• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Larsson590
    widuse skrev 2014-03-02 22:46:59 följande:
    Hur ska ni lösa detta med blommor?? Gör man så att man vanligtvis beställer blommor till dukningen \ dekor även från blomster butiken?? Jag tänker att det ju måpste bli sjukt mot blommor ( och mycket pengar) i så fall?
    När jag va hos floristen sa hon att man kunde få bra prsier på t.ex rosor om man köpte dom i buntar om 20st. De kommer nog jag göra både till tärnornas buketter och till bordsdekorationerna :)
  • Larsson590
    Jennie1414 skrev 2014-03-03 09:52:52 följande:

Hej!

Det är jag som har dessa klänningar till mina tärnor.

Har du fått reda på vilket märke det är? Annars får jag kolla hemma :)

Vet dock att dom inte finns på Nelly längre... Hoppas att dom kan beställa hem dom till dig. Dom är fantastiska även i verkligheten :)

Lycka till

Ja när jag mejla till dom så skulle dom lägga önskemål om att köpa in den igen så får verkligen hoppas på de! Men jag tänkte att jag kunde iaf vänta fram till maj ut innan jag väljer en annan klänning. Vi gifter oss inte förens 26/7 :)
  • MsThezzizen

Idag är det påtittning av tårta igen... Vi letar och letar... Om ni ska ha såpbubblor efter kyrkan, vart hittar ni dem? Vart är mest prisvärt? Samma med organzapåsar? Påsarna är väl också det billigaste för små favours.. Vi har hittat ljusslingor för taket äntligen.... Vad tror ni små glödlampor med avstånd på 1,1m emellan. Eller mkt mindre ledlampor på ca 2,3 cm med 47 cm avstånd.. Vi ska vara i en lada..

• Caisa

Ååh, min vigselring kom idag! Helt underbart då det även är vår 8-årsdag idag! 

Angående blommor så har jag köpt ett gäng vaser Ensidig från IKEA som jag tänkte ha pioner i. Det borde räcka med 1-2 pioner per vas. Nu vet jag inte det exakta priset på pioner men räknar nog med en tusenlapp till dekorationsblommor iallafall.

Typ såhär hade jag tänkt att det ska se ut. :)

• jessi85
    Larsson590 skrev 2014-03-03 10:35:57 följande:
    När jag va hos floristen sa hon att man kunde få bra prsier på t.ex rosor om man köpte dom i buntar om 20st. De kommer nog jag göra både till tärnornas buketter och till bordsdekorationerna :)
    Bra tips, tack! Då gör jag nog så, vår accentfärg är rött och jag har rosor i brudbuketten så det passar bra :)
  • Caisa

Iiih och jag fick precis svar från Kik om leveransstatus på min klänning, den har kommit!!! Skrattande

• Nokaro

Du är jätte fin! Både klänningen och frisyren. Din frisyr gav mig lite inspiration! Tack :)

Micaelan skrev 2014-03-01 15:18:52 följande:
     Varning för bildbomb och långt inlägg ;)
  • Nokaro
    Jennie1414 skrev 2014-03-03 11:36:50 följande:

Dessa beställde jag precis och ett armband med likadan pärla i.

Va tror ni om de? =)

Fina! Jag ska oxå ha pärlor. Men vita. Har bara inte hittat än. Är så känslig i öronen så blir lätt irriterad/infekterad om det inte är guld.. Har du nåt bra tips var jag kan kolla?
  • Jennie1414

Jag googlade bara gammelrosa pärlörhänge :)

Kommer upp en massa tips, testa det.

Nokaro skrev 2014-03-03 12:34:21 följande:
    Fina! Jag ska oxå ha pärlor. Men vita. Har bara inte hittat än. Är så känslig i öronen så blir lätt irriterad/infekterad om det inte är guld.. Har du nåt bra tips var jag kan kolla?
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet