• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

Ja min kille tycker jag ska unna mig armbandet och toppern. Jag ska vänta en vecka så jag får hem klänningen bara. Tänk om den inte passar eller något är helt åt fanders! Har beställt i Kina..

• Power of Love
    meandmylove skrev 2014-03-10 22:34:45 följande:
    Power of love - så fina servetterna blir! Kanske ska jag spana in servetterna där, hoppas jag hittar i bra färg då vi har gul/orange/rosa som färger genom bröllopet.. Lokalen har linneservetter men jag tror inte det funkar för oss, det är mycket slit o släng på våra gäster och har vi buffé så kommer gästerna behöva mer än en servett och de kommer blandas ihop osv. Linneservetterna kostar dessutom 20kr/st.. På 150 gäster blir det 3000kr!!!!
    Ja det blir tyvärr väldigt dyrt med lineservetter. Tror jag la 60kr på servetter och har massa extra och då kör vi ändå på dubbla servetter Glad Så det kan vara värt att titta i de vanliga affärerna så som ica, coop och ikea såklart. 
  • Power of Love
    meandmylove skrev 2014-03-10 22:36:32 följande:
    Ja min kille tycker jag ska unna mig armbandet och toppern. Jag ska vänta en vecka så jag får hem klänningen bara. Tänk om den inte passar eller något är helt åt fanders! Har beställt i Kina..
    Bra kille du har Solig
  • meandmylove

Ja min kille är bäst! Jag ska hålla utkik på vanliga butiker. Jag är lite osäker på om vi ska ha vita eller färgade servetter.. Hm.. Tål att tänkas på.

• LinaNordstrom

Nu har vi fått veta våra semestrar till sommaren och jag blir ledig efter midsommarhelgen, perfekt med en ledig vecka innan bröllopet så man hinner fixa det sista. Bokade tid för att göra naglar också den veckan. Jag har i vanliga fall bara kortklippta naglar eftersom jag är sjuksköterska och får ej ha målade eller lösnaglar på jobbet, så det ska bli så kul att få ha fina fixade naglar över semesterveckorna!

• meandmylove

Lina Nordström; så skönt med semester innan bröllopet! Jag är mammaledig så kommer vara hemma minst 2 år till. Mannen tar ledigt 1 vecka runt bröllopet, sen är han ledig ytterligare 5 veckor från jobbet och 2 veckor som "pappadagar" vid förlossningen. Perfekt! Hela sommaren blir en enda stor semester! Jag funderar på naglarna.. Har haft acryl/gelé 1 gång men min kropp gillade det inte. Aldrig igen. Är det värt att gå till nagelfrissa för att bara få en manikyr? Eller det kanske är bättre att bara lacka lite hemma? Hm...

• LinaNordstrom
    meandmylove skrev 2014-03-11 14:10:55 följande:
     Är det värt att gå till nagelfrissa för att bara få en manikyr? Eller det kanske är bättre att bara lacka lite hemma? Hm...
    Ja, det tror jag. Jag tycker det är svårt att få till lack snyggt själv..
  • 20110519

Min semester är inte spikad ännu. Men jag hoppas kunna få semester samma vecka som vi gifter oss. För jag måste åka ner redan söndag kväll, redan fullspäckat schema för måndag och tisdag samma vecka som vi gifter oss (bröllopet blir ju fredag). Planerar iallafall för att få semester så som jag vill. 

Ang naglar, så har jag länge funderat hur jag ska göra, men tror jag har bestämt mig för att göra mina egna naglar. Antingen franskt eller så får nageln en och samma färg rarkt av.  

• Kittwn
    meandmylove skrev 2014-03-11 14:10:55 följande:
    Lina Nordström; så skönt med semester innan bröllopet! Jag är mammaledig så kommer vara hemma minst 2 år till. Mannen tar ledigt 1 vecka runt bröllopet, sen är han ledig ytterligare 5 veckor från jobbet och 2 veckor som "pappadagar" vid förlossningen. Perfekt! Hela sommaren blir en enda stor semester! Jag funderar på naglarna.. Har haft acryl/gelé 1 gång men min kropp gillade det inte. Aldrig igen. Är det värt att gå till nagelfrissa för att bara få en manikyr? Eller det kanske är bättre att bara lacka lite hemma? Hm...
    tycker absolut de är värt att "bara" få maikyr (har du testat shellac? vet inte hur likt de är gele om du inte gillade de alls..). Om du inte är van att greja mycket med naglarna och får de riktigt fint. Troligt vis kommer ni ta bilder på händerna en del (bukett, ringar osv) och då är de ju roligare om naglarna är fina. Säkert kommer många vilja titta på händerna(ringarna) under kvällen också.

Jag har sagt till min blivande att han måste få manikyr också (biter på naglarna och de brukar se hemska ut!) innan bröllopet. Han är typisk grekisk matcho och har verkligen aldrig gjort något sånt. Men han verkade med på de sålänge han får de gjort hemma (har nagel tjej som kommer hem som gjort mina flera gånger och kommer göra de till bröllopet) så ingen ser ;)

och absolut tycker jag du skall lägga 500 på ditt armband (om de inte spräcker budjeten helt såklart)! De kan du ju använda många gånger efter. Cake topper är inget jag skulle lägga pengar på (skall inte ens ha tårta) men de är ju något personligt. Tycker du att den är fin, tillför något bra och budjeten täcker de, go for it!
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet