• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Nokaro

Idag kom intyg om Hindersprövning och Vigsel intyg! Viktigaste momentet innan vigseln är avklarad!

• meandmylove

Kittwn; så fint att ha på motsatt språk i ringarna! Tyvärr är min ring så smal (1.5mm) så det får inte plats mer än tryckta siffror typ. Men det räcker för mig.

• meandmylove

Nokaro; jag beställde hindersprövning, namn ändring och efternamnsbyte samtidigt på webben Dagen efter fick jag ett kuvert med BARA namnändrings-ansökan. Kom dina dagen efter? Har de missat så jag ska beställa igen kanske?

• Maria466
    meandmylove skrev 2014-03-07 22:14:50 följande:
    Nokaro; jag beställde hindersprövning, namn ändring och efternamnsbyte samtidigt på webben Dagen efter fick jag ett kuvert med BARA namnändrings-ansökan. Kom dina dagen efter? Har de missat så jag ska beställa igen kanske?
    du kan skeiva ut båda blanketterna själv och skicka in. Så gjorde vi. Sen tog det en vecka ca så hade vi alla papper klara hemma från skatteverket

• Maria466
    meandmylove skrev 2014-03-07 22:14:50 följande:
    www.skatteverket.se/privat/sjalvservice/blanketterbroschyrer/blanketter/info/7880.4.19b9f599116a9e8ef36800024527.html
    www.skatteverket.se/privat/sjalvservice/blanketterbroschyrer/blanketter/info/7831.4.19b9f599116a9e8ef36800024514.html
  • Maries31

Hahaha.... Tänk vad bra att BT finns, går in och kikar lite och får då länkarna till skattemyndigheten och plötsligt har jag prickat av ännu en grej frå min "to do-list"! Tack för det tjejer!!! ;)

• Maria466
    Maries31 skrev 2014-03-08 11:42:47 följande:
    Hahaha.... Tänk vad bra att BT finns, går in och kikar lite och får då länkarna till skattemyndigheten och plötsligt har jag prickat av ännu en grej frå min "to do-list"! Tack för det tjejer!!! ;)
    Varsågod för det Flört

Själv har jag oxå prickat av en punkt på to do-listan. Hämtade min älskade vigselring som nu får ligga inlåst hos pappa och "skräpa" i 3 månader  
  • Power of Love
    Caisa skrev 2014-03-07 21:16:43 följande:
    @Power of Love, köpte ett medel på Hallbergs guld, kostade ca 69kr. Putsduken på bilden kostade 29kr, också Hallbergs! De hjälper till med rädd produkt till rätt metall! :)
    Det var inte farligt dyrt. Helt klart värt att investera i Glad
  • Power of Love
    Kittwn skrev 2014-03-07 20:57:51 följande:
    Jag kommer lämna in min förlovningsring på rengörning om rhodering (heter de så? när man fixar till vitguld) innan bröllopet. 

Har funderat med på vad vi ska skriva i. I min förlovningsring står det "Γιώργος  11 12 18" (Giorgos på grekiska)  Min blivande har ingen förlovningsring.

Funderar på om vi skall ha namn och datum eller eventuellt att jag skall ha
     "Γιώργος  για πάντα 14 06 07" i min och
    "Alexandra för alltid 14 06 07" i hans dvs på grekiska i min och svenska i hans. Vad tror ni? 
    Jag tror det blir jättefint att ha på varandras språk Glad 
  • Power of Love
    meandmylove skrev 2014-03-07 20:22:17 följande:
    Power of love; exakt så har vi med! Jag har enstensringen som förlovning och i våra förlovningsringar är det graverat motsatta namn. Bara jag ska ha vigselring och ska gravera datum i den, han graverar in datumet bredvid mitt namn i hans ring. :)
    Va kul att fler har så. Glad
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet