• Chicita

    Kan jag verkligen...?

    Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

    Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

    Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

    Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

    Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

    Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

  • Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • maxmamma

    klart som tusan att vi ska vara anonyma här, tänk om nån bekant sitter här o snokar på BT och kopplar ihop mitt nickname med mig??

    Det vore en smärre katastrof juh, dels så skulle ju min anonyma m2b stå i städskrubben vid vigseln o nu när vi mätte städskrubben så inser jag att om  jag ska kunna vara anonym så måste ju jag oxå stå i skrubben men nu tll det verkliga dilemmat, skrubben rymmer inte två personer samtidigt.

    hur gör jag nu? ska jag kanske låta min anonyma m2b stå framme med älgprästen krister och jag står i skrubben? men då får ju jag inte all uppmärksamhet jag så fint förtjänar på MIN ja ni läste rätt MIN stora dag o det var ju inte m2b´s stora dag juh.

    Nä kom med lite konkreta råd o tips hur jag o herr anonym ska lösa detta? kanske en gammal sopsäck som legat i skrubben kunde användas o träs på m2b så ingen ser vem han är o kanske även prästen borde ha en sopsäck så ingen ser vem som är präst heller??

    tänk om folk tror att m2b är prästen o vise verca? o gud förbjude jag får med mig den anonyma prästen hem o anonyma m2b blir kvar i kyrkan.

    Tänk om prästen glömmer att ta med mig ur skrubben vad gör jag då?? jag kan ju faktiskt inte ropa o skrika på hjälp iom att jag vill vara anonym?

    nä nu har jag riktigt tunga huvudbry så snälla hjälp mig någon Tyst 

  • Jenny121212

    Vad sägs om att ha det helt mörkt? Mörkläggningsgardiner i alla fönster och heltnersläckt. Om ni vill se någnäf ni går in kan ni antingen ha en väldigt stark ficklampa, låt ljuset svepa över gästerna så blir de lite lagom blinda o ser vem det är som smyger in. Eller ha ett ljus i handen rätt nära ansiktet så blir det konstiga skuggor som gör att det kan vara svårt att lista ut vilka ni är. Om du gillar mina förslag så är det fritt fram att kolla mitt nick så jag får cred för mina fantastiska idéer.

  • Kjell Präst

    Ett annat bra knep som vi ofta brukar köra med brudpar som vill vara anonyma trots att det är deras dag och de gör som de vill, är att tokringa i kyrkklockorna just när paret går in (man kan förstärka ytterligare med mikrofon och högtalare). Då kommer alla gäster att hålla för öronen, böja sig framåt i kyrkbänkarna och blunda - och ser inte ett dugg av när paret går in. Häpp!

  • maxmamma

    men jenny121212 det var ju inte du som skrev förut sa du ju, du var ju anonym?!

    så hur vet jag att det inte är den där anonyma figuren som tagit ditt nick eller om det verkligen är du?

    vi provar med Kristers försag om att vansinnes ringa i kyrkklockorna o ha världens jätteförstärkare o högtalare till o funkar inte det knepet,

    ja då får jag helt enkelt testa din metod oxå o ha totalt svart i kyrkan o svepa med ett tokstarkt ljus/flicklamap så jag ser vart jag går men gästerna blir förblindade ett tag

    Men hur gör vi med min m2b som oxå ska vara anonym? o jag vill ju helst stå i "rampljuset" i mörkret själv så ingen stjäl min show?

    Skulle jag kunna tänkas blända m2b så totalt hela vigseln igenom så han inte ser mej som oxå är anonym eller vad gör jag?

    men jag kom just ihåg att om kyrkklockorna slår så högt hela tiden då är det ju risk att jag inte hör vad Krister säger o kanske svarar ja på fel saker?

    Kom gärna mer fler konkreta råd o  tips så jag vet att det blir precis så bra som jag vill att det ska bli{#emotions_dlg.djavulsk} 

  • Chicita

    Ja det där med anonymitet är riktigt trixigt Förvånad
    KjellPräst hade en bra lösning som vanligt på problemet tycker jag

  • Aniara4

    Men anonymiteten behöver ju inte vara ett problem om man använder gäststatister från en förmedling, vilket man ju gör eftersom ens egen släkt sällan är tillräckligt snygg för att göra sig bra på bild. Förmedlingen behöver väl  inte berätta vilka det är som gifter sig, utan bara ge plats och tid när de ska infinna sig. Då ser de ju bara ett vackert brudpar men har ingen aning om vilka de är!

  • Jenny121212

    Men tänk om statisterna på nåt sätt känner någon som är släkt med någon som har varit gift med en annan som har jobbat ihop med er tidigare och på så vis kan lista ut vilka ni är. Eller har statisterna tystnadsplikt?

  • maxmamma

    jag hoppas verkligen statisterna har tystnadsplikt.

    men tänk om de har varit statister på någon av mina vänners bröllop o råkar känna igen mig o ännu värre kommer fram o hälsar på mig?

    Där rök ju den anonymiteten direkt, men om man klär både statister, Kristerpräst, m2b, den mindre snygga skaran av släktingar o i värsta fall mig med med sopsäckar då borde det väl inte finnas nån chans att nån skulle kunna känna igen nån?

    och om man vill så kan man ju använda sån där röstfrörvrängare så ingen känner igen min o m2bs röster o prästen kanske oxå skulle ha en röstförvrängare så ingen känner igen Krister heller??

    och om någon skulle råka tro sig veta vem jag o m2b är genom våra förvrängda röster så kommer jag ihärdigt neka till att "det var inte jag" för ingen ska anklaga mig för att känna igen mig.

    nej anonymitet är det rätta ledordet.

    och hur gick det för jenny121212 var det verkligen hon som skrev eller var det hennes anonyma jag eller vem var det igentligen? 

  • PiaB

    Jag tycker det är orättvist att ni skriver så mycket när jag jobbar! Jag vägrar att läsa igenom allt utan kräver att vi nu kör en lek! Nämn allt som har med det perfekta bröllopet att göra, jag börjar. Fula gäster, eller förlåt, statister!


Svar på tråden Kan jag verkligen...?