bröllopet.

    nu är vi på jakt efter billig fiverväv! tips? 

  • Kittwn

    Jag hade skrivit ett låångt inlägg igår men när jag klicka på skicka så försvann allt.  Orkade inte skriva om allt eftersom jag har en 10 månaders klätrande på mig som gärna vill hjälpa till att skriva =P

    Men jag känner mig också väldigt lugn... oroväckande lugn :P Känns som om jag bara "bara de där lilla och den där lilla grejen" och egentligen är de massa så de kommer bli helt kaos sista veckorna. Men nästan allt är sånt som måste göras efter att något annat blivit klart, eller sånt jag måste göra tillsammans med någon annan.

    Nästa helg (inte den som kommer nu alltså) skall jag iaf få prova min klänning! Medan jag är i Sverige skall jag förhoppningsvis få klart våra gästhäften och ha ett litet "möte" med min mammas kusin som kommer sy vår näbbklänningar. 

  • Nokaro

    Jag hänger här oxå varje dag och läser allt kul ni skriver! Hinner dock inte själv så mycket under jobbet och hemma har jag en 1,5 åring och en 3 åring som tar all ledig tid! Men kul att läsa och följa allt! 
    Hursomhelst så hämtade vi ut vigselringen igår:) Nu är det nära!

     

  • Caisa

    Nu på lördag ska jag hem till min svägerska, som ska både vara tärna, sminkös samt baka tårta och macaroons! Hon har mycket att stå i, haha. Är så tacksam för att hon ställer upp. :)

    Ska ta med mig hela paketet av alla grejer jag redan har, så ska vi testa smink till den stora dagen, ta mått till hennes tärnklänning samt baka lite testmacaroons. Ååh vad det ska bli mysigt!  


    7 juni 2014
  • Betty84

    Hej Junibrudar!

    Jag har varit rätt inaktiv i tråden länge nu, men gud vad det börjar dra ihop sig.
    Känns som att man blir mer och mer nervös för varje dag som går!
    För vår del är det 107 dagar kvar och jag fick samtalet jag längtat (och fasat för) idag. Min klänning har kommit!!!!!!

    Så jag ska ner på stan med nervösa och skakiga ben imon och prova den :) 

  • Oprekär

    Hej allihopa!
    Nu börjar mina konstiga bröllopsdrömmar komma allt oftare, jag drömmer att det plötsligt är dagen D och att jag har glömt att bjuda gäster, boka sminkös, fixa håret etc. Lyckligtvis drömmer jag alltid om "i-landsproblem", inte att folk dör eller att fästmannen drar :-P
    Jag känner mest ett märkligt lugn faktiskt, jag har så fruktansvärt mycket annat runtomkring att jag inte hinner stressa eller vara nervös.
    Inbjudningarna är skickade och sista o.s.a är 31/3, så vi ligger ganska lågt just nu tills vi vet exakt vilka som kommer och inte. Sedan är det ju saker osm bordsplacering och annat som ska fixas, men den tiden den sorgen  

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet