• a ring on my finger

    Skånebröllop 2014

    Efter att ett tag ha varit med i en grupp som heter Skånebrudar 2013 tyckte jag nu det var dags att starta en för 2014 istället eftersom vi bestämt oss för att vänta ett år med vårat bröllop.

    Är det möjligtvis fler från Skåne som planerar bröllop 2014 eller kanske någon som planerar bröllop i Skåne trots att ni bor någon annanstans?

    Vårt bröllop kommer att vara i Helsingborgstrakten och just nu lutar det åt att festen kommer hållas på H55. Var cermonin ska vara har vi dock inte alls bestämt än.

    Vem är ni?
    Var bor ni?
    Var ska ni ha ert bröllop?
    Hur ska ni ha ert bröllop?
    Hur långt har ni kommit i planeringen?

    osv...        

  • Svar på tråden Skånebröllop 2014
  • Elin2014

    Ni som har bröllop inom en snar framtid. Det är inga av er som har Knoppalakan som ni sen vill sälja av? Vi gifter oss 5:e juli och letar fortfarande efter ett 50tal.

  • sofiemagdalena

    Så spännande att läsa om allas planer!

    Vi har fyra månader kvar lite drygt..! :)

    Just nu funderar jag mest gällande bröllopstårta och är lite sugen på att byta ut tårtan mot cupcakes och småkakor som kan serveras på fina kakfat! ;) Känns som man kan spara in lite pengar på det..men kanske blir det för mycket jobb...? Vad tror ni?

    Annars ligger vi i bra fas tror jag... klänning, ring o skor är klart, inbjudningarna är skickade, maten är bestämd.. festhäftena är nästan klara, bordsdekorationer i form av gamla kaffekoppar med fat (som ska ha rosor i sig) är nästan färdiginhandlade..
    kvar är dock att hitta dukar o servetter att hyra..Någon som vet ngt bra och billigt ställe?

    Känner att jag var mer samlad och hade koll för ngn månad sen.. nu börjar det röra till sig i huvudet... ;) Hoppas att det ordnar till sig snart.. men det är lite jobbigt att planera ett bröllop på distans... ;)

  • Sensommarbröllop

    Hej! Nu hoppar jag också in i tråden :) Jag och min blivande man bor i Lund men vi ska gifta oss om ungefär tre månader på Bäckaskog slott. Som det ser ut nu ska vi vigas i slottsträdgården och sedan ha middagen och festen i olika lokaler på slottet. Vi tyckte att det var viktigt att ha allt samlat så att man slipper transportera sig och att gästerna kan bo över :) Jag har hållit på att planera i lite mer än ett år så det är inte mycket kvar att göra. På söndag ska vi träffa bröllopsfixaren på slottet som ska gå igenom alla detaljer med oss. Jag måste tipsa om vår fotograf Isabell Wedin (www.turturduva.se) som tar så fina bilder! Ett plus är att man även bokar in ett planeringsmöte där man blir provfotade och lär känna varandra innan bröllopet. Vi har även bokat ett band som ska spela på festen. Bandet och fotografen känns än så länge som våra bästa investeringar. Brudklänningen hittade jag på Proms and Weddings i Malmö och min fästman ska hyra från Stiliga Högtidskläder i Malmö. Vigselring var nog det svåraste att hitta men till slut fann jag den rätta på Tiffany's i NY :)

  • Lindatamminen
    Caledonia skrev 2014-06-01 22:08:06 följande:

    Vårt fantastiska bröllop var igår och dagen var magisk!

    Jag har inga egna bilder ännu, men det finns några fina på vår fotografs fb-sida det är tex vi på omslagsbilden!

    www.facebook.com/photoanddesire


    ett stort grattis:)
    jag har 2 månader kvar till min stora dag:)

  • a ring on my finger
    Caledonia skrev 2014-06-01 22:08:06 följande:

    Vårt fantastiska bröllop var igår och dagen var magisk!

    Jag har inga egna bilder ännu, men det finns några fina på vår fotografs fb-sida det är tex vi på omslagsbilden!

    www.facebook.com/photoanddesire


    Stort grattis.
    Jättefina bilder, och vilken underbar klänning du hade!
  • September2014
    Caledonia skrev 2014-06-01 22:08:06 följande:

    Vårt fantastiska bröllop var igår och dagen var magisk!

    Jag har inga egna bilder ännu, men det finns några fina på vår fotografs fb-sida det är tex vi på omslagsbilden!

    www.facebook.com/photoanddesire


    Helt underbara bilder! Stort grattis till er!!! 
  • Elin2014

    Någon som har tips på fina fotograteringsplatser i Helsingborgsområdet?
    Gärna med närhet till Ramlösa / Råå.

    Vi funderar i dagsläget på nere i Ramlösaparken.

  • a ring on my finger
    Elin2014 skrev 2014-06-09 12:53:15 följande:

    Någon som har tips på fina fotograteringsplatser i Helsingborgsområdet?
    Gärna med närhet till Ramlösa / Råå.

    Vi funderar i dagsläget på nere i Ramlösaparken.


    Ja Ramlösaparken är ju jättefin tycker jag. Där fotograferades vi till våra "Save the date"-kort.

    Jag har hört mycket gott om Råå-dalen men har själv aldrig varit där.
    Sen är där ju stränderna men det kan ju vara lite svårt med alla strandgäster mitt i sommaren.
    Där är ganska fint nere vid vattnet bakom Råå Museeum. Där är en brygga och liten strandkant men igen strand som man badar vid.
  • Elin2014
    a ring on my finger skrev 2014-06-09 14:07:33 följande:
    Ja Ramlösaparken är ju jättefin tycker jag. Där fotograferades vi till våra "Save the date"-kort.

    Jag har hört mycket gott om Råå-dalen men har själv aldrig varit där.
    Sen är där ju stränderna men det kan ju vara lite svårt med alla strandgäster mitt i sommaren.
    Där är ganska fint nere vid vattnet bakom Råå Museeum. Där är en brygga och liten strandkant men igen strand som man badar vid.
    Ja vi har varit och kikat vid vattnet också men är lite orolig att det kan vara massa strandgäster och känns ju då lite halvt pinsamt :)
    Men ska kolla upp tipset om bakom museet.

    Vi ska ha vår fest på "Råå segelsällskap och tänkte ha en snabb fotografering mellan vigseln och festen (och en längre på förmidddagen i eventuellt Ramlösa parken). Då är det ju bra att vara i närheten...

    Har du bra tips om vart och hur ni gjorde i Ramlösa parken med era "save the date"? Vi var där nere i helgen och spånade lite :)
Svar på tråden Skånebröllop 2014