• Chicita

    Kan jag verkligen...?

    Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

    Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

    Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

    Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

    Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

    Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

  • Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Chicita

    Vilken ofantlig slutledningsförmåga du har Ninisen det är ju så självklart när du uttrycker det sådär Skrattande

    Här står vi inför en mindre kris.
    Makens lillebror fyller år och vi ska fira honom.
    Men då måste vi ha hundvakt och så måste vi åka långt och den här månaden är liiite tight liksom.
    Borde vi inte kunna kräva att han fyller år på ett bättre datum? Alltså lite respekt får man väl ha? Skrikandes

  • PiaB igen

    Ja men fy vad dåligt att fylla år om det inte är optimalt för er! Man slutar aldrig att förvånas över hur egocentriska vissa är...

    Apropå om man tror att man tror på Gud eller tomten eller påskharen, så har jag en lösning. Det är bara att ta en lyckokaka så vet man. Är man fortfarande osäker på om man tror på påskkärringen kan man fråga ett kinderägg. Hur svårt kan det vara? Själv tror jag på tandläkaren, han tar så bra betalt så han borde veta.

  • Chicita

    Jag tror, jag tror på sommaren
    Jag tror, jag tror på sol igen....

    Eller tja sommaren har varit lite lögnaktig på senare år, lovat sol men sen regnat på mig. Så jag funderar på att konvertera till hösten istället.
    Man kan alltid lita på att hösten är blöt och blåsig

  • PiaB igen

    Nej sommaren kan man inte lita på. Jag ska konvertera till chokladtomten. Om tomten är far till alla barnen, och choklad alltid är bra, måte chokladtomten vara svaret på allt Sedär, då var det löst!

  • PiaB igen

    Nej sommaren kan man inte lita på. Jag ska konvertera till chokladtomten. Om tomten är far till alla barnen, och choklad alltid är bra, måte chokladtomten vara svaret på allt Sedär, då var det löst!

  • PiaB igen

    Jag ska fråga chokladtomten varför det så ofta blir två inlägg fast jag bara trycker en gång på skicka...

  • Ninisen

    Tycker utan tvekan att din makes lillebror antingen får flytta närmare er, eller flytta sin födelsedag. Låt honom välja själv i sann demokratisk anda. Väljer han fel får ni självklart ta det med tomten (som såg till att han tillverkades vid olämplig tidpunkt och därmed föddes i fel månad). Respekt är det minsta man kan kräva av småsyskon. 

    Tro på hösten borde fungera, men hittills har den också varit en besvikelse. Inte ska man väl behöva klippa gräset på hösten heller? Men jo tydligen har inte gräsmattan och hösten haft stora konferensen angående lämplig tillväxttakt under september och oktober. Ska man verkligen behöva stå ut med att klippa gräset i oktober egentligen? Är inte det en typisk sommarsyssla? För om det är en typisk sommarsyssla har jag fortfarande sommar här, och det funkar inte eftersom jag har haft höstbröllop (iofs med solsken) förra helgen!

    Näe nu är förvirringen enorm igen och troligen behöver jag en extra sejour hos min terapeut för att reda ut allting.

  • Kjell Präst

    Jag är på helgläger med kyrkans ungdomar och igår åt vi kanelbullar. En del blev lite bekymrade över om man verkligen kan äta kanelbullar i kyrkan så jag fick förklara att Maria vid den här tiden måste ha haft en bulle i ugnen så att säga. Därav denna kyrkliga helg. Jag tror på kanelbullen och inte på hösten eller chokladtomten!

  • PiaB igen

    Jag trodde inte präster fick äta kanelbullar! Nu tror jag inte på präster längre. Däremot tror jag på allt jag läser på olika forum, och nu har jag förstått att man MÅSTE skicka savethedatekort vilket vi inte har gjort. Vi var helt galna och skickade bara inbjudningdkort! Hur blir det nu? Gästerna har svarat och bokat hotell och allt, men tänk om de inte har sparat datumet... Var sparar man datumet, och vad ska gästerna tro om oss? Vad jag förstår går det nästan inte att gifta sig utan dessa kort. Det här borde säkert en präst talat om för oss, men de satt väl och tryckte i sig bullar istället.

  • Ninisen

    Åhhhhh nej! Hur ska det gå PiaB igen? Jag ser framför mig en väldans massa gäster som bokat hotell till ett datum som de inte har sparat någonstans och därmed bara vet att de bokat hotell men glömt varför! Mycket dåligt av prästen att inte informera, skärpning prästen så här kan man faktiskt inte hålla på. Klämma i sig kanelbullar istället för att berätta om Save-the-date!

    Dessutom inser jag att vi måste göra om vårt bröllop, vi skickade inte heller ut kort om att gästerna ska spara datumet. Fast samtidigt så kom ju gästerna dit och hade trevligt tillsammans med oss, så man kanske skulle dela ut Save-the-date-kort på bröllopet, så att gästerna kan skriva ner minnen av just datumet så att de inte glömmer att "spara" det på den interna hårddisken. Det måste ju vid närmare eftertanken vara den ultimata användningen av sådana kort.
    För vår del funkade det ju utan Save-the-date-korten, men jag förstår ju så här efteråt att det var på festen de skulle fått dem, inte minst för att de ska komma ihåg att uppvakta oss varje år framöver på bröllopsdagen. Så skaffa/tillverka save-the-date-kort och lämna till gästerna på bröllopet istället.
     

Svar på tråden Kan jag verkligen...?