• Plättis

    Augusti 2014!

    Hej! 
    Jag har suttit ganska länge och väntat på att någon ska starta en tråd för bröllop i augusti 2014, men nu kunde jag inte vänta längre utan gjorde det själv! 

    När och var ska ni gifta er? Hur har ni tänkt? Hur långt har ni planerat? Kyrkligt eller borgerligt? Stort eller litet? Jag är nyfiken!

  • Svar på tråden Augusti 2014!
  • sha
    SandraElisabet skrev 2014-01-29 16:51:08 följande:
    Jag kan varmt rekomendera att kika på asos.com, min tärna och jag hittade en underbart vacker klänning till henne där! Solig
    Ah, tack för tipset. Ska ta en kik där och be mina tärnor göra det med:)
    Plättis skrev 2014-01-29 22:52:38 följande:
    Sha: Vi har efter många funderingar och diskussioner kommit fram till att skjuta på vårt bröllop. Det gick inte riktigt vår väg, så sedan nyår är vi båda arbetslösa och det är omöjligt att spara pengar. Eftersom min älskade karl vägrar gifta sig om inte all släkt och alla vänner får vara med (fast jag hade nöjt mig med föräldrar och syskon) så väntar vi ett tag. Jag läser ändå allt i tråden eftersom jag är så fruktansvärt nyfiken och gläds med er. Ser fram emot alla bilder som kommer i augusti!
    Vad trist att ni har fått skjuta på det:/ Men låter ändå klokt att väntat ills det finns ihopsparade pengar! Hoppas ni båda får jobb snart så ni kan börja planera igen:)
    ebbus skrev 2014-01-29 22:55:30 följande:
    Nu har jag köpt Klänningen =) Jag skulle bara prova lite men gick därifrån lite fattigare men med en bokad klänning! Inte alls som jag tänkt men älskade den direkt när jag fick på mig den. Inbjudningarna är också klara och ska skickas iväg i morgon. Så känns det som att allt börja falla på plats =)
    Vad roligt!! Vad blev det för nån?:)
    MariaG skrev 2014-01-30 07:48:24 följande:
    Sha ja den tidningen från calligrahpen har jag tittat i och det finns massa 😄 Var på bröllopsmässan i helgen och hittade lite andra företag som jag tänkte kolla på i helgen vad de erbjuder. Spännande tid vi har framför oss, alla tips på småsaker som man kanske har missats är välkomna. Känns som vi ligger bra till när man funderar och de är väl oftast då man lönt något? Vita och ljusa skor lär komma mer och mer nu framöver men kolla även bröllopsbutikerna för där kan de mycket väl sälja.
    Hoppas du hittar något du känner dig riktigt nöjd med då! Eller hur, jag vill ha massa tips om allt som har med bröllopet att göra!
  • angelica aspegren
    sha: Vi betalar 9500kr för att de ska spela efter middagen fram tills ca 2 tiden. Ja de spelar i 45minuters intervaller med 15min paus. Helt ärligt ska jag säga att jag har hunnit fundera/diskutera vad vi ska ha för musik i Pauserna men jag antar att vi kommer att ha en dator men musik som de sätter igång när de går. De vill åxxå ha mat och lite öl under kvällen!

    Men jag kan tycka att det är ett bra pris ändå! :D
  • MissK
    sha skrev 2014-01-21 10:27:01 följande:
    Ja jag känner också hellre för tidigt än för sent;) Vi träffade min kusin häromdagen och pratade lite om bröllopet, och då hade de redan fått std-kort om ett annat bröllop på samma dag. Så är nog bra att vara ute i god tid!

    Ska ni beställa någonstans på nätet? Jag tänkte gjort det först men nu har en kompis erbjudit sig att designa våra, jippiie!

    Hur många gäster ska ni ha?
    Hittat något på nätet ännu? :) 

    Vi är runt 500+ (!!) på gästlistan i nuläget, även vid bortfall pga semester känns det så galet mycket! Hur många blir ni? 
  • MissK
    sha skrev 2014-01-22 09:02:36 följande:
    Jag är extremt flygrädd och älskar julen och svensk sommar, så har aldrig kommit mig för att åka på solsemester över jul & nyår. Skulle dock kunna tänka mig att åka och vara iväg över nyår förstås...

    Jo om man är van vid tubmodell funkar det säkert, men jag tycker generellt att tubmodell sitter sämre än med någon form av axelband. Tycker ofta man ser tjejer gå och dra i tubtoppen om de har det på sig (när man kollar på skolbal osv). Och av egen erfarenhet vet jag att det blir så på mig med, bröstflashade på dansgolvet på balen. haha!

    Jag har bokat in den 5e april med mina tärnor, då ska vi gå och prova klänning. Om jag kan hålla mig tills dess;) Lääängtar!
    Hahaha fy vad hemskt.. därför är jag livrädd för den modellen :P
  • MissK
    Plättis skrev 2014-01-29 22:52:38 följande:
    Sha: Vi har efter många funderingar och diskussioner kommit fram till att skjuta på vårt bröllop. Det gick inte riktigt vår väg, så sedan nyår är vi båda arbetslösa och det är omöjligt att spara pengar. Eftersom min älskade karl vägrar gifta sig om inte all släkt och alla vänner får vara med (fast jag hade nöjt mig med föräldrar och syskon) så väntar vi ett tag. Jag läser ändå allt i tråden eftersom jag är så fruktansvärt nyfiken och gläds med er. Ser fram emot alla bilder som kommer i augusti!
    Har ni funderat på ungefär när ni skjuter upp det till eller väntar du tills du hittar någon tjänst? All lycka till er, hoppas det löser sig snart! 
    ebbus skrev 2014-01-29 22:55:30 följande:
    Nu har jag köpt Klänningen =) Jag skulle bara prova lite men gick därifrån lite fattigare men med en bokad klänning! Inte alls som jag tänkt men älskade den direkt när jag fick på mig den. Inbjudningarna är också klara och ska skickas iväg i morgon. Så känns det som att allt börja falla på plats =)
    Grattis! :D måste vara en sån skön känsla. Vad blev det för klänning? :)
    MariaG skrev 2014-01-30 07:48:24 följande:
    Sha ja den tidningen från calligrahpen har jag tittat i och det finns massa 😄 Var på bröllopsmässan i helgen och hittade lite andra företag som jag tänkte kolla på i helgen vad de erbjuder. Spännande tid vi har framför oss, alla tips på småsaker som man kanske har missats är välkomna. Känns som vi ligger bra till när man funderar och de är väl oftast då man lönt något? Vita och ljusa skor lär komma mer och mer nu framöver men kolla även bröllopsbutikerna för där kan de mycket väl sälja.
    Hur var bröllopsmässan? Hittade du någon inspiration? :) Missade den tyvärr men verkade som en kul grej! 

     
  • ebbus

    MissK och Sha det blev en Nixa. Jag tog flera olika klänningar för att prova, kollade varken märke eller pris från början. Jag skulle ju som sagt bara prova lite så det var perfekt och tur att den jag föll för var "billig". Glad

  • MariaG

    Hur gör ni för att infoga meddelanden? MissK det var en rolig grej att gå på men massa folk så svårt att få tillfälle att prata med de som ställde ut. Många slott/herrgårdar och liknande som ställde ut. Men vi har redan fixat Loka så känns skönt. :) Testade lite ringar och hittade några guldsmeden jag tror jag ska besöka som verkade proffsiga. Även en florist som jag tror jag ska kontakta. Så visst gav de inspiration och lite omväxling från bröllopsmagssin och nätet ;)

  • MissK

    ebbus: underbart att hitta "the one" till ett bra pris! :) MariaG: du trycker på lila knappen "citera" över det meddelande du vill infoga. Men det går inte med mobilen har jag märkt.. Det lät ju kul! Bra att du skaffade lite kontakter iallafall, det kan bli användbart. Var du inte med i någon "vinn din brudklänning"-tävling? ;)

  • kärleken


    Så här ser min klänning ut som jag beställt! Älskade överdelen men ska ha en hellång chiffongkjol till. Hoppas det blir fint och passar ihop.... Vad tror ni? Jag får hem den i mitten på mars :) Spännande!
Svar på tråden Augusti 2014!