• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Milli
    meandmylove skrev 2014-03-18 19:54:17 följande:

Men själv va alla är pampiga o snygga! Jag väntar spänd på den j-vla klänningen och slöjan som typ aldrig kommer.. så segt.. Väntar även på ett par manschettknappar till killen och beställde en caketopper som var Perfekt!! Det var en gravid brud också kunde man välja hår och hudfärg (bra eftersom min kille är mörkare) men idag Maila de dem och sa att de hade problem med leveransen till sverige så vi kan inte få någon. SKIT!

Hoppas klänningen kommer snart, tiden går så segt när man verkligen väntar ;) Men åh vad typiskt då när de gäller caketoppern :( Men har du funderat över idén att beställa en caketopper i sugarpaste? Då kan man ju göra precis som ni vill och efterlikna er så gott de går.. Vart bor du? Jag gör ju en hel del tårtor men nu har tagit lite halvpause nu då jag känner att bröllopsplaneringen, jobbet och familjen tar all tid. Men kanske går att få tid till att göra en åt er om ni inte har någon  som bor nämre så klart :) Du kan ju kika in på bloggen om du vill =)
  • Milli

Bytte tillbaks till den gamla BT och då verkar de gå att ladda upp bilder :) Detta är vad jag pysslat med de senaste 14 dagarna :)

En aktivitetsbok som alla barn ska få så de har något att pyssla med när de börjar bli uttråkade av tal eller att sitta still. Ska packa in den i cellofan med en multifärgpenna. Har bara skrivit ut ett färdigt exemplar ännu och hitills har denna dagit mig 6 timmar och då har jag som sagt inte skrivit ut mer än att jag blivit nöjd med ett häfte (har ändrat massa under tidens gång). Är 20 sidor i boken, var inte de enklaste med dubbelutskrift då jag inte testat de tidigare men nu börjar jag bli van ;)

Har märkt att jag gjort en ruta för lite i korsordet men de ordnas självklart innan alla skrivs ut ;)

Har även fjort bordsplaceringstavlan nu, den är 90x120cm så den blev rätt stor. Har sågat och målat och klistrat på jättefina blingbling bokstäver så de passar vårat tema :) Har förberett sålångt jag kan, själva bordsplaceringen gör jag efter alla osat :)

Har även gjort ett stort hjärta som ska hänga bakom oss där vi sitter :)

Och så har jag och mannen byggt ihop en låda som önskebrunnen ska stå på, Den är inte helt klar än, ska limma ihop kanterna så inte skarvarna blir så tydliga.. Blir nog bra detta när bröllopsdagen kommer :) Nu är nästa steg att börja med festhäfterna som jag redan bestämt hur de ska se ut och vad som ska vara på vilka sidor osv..

Hoppas nu bara inte att någon av våra inbjudna ser detta ;))
  • Caisa
    Milli skrev 2014-03-18 20:29:24 följande:

Ååh vad fint! Vilka bra idéer! Önskar att jag vore lika pysslig. :)
    7 juni 2014
  • Power of Love

Vilken söt aktivitetsbok! Jättebra idé att ge dem nåt sånt att göra. :)
  • Maria466

Bytte tillbaks till den gamla BT och då verkar de gå att ladda upp bilder :) Detta är vad jag pysslat med de senaste 14 dagarna :)

En aktivitetsbok som alla barn ska få så de har något att pyssla med när de börjar bli uttråkade av tal eller att sitta still. Ska packa in den i cellofan med en multifärgpenna. Har bara skrivit ut ett färdigt exemplar ännu och hitills har denna dagit mig 6 timmar och då har jag som sagt inte skrivit ut mer än att jag blivit nöjd med ett häfte (har ändrat massa under tidens gång). Är 20 sidor i boken, var inte de enklaste med dubbelutskrift då jag inte testat de tidigare men nu börjar jag bli van ;)

Har märkt att jag gjort en ruta för lite i korsordet men de ordnas självklart innan alla skrivs ut ;)

Har även fjort bordsplaceringstavlan nu, den är 90x120cm så den blev rätt stor. Har sågat och målat och klistrat på jättefina blingbling bokstäver så de passar vårat tema :) Har förberett sålångt jag kan, själva bordsplaceringen gör jag efter alla osat :)

Har även gjort ett stort hjärta som ska hänga bakom oss där vi sitter :)

Och så har jag och mannen byggt ihop en låda som önskebrunnen ska stå på, Den är inte helt klar än, ska limma ihop kanterna så inte skarvarna blir så tydliga.. Blir nog bra detta när bröllopsdagen kommer :) Nu är nästa steg att börja med festhäfterna som jag redan bestämt hur de ska se ut och vad som ska vara på vilka sidor osv..

Var det du som hade gjort en "gästbokslåda" 
  • Milli
    Caisa skrev 2014-03-19 08:29:13 följande:
    Ååh vad fint! Vilka bra idéer! Önskar att jag vore lika pysslig. :)
    Tack. Älskar att pyssla, blir lätt så när man jobbar i en pysselbutik och får idéer hela tiden :) Men de är väl inte för sent för dig också att bli lite pysslig? :)
    Power of Love skrev 2014-03-19 11:24:32 följande:
    Vilken söt aktivitetsbok! Jättebra idé att ge dem nåt sånt att göra. :)
    Tack :) Jag hade tänkt ha en lek/pysselhörna för barnen med en eller två som är "anställda" för att leka och pyssla med dom men de var svårare än jag trott att få tag på någon till de. Hade 10 stycken på min lista men typ alla jobbar eller så tyckte dom inte att de var deras grej :( Så då kom jag på idéen att de får en pyssekbok åtminstoende så kan de sitta på sina platser :)
    Maria466 skrev 2014-03-19 17:25:13 följande:

Ja de stämmer :) Finns flera bilder här i tråden men de är nog några sidor bort nu ;)

• Power of Love
    Milli skrev 2014-03-20 11:26:08 följande:
    Tack :) Jag hade tänkt ha en lek/pysselhörna för barnen med en eller två som är "anställda" för att leka och pyssla med dom men de var svårare än jag trott att få tag på någon till de. Hade 10 stycken på min lista men typ alla jobbar eller så tyckte dom inte att de var deras grej :( Så då kom jag på idéen att de får en pyssekbok åtminstoende så kan de sitta på sina platser :)
    Maria466 skrev 2014-03-19 17:25:13 följande:

Vi kommer faktiskt ha en tv-spels hörna till barnen. De barn som är bjudna är min fästmans småbröder samt hans kusin. Hans kusin är van att sitta med på vuxenfester och bukar ha med sig egna pyssel att sitta och pyssla med medan alla vuxna håller de tråkiga talen ;) Bröderna däremot har inte varit på nåt sånt här tidigare och de yngsta kommer inte kunna sitta hela middagen. Därför bestämde vi att vi tar med en tv samt vårt wii. Vi kommer placera dem närmast dörren så de kan smitta ut till tvspelsrummet när de ätit klart och tröttnat på middagen. Hans bröder är alla tillräckligt gamla för att klara sig själva så det är en stor fördel för oss.
  • Maria466
    Milli skrev 2014-03-20 11:26:08 följande:
    Ja de stämmer :) Finns flera bilder här i tråden men de är nog några sidor bort nu ;)

Du har möjligtvis inte lust att maila mallen till all text om du har den kvar? 
  • Milli
    Maria466 skrev 2014-03-20 19:21:16 följande:
    Du har möjligtvis inte lust att maila mallen till all text om du har den kvar? 
    Rensade hela datan för ett tag sen och då försvann allt tyvärr :( Men jag vet att Linanordström tex sparade mina bilder jag la upp och sen skrev ut så de verkar vara bra kvalitet på dom. Så kika tillbaks i tråden här eller sök på gästbok så kommer säkert de inlägget upp så kan du också spara dom på de viset :)
  • Maria466
    Milli skrev 2014-03-21 08:51:48 följande:
    Rensade hela datan för ett tag sen och då försvann allt tyvärr :( Men jag vet att Linanordström tex sparade mina bilder jag la upp och sen skrev ut så de verkar vara bra kvalitet på dom. Så kika tillbaks i tråden här eller sök på gästbok så kommer säkert de inlägget upp så kan du också spara dom på de viset :)
    Det ska jag göra :D
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet