• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • jennyfer

    Hej hej,


     


    Min kille och jag ska också gifta oss i juni, närmare bestämt den 14 juni! Vi viger oss och ska ha festen i Stockholm. Kyrkan är bokad men lokal är vi fortfarande på jakt efter!


     


    Hur långt har ni kommit i planeringen?

  • MajKlas2014

    Hej!
    Vi gifter oss också 14 juni. Vigseln blir i kyrkan i byn där jag växte upp, strax utanför Växjö. Festlokalen är ett ställe som ligger jättefint precis vid en sjö. Man kunde köpa till "bröllopspaket" där så all mat, dricka, tårta, dukning, personal och blommor ingår. Vilket vi tyckte vad ganska skönt att slippa fixa själva. Har börjat pula på gästlista och bestämt oss för att ha max 40 gäster, vi vill bara ha familjen och de närmaste vännerna. Annars har vi inte kommit så mycket längre i planeringen, mest kollat upp lite priser på fotografer, blommor osv.

  • fancyrocker

    Nu får ni hålla tummarna för mig och min m2b kommande vecka. Vi ska ansöka om lånelöfte och buda på vårt drömhus!

  • Elena1

    *Håller tummarna för dig Fancyrocker*Larssonmaria86: Jag tänker ungefär likadant som du vad gäller psalmer. Man vill ju att folk ska sjunga med och det är ju större chans att de gör det om psalmerna är välbekanta. Nu är det ungefär elva månader kvar till vår stora dag (var tog de första fyra månaderna av väntan vägen?) och man känner att tiden faktiskt går fortare än man tror. Om bara två veckor ska vi (läs: jag) titta på/prova brudklänningar i Stockholm, det blir spännande. Har en känsla av att det inte kommer att bli lätt att välja ;)Hur tänker ni kring buketten förresten? Vi har börjat fundera på tygblommor (jag har någon hemsk bild i huvudet av att man hämtar blommorna hos floristen på dagen D och att de är vissna eller inte alls som man tänkt).www.silkblooms.co.uk/ är en sida som verkar ha fina buketter. Är det någon av er som har beställt tidigare och kanske vill lägga upp en liten kommentar/bild?

  • Elena1

    Och där fungerade inte radbrytningen heller, ber om ursäkt för det. Hoppas att ni kan läsa texten ändå.

  • Js Fästmö
    Elena1 skrev 2013-07-19 12:05:32 följande:
    Och där fungerade inte radbrytningen heller, ber om ursäkt för det. Hoppas att ni kan läsa texten ändå.
    Blir samma när jag skriver på Ipaden hemma, så sjukt irriterande!! Kan de inte bara fixa det??
  • Js Fästmö

    Nu har jag hittat skor som jag vill ha, men de verkar vara slutsålda precis överallt, förutom på ett ställe men där finns bara storlek 41! Jag som har 37.. :(


    Men jakten går vidare. :)


    Nu har vi bokat vigselförrättare och vigsellokal och det känns bara så bra. Sambon fixade och grejade en hel dag då det var min drömplats men tydligen så skulle det inte gå att gifta sig där. Men med hans magi så gick det. :)


    Helt overkligt att jag verkligen SKA få gifta mig där jag alltid drömt. Och vigselförrättaren verkar så toppen och jordnära så just nu känns allt kanonbra.


     


     

  • Theli504

    Vi ska gifta oss i juni 2014 :) väntar på svar från kyrkan, blir antingen midsommar eller midsommardagen :) Jag har en liten fråga, är det fel att ha vitt på sig om man gifter sig för andra gången?

  • blivandeforsmark

    Vi planerar att gifta oss 28 juni. Mycket att göra och har precis köpt hus. Pengarna bara flyger iväg. Men trevligt att det har startats en diskussion för oss junibrudar 2014. 

    Har dock funderingar som skulle vara trevligt att bolla med några andra:
    - Skulle det vara tacky att bara ha en fika efter vigseln och ingen fest?
    - Hur hanterar man de som inte blev bjudna på bröllopet?

     

  • blivandeforsmark

    Theli: Nej jag tycker inte att det är fel att ha vitt på sig när man gifter sig för andra gången. 
    Nu talar jag inte av egen erfarenhet men jag anser att det är helt okej ha vilken färg som helst på sin brudklänning bara man själv känner sig vacker och trivs i det. =) 

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet