• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • meandmylove

    Maria; perfekt! Så billigt! Hur va det, någon i din närhet kunde sy din klänning? Min klänning är försenad pga det kinesiska nyåret!! Haha, sömmerskan hörde av sig och bad 1000 gånger om ursäkt men posten var stängd under hela firandet. :P Klänningen och slöjan kommer nu senast 25 mars. Jag ska själv sy på kam på slöjan, var kan jag köpa det? Jag har kollat glitter o stoff o stil utan resultat.

  • Power of Love


    Vet inte om jag delat med mig om mina ringar i denna tråd, och har jag et så fpår ni se dem igen Solig
    Förlovningsringen är den med en sten och den har jag nu haft i över två år, den andra köpte jag på auktion förra året för 600kr (!). 

    Hur gör ni med gravering i vigselringarna?
    Jag tänkte ha bara datum i vigselringen. Blivande maken som bara ska ha sin förlovningsring ska gravera in vigseldatumet.  (I våra förlovningsringarna står det den andres namn samt datumet) 
  • Power of Love
    Caisa skrev 2014-03-07 12:13:28 följande:
    Oj, nu känns det som att jag tar över tråden här, haha. Putsade iallafall min förlovningsring häromdagen. Ett år har jag burit den, och jag har tyckt att den sett glansig och ren ut men jääklar alltså. Putsade även mitt guldhalsband som jag burit i 8 år och aldrig putsat tidigare. Såhär såg putsduken ut efteråt!

     


    Glansig ring! :D

     


    Vad putsade du smyckena med? 
  • meandmylove

    Power of love; exakt så har vi med! Jag har enstensringen som förlovning och i våra förlovningsringar är det graverat motsatta namn. Bara jag ska ha vigselring och ska gravera datum i den, han graverar in datumet bredvid mitt namn i hans ring. :)

  • Maria466
    meandmylove skrev 2014-03-07 19:54:25 följande:
    Maria; perfekt! Så billigt! Hur va det, någon i din närhet kunde sy din klänning? Min klänning är försenad pga det kinesiska nyåret!! Haha, sömmerskan hörde av sig och bad 1000 gånger om ursäkt men posten var stängd under hela firandet. :P Klänningen och slöjan kommer nu senast 25 mars. Jag ska själv sy på kam på slöjan, var kan jag köpa det? Jag har kollat glitter o stoff o stil utan resultat.
    Ja mannens moster ska sy Glad och hon vill inte ha ett öre för det
  • Power of Love

    Vi var och träffade de som ska fixa vår catering. Allt vi visste var att vi ville ha buffé och att det skulle vara minst en rätt varm. Vi bestämde tillsammans med dem att grunden ska vara potatisgratäng och fläskfilé (eftersom de flesta gillar det och framför allt min fästman) , sedan ska vi ha kyckling, lite olika varianter på bröd och sallader och två olika såser. 

    Vi bestämde även att de skulle hjälpa oss att fixa snittar till brudskålen, något vi inte tänkt på men kom fram till kan vara trevligt då vi inte har någon förrätt.

    Om två veckor får vi prisförslag. Pappa kommer betala maten att börja med så betalar vi honom sen eftersom han har personalrabatt. Han jobbar nämligen inom samma koncern.  Det gäller att ha sina kontakter Flört 

  • Kittwn

    Jag kommer lämna in min förlovningsring på rengörning om rhodering (heter de så? när man fixar till vitguld) innan bröllopet. 

    Har funderat med på vad vi ska skriva i. I min förlovningsring står det "Γιώργος  11 12 18" (Giorgos på grekiska)  Min blivande har ingen förlovningsring.

    Funderar på om vi skall ha namn och datum eller eventuellt att jag skall ha
     "Γιώργος για πάντα 14 06 07" i min och
    "Alexandra för alltid 14 06 07" i hans dvs på grekiska i min och svenska i hans. Vad tror ni? 

  • Caisa

    @Power of Love, köpte ett medel på Hallbergs guld, kostade ca 69kr. Putsduken på bilden kostade 29kr, också Hallbergs! De hjälper till med rädd produkt till rätt metall! :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet