• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

Här är bild på brudklänningen jag beställt, den kommer om 1-2 veckor efter 8v tillverkning. Jag gifter mig gravid i v 33.

Dessa örhängena har jag köpt att ha till

Spanar på detta armbandet, tänkte nämnligen inte ha något halsband, vad tycker ni? värt 450kr?

• meandmylove

Beställde också 100 såpbubblor "do not stain", betyder det att dem inte färgar/fläckar av sig?
    Pimpade dem med garn i vårt färgtema ;D

• meandmylove

Och tillslut, här är insidan på våra inbjudningskort. Adress på kuvert och framsidan av kortet var handskrivet i calligrafi. HELA är gjort by me, jag har ritat klippt och klistrat. scannat och låtit framkallat på matt fotopapper.

• junibruden89

Caisa jättefin klänning! I lördags beställde jag tårtan och i april ska vi provsmaka och slutbeställa hur den ska vara :) och idag testade jag håruppsättning men det lär behövas en del löshår... der blir en halvuppsättning eftersom jag ska ha både slöja och tiara och den frisyren trivdes jag bäst i :) försöker komma på hur placeringskorten ska se ut men kommer inte feam till mågot. Förslag? Har skrivit på hibdersprövningen och namnbytet. Kommer namnbytet ske automatiskt på bröllopsdagen eller när blur det?

• Caisa
    meandmylove skrev 2014-03-03 22:16:38 följande:
    Och tillslut, här är insidan på våra inbjudningskort. Adress på kuvert och framsidan av kortet var handskrivet i calligrafi. HELA är gjort by me, jag har ritat klippt och klistrat. scannat och låtit framkallat på matt fotopapper. 
    Jättefint inbjudningskort, sååå charmigt! Skrattande
  • Jennie1414

Ja det känns jätte fint :)

I framtiden skall jag sätta några diamaneter i Mormors ring, men just nu får den vara precis som den är.

Bara graveras och putsas upp.

widuse skrev 2014-03-03 22:03:45 följande:
    Jennie1414: så fantastiskt fint det där med att du skulle få bära din mormors ring! Jag är en "sucker" för symbolik! Jag har fö min mammas förlovningsring fr äktenskapet med min pappa inbakad i min förlovningsring. Jag funderar lite på att använda hennes vigselring i min vigselring också men då vill jag nog göra om den lite....
  • Caisa
    junibruden89 skrev 2014-03-03 22:47:43 följande:
    Caisa jättefin klänning! I lördags beställde jag tårtan och i april ska vi provsmaka och slutbeställa hur den ska vara :) och idag testade jag håruppsättning men det lär behövas en del löshår... der blir en halvuppsättning eftersom jag ska ha både slöja och tiara och den frisyren trivdes jag bäst i :) försöker komma på hur placeringskorten ska se ut men kommer inte feam till mågot. Förslag? Har skrivit på hibdersprövningen och namnbytet. Kommer namnbytet ske automatiskt på bröllopsdagen eller när blur det?
    Tack! :)

Jag funderar på att kopiera Blondinbella rakt av när det gäller placeringskorten. Nu hittar jag såklart ingen bild bara för det, men de hade kort som de helt enkelt trädde över gaffeln. 
  • Kittwn
    Caisa skrev 2014-03-04 08:55:01 följande:
    Tack! :)

Jag funderar på att kopiera Blondinbella rakt av när det gäller placeringskorten. Nu hittar jag såklart ingen bild bara för det, men de hade kort som de helt enkelt trädde över gaffeln. 
    De tycker jag är super snyggt!
  • tess
    Nokaro skrev 2014-02-25 14:33:24 följande:
    Detta blir min vigselring! Provade en massa ringar när vi var på Bröllopsmässan Nacka men denna var den som vi båda absolut fastnade mest för:)

Supersnygg!!!
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet