• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • CJ5

    ja, inte sjuttom behöver man köpa en ny bil. jag gillar pengar så jag skulle aldrig lägga dom på en ny bil! :)

  • Pia88
    CJ5 skrev 2013-09-13 09:19:45 följande:
    ja, inte sjuttom behöver man köpa en ny bil. jag gillar pengar så jag skulle aldrig lägga dom på en ny bil! :)
    Inte skulle jag heller köpa en ny M-B.. Men m2b är märkesfrälst då det kommer till bilen.. O att det sen har en sjukt stor baklucka har ju sina fördelar sen när det blir dags för bäbis.... Flört
  • CJ5

    Tjejer vad gillar ni för klänningar? Stora puffiga, sjöjungfru, med/utan ärm? Jag har aldrig provat någon brudklänning, kanske faller alla bitar på plats då, men nu googlar man som sjutton och jag hittar INGET! Blir galen på mig själv.

  • Pia88

    Vad änvänder du då du är uppklädd? Ärmar, axelband, utan axelband?..

    Jag var bombsäker på att jag skulle komma hem med en ganska färglös klänning och överraskade mig själv med att ha blått mönster i klänningen.. Sen att mina blå-gråa ögon bli ännu blåare är bara + Flört  provade en sjöjungfru men tyckte mina höfter blev så stora, och sen var det svårare att röra sig i den än i en "vanlig" klänning... (a-linje, empire)

    sen har jag märkt att det som passar min kropp är figursytt men skärning under bysten och lite vidare över höften.. typ som denna:  http://www.zalando.fi/vero-moda-vapaa-ajan-mekko-musta-ve121c0dn-802.html

    Gå på vad du annars använder som finkläder och ha öppet sinne.. Tvekar du och tycker att du hittar inget.. Åk till en brud och festbutik och prova.. Då hittar man bäst sin modell..  o sen får man hjälp att plocka ut sånt som biträdet tror man kommer gilla och sånt som man kanske annars inte hade provat...

  • Kakbakaren
    CJ5 skrev 2013-09-15 07:33:07 följande:
    Tjejer vad gillar ni för klänningar? Stora puffiga, sjöjungfru, med/utan ärm? Jag har aldrig provat någon brudklänning, kanske faller alla bitar på plats då, men nu googlar man som sjutton och jag hittar INGET! Blir galen på mig själv.
    Jag har motsatt problem, jag hittar FÖR många jag skulle kunna tänka mig att gifta mig i Flört har kollat lite på olika kinaklänningssidor för att få inspiration, där finns huuur mycket som helst (nästan för mycket...).

    Hur som helst, klänningen nedan hör till en av mina favoriter för tillfället (finns på t.ex. DinoBridal och MillyBridal). A-linje, kanske lite väl långt släp för min smak men i övrigt jättefin tycker jag! Jag hade tänkt mig något ganska fluffigt med mycket tyll och med stor, vid kjol och ganska smal i midjan. Jag är ganska smal i midjan men har breda höfter så jag hade tänkt att en A-linjeformad klänning kanske skulle dölja de breda höfterna lite och framhäva midjan men nu vet jag inte ifall det är så att det snarare förstärker mina breda höfter? Så jag ska nog åka till en brudklänningsbutik och testa lite olika typer av klänningar och känner jag mig rätt kommer jag att hitta en alldeles för dyr som får följa med mig hem Oskyldig


    Jag har alltid tänkt mig en golvlång klänning men sedan hittade jag så jättemånga fina kortare klänningar också, som t.ex. den här, så nu funderar jag på att ha två klänningar, en längre till vigseln och middagen och en kortare till senare på kvällen då det eventuellt blir dans osv. Oskyldig Nu hade inga av de här bilderna axelband fast jag gärna gillar någon typ av sådant så slipper man ha klänningen så spänt att man inte kan andas för att den säkert ska hållas uppe, och är det något som stör mig är det klänningar som hela tiden håller på och hasar ner så man måste dra upp dem.


    Så jag skulle nog också rekommendera att du åker och provar några klänningar och vi får hoppas att du då skulle hitta något du skulle vara intresserad av Glad det finns ju så jättemånga klänningar i alla möjliga stilar så att hitta något borde ju inte vara helt omöjligt.

  • Alun
    CJ5 skrev 2013-09-15 07:33:07 följande:
    Tjejer vad gillar ni för klänningar? Stora puffiga, sjöjungfru, med/utan ärm? Jag har aldrig provat någon brudklänning, kanske faller alla bitar på plats då, men nu googlar man som sjutton och jag hittar INGET! Blir galen på mig själv.
    Här blir det utan tvekan en sjöjungfru, med lång ärm. Har aldrig varit speciellt bekväm med att ha bara armar, så en spetsärm blir det här!
    Är både lång å har "markerad" midja, så känner själv att det framhäver min figur på bästa sätt.
    Å jag älskar just de lite äldre vintage spets-versionerna! :)

    Men det finns verkligen en hel värld med klänningar!
  • a ring on my finger
    CJ5 skrev 2013-09-15 07:33:07 följande:
    Tjejer vad gillar ni för klänningar? Stora puffiga, sjöjungfru, med/utan ärm? Jag har aldrig provat någon brudklänning, kanske faller alla bitar på plats då, men nu googlar man som sjutton och jag hittar INGET! Blir galen på mig själv.
    Jag har ändrat mig hur många gånger som helst så snart har jag gått igenom alla modeller som finns i princip. Men jag har inte provat några klänningar än så det ska jag göra innan jag snöar in på en viss modell som jag kanske inte alls passar i.
    Just nu är jag inne på spets och gärna lite sjöjungfrumodell med litet släp.
    Det jag absolut inte är inne på är stora fluffiga tyllklänningar, klänningar med massor av pärlor eller färgmönster. Men vem vet det blir kanske en sådan jag kommer hem med när jag väl har provat och hittat klänningen som stort K Solig
  • teres77

    Jag hoppar in i tråden... Glad Vi har bokat kyrka i vår hemby i Norrland, 25 juli nästa år. Det är 120 mil dit från där vi bor så det kommer krävas organisering och planering av stora mått. Tur att jag är mamma till ett barn med autism, vi är ena riktiga fenor på planering och checklistor. Flört

    Kyrka och präst - bokat
    Festlokal - Bokad
    Tårta - bokad
    Fotograf - bokad
    Mat - buffé, i sort sett klar, kocken tillfrågad och har tackat ja!
    Trycksaker - scrappar egna med hjälp av mitt ex som är grafisk designer (far till barnet, nära vän)
    färgtema - Vitt, grått och lila
    Tärna och Bestman - klara
    Toastmaster - klar
    Budget - klar, vi har en plan iaf...
    Gästlista - klart, 80 gäster
    Buketten - Göra en egen av tyg och broscher, har hälften av materialet hemma...

    Tidsplanen är i grova drag:

    November- skicka Save the date, via mms
    mars - skicka ut inbjudningskort och beställa klänningar (det blir två för mig + en tärnklänning)
    Maj - sista svarsdag, sammanställa gästlistan och göra klart bordsplaceringen 
    Juli - Dagen D!



    Klänningen jag kommer ha under vigseln och middagen.


    Den här byter jag till när det blir fest och dans efteråt... 

    Det är sjukt mycket detaljer mellan alla dessa rader, men jag tror att vi kommer fixa det här. Vi har så lika smak, jag och min blivande, så vi sara mycket energi på att inte träta om detaljer. Han är även väldigt delaktig och vi har planerat det mesta ihop. 
  • perlan

    Hur mycket är era "m2b" involverade i planering? Klart att min vill gifta sig och han bryr sig kring saker som har med bröllopet men kanske inte så engagerad som jag, jag kan bli lite eld å lågor till å från. Det betyder ju inte att han inte bryr sig eller vill gifta sig utan det kanske bara är så att vi kvinnor är lite mer för det här med planering.Är bara nyfiken om alla era män är med på allt eller om ni står för större delen av planerandet så jag inte är ensam om det? ;)  

  • perlan

    Sedan har jag en till fundering. Ni som har tärnor, har ni även marskalker/bestmans? Är det någon som har bara tärnor?

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?