• Chicita

    Kan jag verkligen...?

    Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

    Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

    Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

    Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

    Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

    Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

  • Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Chicita

    Långa gäster placeras enklast i rullstol så kan man enkelt flytta runt dom beroende på vart man vill ha dom Glad

  • Jenny121212

    Du är ju bäst Chicita:) jag var lite impad av mitt tills du kom o slog det med hästlängder:) men jag snor ditt o hoppas att jag blir snyggast på MIN dag. Men för säkerhets skull ska vi ha dörrvakt så ingen är snyggare/smalare/längre än jag. Fick reda på att min tärna är gravid så nu hoppas jag att hon sväller upp o blir så där lagom fet och att hon får lite finnar...

  • Guanaca

    Mallorca-prästen har nog solsting och autopiloten ville nog hänga på stranden istället! Det borde inte vara tillåtet att arbeta för länge i ett semesterparadis, klart man börjar försumma plikterna och hellre lever det ljuva livet. Omplacering tillbaka till en iskall stenkyrka i midvinterns land är det enda som kan rekommenderas! Kanske kan man sätta honom i en rullstol och få honom att hålla charmkurs för bröllopsgäster i framtiden???

  • Kotthare

    Är det ok att ha en fördrink och lite mingel innan middagen? 

  • Chicita
    Kotthare skrev 2012-09-07 18:29:53 följande:
    Är det ok att ha en fördrink och lite mingel innan middagen? 
    Absolut inte Förvånad
    Eller tja, det finns ju undantag från alla regler. Om bröllopet hålls en ojämn torsdag under vintern så kan man komma undan även med det.
    Men annars ska man undvika att mata och vattna gästerna för tidigt, annars kan dom få för sig att festen är över och åka hem Obestämd
  • PiaB

    Kan jag verkligen gifta mig? Jag menar, jag har inga svärföräldrar som bråkar med mig. Ja, de är inte ens i livet, men de bråkar inte med mig. Mina barn är jätteglada för min skull. Jag och min blivande kommer löjligt bra överens om bröllopsplaner och resten av livet.


     


    Vad jag förstått så borde ju "införbröllopstiden" vara den värsta tiden i livet då man blir osams med allt och alla och funderar på om man ens ska gifta sig. Så nu funderar jag på om vi kanske borde skilja oss istället så slipper vi gifta oss när vi har det så bra? Eller? Vi vill ju inte att det blir helt fel så vi råkar gifta oss av lycka liksom...


  • Chicita

    Det låter som ett allvarligt dilemma det där PiaB
    Har du funderat på lite terapi?
    Om inte annat så kanske förslaget att gå i terapi kan skapa lite slitningar och bråk hos er så det känns mer rätt att gifta sig för att lösa problemen...
    Och en sådan liten detalj som att dom är döda får väl inte hindra dom från att bråka med dig? Dom kan faktiskt komma tillbaka och spöka lite för dig, det är väl det minsta man kan begära tycker jag Tungan ute 

  • PiaB

    JA! Jag gillar spöken! Min blivande gillade inte sin pappa så om han spökar för mig och jag gillar honom kanske vi blir lite osams! Jag ska öppna kanalerna så kanske han kommer och hälsar på mig snart.


    Det är en jättebra idé. Min blivande tycker att jag är flummig som tror på universum och andar, han snackar om någon vetenskap... Där kom vi på det! Vaddå jag FLUMMIIIIIIGGGGGG???? Jag vet ju inte själv vad jag tror på förutom tomten, hur kan det vara flummigt?


  • Chicita

    Vadå tomten är väl inte flummig? *ser oförstående ut* Förvånad
    Han hälsar ju på en gång per år... Ok han ser inte alltid likadan ut, ibland får jag en känsla av att det kanske bara är en nisse bakom masken. Men det är svårt att säga.
    Och självklart måste han ta hjälp, finns väl ingen som på allvar tror att han hinner runt över hela världen på en enda natt/ kväll?
    Speciellt inte när alla vill ha julklapparna samtidigt Förvånad 
    Eftersom man kan se och prata med tomten så existerar han ju. Jag har hört att det är så faktiskt...
    Eller var det det man inte kunde se och prata med som existerade?
    Hmm... förvirrande Obestämd 

  • PiaB

    Jag ser inte dig så jag tror inte du existerar. Du kanske rentav är tomten så varmt som du pratar om honom. Eller är du gift med tomten? Jag har tomtar på loftet, undrar om man får gifta sig i kyrkan då. Eller måste man gifta sig i tomteverkstan då? Min mamma säger att tomten bor i Finland, men hon har också tomtar på loftet. Hon är gift med min pappa och de bråkar inte med min blivande. Du ser ju hur jag har det. Ingen ordning på nånting! Vad ska man ha för klädkod i tomteverkstan? Nu blev jag förvirrad...


Svar på tråden Kan jag verkligen...?