• Chicita

    Kan jag verkligen...?

    Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

    Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

    Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

    Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

    Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

    Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

  • Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • purpleflower

    Jag tror att det bästa vore om man bestämmer gästernas kläder åt dem. Fick en jättebra idé om att man kan upprätta en hemsida, som man skulle kunna kalla "Bröllopshemsida", där man kan skriva ut en massa information till gästerna, som inte får plats i inbjudan. Så skriver man bara i inbjudan "Mer info hittar ni på vår bröllopshemsida" och anger adressen.

    Tänkte göra såhär att jag lägger ut bilder eller beskrivningar på olika oufits som gästerna sen kan gå in och boka. Ungefär som när man köper present efter en önskelista som brudparet har lämnat i en speciell affär. På så vis slipper man oroa sig för att gästerna ska ha på sig nåt som är för snyggt och gästerna slipper oroa sig för att de ska dyka upp i t ex samma klänning som någon annan. Hur bra som helst ju!

    Vilka outfits tycker ni är okej? Behöver lite tips!

  • Chicita
    PiaB skrev 2012-09-07 22:02:46 följande:
    I Finland?
    Alla vettiga människor vet ju att Tomten bor i Mora Skrattande 
    Tjaaa... min käre make drog på sig röda kläder och ett vitt lösskägg förra julen, det minns jag nu när du säger det. Det var när jag skulle gå ut med hunden...
    Sen sa alla att vi hade missat tomten. Så det kanske ligger något i det Förvånad 
    Men då undrar jag varför jag inte får julklappar varje dag Obestämd 

    Klädkod i tomteverkstan är besvärlig.
    Den där regeln om att den som bär rött har legat med brudgummen gäller inte, däremot måste alla bära rött, även bruden.
    Men det kan räcka om bruden bär en vit klänning med rött band i midjan och att hon har en ljusslinga inbakad i frisyren.
    Gästerna måste dock ha röda kläder med vita pälskanter, och alla män måste ha skägg.
    Tomtar på loftet är ju lite besvärligare. Är dom bjudna på bröllopet?
    Om dom inte är det så måste du flytta dom till ett temporärt loft under vigseln och festen, annars går inte budgeten ihop och dom får defenitivt inte bjuda några respektive eller plus ettor 
  • Chicita
    purpleflower skrev 2012-09-07 22:07:07 följande:
    Bra tänkt.
    Då kan du ju se till att ingen kommer i vita klänningar eller röda för den delen.

    Jag skulle rekommendera one-pieces i olika färger och mönster.
    Då är alla gäster klädda i samma stil och ingen sticker ut särskilt mycket.
    Om någon blir lite trött (läs full) så är det bara att lägga dom under ett bord, för dom har ju redan nattdräkten på sig Solig 
  • PiaB

    Om jag måste ha röd klänning, betyder det att jag haft sex med tomten då?


     


    På bröllopshemsidan kan man ju skriva vart de kan skicka pengar och presenter så slipper de komma för det är ju inte deras sällskap man vill åt. Och om de absolut vill komma får de klä ut sig till tomte och då kommer nog ingen eftersom vi gifter oss i augusti. Och envisas någon ändå med att komma så måste de komma med släde och renar så får vi se hur de lyckas!


  • Chicita
    PiaB skrev 2012-09-07 22:31:07 följande:

    Om jag måste ha röd klänning, betyder det att jag haft sex med tomten då?


     


    På bröllopshemsidan kan man ju skriva vart de kan skicka pengar och presenter så slipper de komma för det är ju inte deras sällskap man vill åt. Och om de absolut vill komma får de klä ut sig till tomte och då kommer nog ingen eftersom vi gifter oss i augusti. Och envisas någon ändå med att komma så måste de komma med släde och renar så får vi se hur de lyckas!


    Nej inte på tomtebröllop.
    Däremot om du kommer i en grön klänning med massa glitter och annat på så har du strulat med julgranen. Vissa lever i villfarelsen att det betyder att man är på grön kvist. Men dom har fel... FEL sa jag Skrikandes  
    *försöker få bort bilden av en grönklädd brylling från näthinnan* 

    Ja det var ju en bra idé, så kan ni lägga pengarna på en lyxmiddag för bara er två.
    Finns väl ingen anledning att någon annan ska delta i den. Det är ju ni som gifter er och bara er dag, och man måste faktiskt inte dela med sig, oavsett vad fröken sa på dagis Baby 
  • Kjell Präst

    En gång hade jag ett brudpar där bruden hade kanintänder. Betydde det att hon hade strulat med påskharen? Jag vet inte så mycket om sånt där för jag sitter ju i körkan hela dagarna och mina barn kom med storken. Det gjorde förresten min fru också när jag tänker efter. Fast då klagade storken.

  • PiaB

    Ja antingen hade hon strulat med påskharen eller så hade hennes föräldrar lurat henne att de fick henne i ett påskägg. Många föräldrar lurar sina barn eftersom de tycker det är så jobbigt att berätta hur barn blir till. D.v.s att de kommer med storken. Vad det är för jobbigt med det har jag aldrig förstått. Att din fru däremot kom med storken tycker jag låter väldigt annorlunda och jag förstår att storken hade åsikter om det.


  • Melton85

    Jag kom på en sak, är det okej om jag och min blivande dricker en riktigt fin champange (som vi fått i present tidigare) till brudskålen men gästerna får bara cider eller bubbelvatten? Eventeullt kan de få något mousserande men de ska helst inte kosta för mycket, vad tycker ni?

  • Chicita

    Det är ju ER dag, och allt NI önskar är gästernas lag.
    Räcker det inte med att dom får höja näven och ropa "skål för brudparet" medan ni dricker er champagne?
    Måste dom verkligen ha något att skåla med?
    Tänk om någon av dom spiller och får fläckar på kläderna?
    Då kan dom ju förstöra alla era bilder från middag och fest Förvånad 

  • Melton85

    Fast om de spiller så blir ju de iallafall fulare än mig ;) så jag kanske ska satsa på något med mycket färg i.. Och göra något smyghål i kanten av glaset hmm får nog fundera lite mer på detta :P

Svar på tråden Kan jag verkligen...?