• rosemarypatrik

    Bröllop 2015

    Hej, är det några fler än vi som planerar långt i förväg? för vår del är det mycket för ekonomins skull, för vi vill ha ett fint och inte något budgetbröllop. Så vi börjar långt i förväg. Finns det fler som vi?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:49
    Pga ekonomin, så kommer vi nog inte ha bröllopet förän 2018

  • Svar på tråden Bröllop 2015
  • Artemiss

    Vi bjuder ju dem vi umgås med så om nån av våra singelkompisar skulle bli ihop med någon under tiden så tänker jag att vi kommer lära känna dem. Iofs några i utlandet som vi inte träffar så ofta. Om de öppet är ett par skulle jag bjuda men inte om de dejtar kanske. Förhoppningsvis har de bra smak och bjuder med någon trevlig. :) Några kanske hittar sin match under middagen ;)

  • ellie01
    Artemiss skrev 2013-05-30 10:48:50 följande:
    Vi bjuder ju dem vi umgås med så om nån av våra singelkompisar skulle bli ihop med någon under tiden så tänker jag att vi kommer lära känna dem. Iofs några i utlandet som vi inte träffar så ofta. Om de öppet är ett par skulle jag bjuda men inte om de dejtar kanske. Förhoppningsvis har de bra smak och bjuder med någon trevlig. :) Några kanske hittar sin match under middagen ;)
    Haha! Det vore underbart! 

    Det ni säger är så sant, vi har ju som sagt ett tag kvar innan vi behöver formulera inbjudningskorten :) 
     
  • keskis

    Hej hopp i pluggtider!
    Här ännu en student som ska gifta sig 2015, med största sannolikhet iaf! Jag tar examen våren 2014 och då kan jag börja spara på riktigt. Sambon har redan börjat spara så smått (han jobbar). Kommer kännas bättre när båda kan bidra, som någon här sa.

    Så allt hänger helt enkelt på när jag får jobb efter att jag är färdigutbildad! Sambon envisas med att inte spika helt hundra innan jag fått jobb... men det kan ju dröja innan jag får jobb, det är svårt att veta nu liksom. Känns tråkigt att inte kunna spika datum eller bestämma lokal och sådant men samtidigt förstår jag ju vad han menar... Vore ju inte så kul om jag nu skulle gå som arbetssökande i 5-6 månader innan jag får anställning och att vi då bokat allt. Aja, vi får se hur det går... Han kanske ändrar sig haha :)

    Det finns så mycket att tänka på när det gäller planeringen och det fattar ju inte karln känns det som :P Det där med att man bjuder +1 hade jag inte ens tänkt på!! För mig känns det bäst att bjuda parvis så att säga... beroende på hur "nära" de står varandra eller så.. har det varit ihop i ett par veckor kanske det inte är så seriöst o så.. Men att singlar ska få ta med sällskap... vet inte hur vi ska göra där faktiskt. Får se!

    Vi ska inte ha jättemånga gäster lutar det åt. Vi har båda rätt små släkter och bekantskapskretsar. Max 40 gäster skulle jag tro.

    Jaja, mycket att tänka på och ta in som sagt...
    Back to pluggeriet......

  • Hoogenmolnar

    Här kommer ett ytterligare blivande bröllopspar som inte vill stressa med planeringen och planerar bröllop tidigast till sommaren 2015.

    Varför stressa? känns skönt att ha mycket tid och mysigt att planera ihop det är ju också sååå många val att göra.

    Idag ska vi börja kolla på ringar!!!

  • Sudditjuven
    ellie01 skrev 2013-05-30 09:42:40 följande:
    Kommer ni ha +1? alltså får era gäster ta med en date?
    Vi känner att vi vill endast ha folk vi känner men vi känner massa par, ska man då inte låta våra "singel"-gäster ta med någon? Låt säga att dom är i ett förhållande men att varken jag eller fästmannen har träffat den "nya".
    Är lite kluven! Några tips?  
    Vi kommer inte att ha +1. Lite kluven där också faktiskt.. Det skulle vara ifall de har varit tillsammans i iaf ett halvår eller precis flyttat ihop/förlovat sig eller något annat som gör att man kan räkna dem som ett par. :) Men nej, inga extra vänner, dejter eller tillfälliga ragg.
  • rosemarypatrik

    Artemiss skrev 2013-05-27 18:43:21 följande:Jodå. :) Det blir antagligen på norra bohuskusten eftersom jag är därifrån. Har försökt komma på lämpliga ställen att vara på så att vi kan åka dit nu i sommar och kolla läget.Har dock ägnat alldeles för mycket tid de senaste dagarna åt att surfa runt på pysselsidor så det riktigt kliar i fingrarna på att få gå till panduro. Det kan väl aldrig bli för tidigt för att åtminstone göra prototyper till inbjudningar etc? :) Man kan aldrig börja för tidigt, vi har fått tänka om nu och skjuta upp allt 3 år extra

  • rosemarypatrik

    Har fått hänga undan min brudklänning, den är nu rea på rea. Då detta är mitt andra bröllop och jag inte gillar helvita klänningar, så kommer jag ha en vinröd klänning.

  • Artemiss
    rosemarypatrik skrev 2013-06-03 18:53:56 följande:
    Man kan aldrig börja för tidigt, vi har fått tänka om nu och skjuta upp allt 3 år extra
    Ojdå, till 2018 alltså? Det är långt kvar, men jag hoppas att det blir som i de brittiska kostymdramerna när man tittar timme ut och timme in innan de kommer till den första kyssen. Det blir så härligt när man suttit och sugit på karamellen så länge. Såg precis om North and South så är suktande nyförälskad med Mr Thornton igen. ;)
  • Artemiss

    Åh idag har jag varit till pysselbutiken och spenderat de första bröllopskronorna och nu har jag suttit och övat på att embossa. Hittade även fina stämpelbokstäver som jag tänker sätta ihop ett eget monogram av. 
    Jag är bara så studsig just nu! :)) 

  • rosemarypatrik

    Artemiss skrev 2013-06-04 00:25:29 följande: rosemarypatrik skrev 2013-06-03 18:53:56 följande: Man kan aldrig börja för tidigt, vi har fått tänka om nu och skjuta upp allt 3 år extra Ojdå, till 2018 alltså? Det är långt kvar, men jag hoppas att det blir som i de brittiska kostymdramerna när man tittar timme ut och timme in innan de kommer till den första kyssen. Det blir så härligt när man suttit och sugit på karamellen så länge. Såg precis om North and South så är suktande nyförälskad med Mr Thornton igen. ;)Japp, men det känns ok i alla fall. Får man mer tid att samla ihop pengar och få mer och mer ett drömbröllop, kanske några drömmar kan slå in som inte hände förra gången. En dröm är att få åka häst och vagn!

Svar på tråden Bröllop 2015