• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • hannijohanna

    Åh så spännande att det är så mycket som händer nu! 
    Jag bokade precis frisör och manikyr! Känns så roligt när bitarna faller på plats!

    Va spännande med klänningen Annica70! Hoppas du blir jättenöjd med den! :) 

  • Miss JH

    Vi har varit och köpt kostym idag till sambon och bestman. Det var en yttepyttefläck uppe vid nacken på sambons kavaj, knappt synbar. Fanns inga fler i den strl, så de drog av 500 kr på kostymen ! Bara att tacka och ta emot. Den får jag bort med lite diskmedel sen. Hittade även kläder till sonen. Allt klart i klädväg nu nästan. Sambons och bestmans slips och sonens hängslen kvar. Så skönt. Stor bock i listan. Däremot har det strulat till sej lite med barnvakt så jag är lite stressad över det. Bara hoppas det löser sej.

  • Nutsoba

    Har just lagt en beställning på klänningar till två av mina tre tärnor. Hoppas att det blir bra nu, men de blev ju måttbeställda. När vi var ute i Stockholm och prövade klänningar så insåg jag snabbt att det aldrig skulle gå att hitta något som skulle passa alla, så det får bli olika klänningar. Den enda kraven jag hade var att klänningen är 1) knälång, 2) blå (marinblå/mörkblå/kungsblå etc). Sen fick de välja själva ett antal modeller på jen jensen house, och så valde jag ut en av dem åt dem Glad Den tredje tärnan bor en bit bort, men lyckades hitta en klänning i butik (en som de andra tärnorna prövade men inte passade i). Phew, en sak mindre på listan iaf. Nu är det bara att vänta på klännigarna levereras.

    ...och sen är det dags för skojakt...Drömmer

  • Heobea

    En trött Heobea här! Blev möhippad igår. Kan säga att jag har liiiiite blykepa idag. Ojoj! Men det var nog det roligaste jag gjort senaste året. Ojoj! Mina vänner prickade precis rätt måste jag säga. Tyll, glitter, lösmustascher, bubbel, pyssel och gipsavgjutningar. Allt avslutades med en fest tillsammans med sambon och hans svensexa. Som sagt, galet roligt. Sambon blev utklädd till mario och fick köra mariocart, lite andra mariorelaterade saker och en stund på Dennis (frisören ni vet). Jag som varit lite orolig för vad min vänner ska hitta på. Men ojoj, de prickade preciiiis helt jäkla rätt. Lagom pinsamt, lagom galet och lagom med bubbel. Roligt också när ens vänner finner varandra trots att de egentligen inte har något gemensamt.

    På bröllopsfronten går det långsamt men framåt i alla fall. Nästa vecka ska det produceras dekorationer, ljusen ska målas och lite så. Det kommer bli kanonbra men det krävs nog lite tid.

  • Miss JH

    Åh vad kul med hippa heobea. Och vad underbart att de träffade så rätt ! Här har inte heller blivit så mycket bröllopsplanering i helgen mer än kläderna till sambon, bestman och sonen. Ska ta tag i festhäftena och göra klart de nästa vecka. Ska även beställa jättefina armband till mina tärnor som tack för allt de gör inför detta bröllopet. Däremot kände jag att det var dags för att börja vässa bröllopsformen trots att läkarna sagt att jag inte får träna. Hoppade upp på löpbandet med 30 minuters powerwalk i sikte. Men det slutade med 60 minuter på löpbandet, varav 15 minuters löpning och 10 minuter hantlar . Helt underbart skönt var det. Men lär väl ha jordens träningsvärk imorgon

  • jossanamir

    vad roligt att du blivit hippad och ännu roligare att de lyckades pricka rätt gällande vad du gillar och inte gillar Glad Shit vad jag börjar längta efter min (som jag förövrigt tror är om 2 veckor)!!

    2 månader kvar idag!!!!!!!!!

  • Moignon

    Det verkar vara full aktivitet, vad härligt! Vi fick kollat på lokalen i lördags och kollade storlek på bord, antal kylskåp och toaletter... Ja, osv. :) Sen var jag och provade ut nytt smink och har nästan ändrat mig. Min frisör skulle sminkat mig för 800 men det här stället tar 1500 inkl provsmink och att man plockar produkter för 1000. På det sättet betalar man ju bara 500 exkl produkter som jag ändå är sugen på. Hm. Nackdelen är att hos frisören fixar de lite bubbel och vi kan göra allt, inkl påklädnad. Kluven! Åh, vad kul att hippan blev så lyckad heobea! Det är ju det man hoppas på! Har även passat på att gå lite i skorna och kunde inte hålla mig från att prova ringen, hade glömt hur fantastisk den är...! Mitt i all denna yra glömde vi bort att vi hade 1årig förlovningsdag igår. Kom på det 23.30 när vi traskade hem i kyla och regn till lägenheten i Oslo efter 4 h bussresa...

  • Miss JH

    Ja det är helt galet jossan! 2 månader kvar idag. Kommer gå så snabbt tills vi står där och blir fruar.

  • JochP

    Vad kul med möhippa! Jag har ingen aning om det blir något för mig eller när. Jag har som sagt var familj och vänner på annan ort, men jag hoppas att bli lite hippad iallafall av tjejgänget här där jag bor. I morgon åker jag och dottern på en liten resa. Vi ska till Irland i fem dagar och hälsa på min syster. Ska bli skönt att komma bort och tänka på annat än bröllopsbestyren. Sen när vi kommer tillbaka kommer det ju vara dags att sätta fart igen med allt fixande. Vi har hållt på att prova lite olika viner, både rött och vitt. Men jag blir bara mer snurrig(på flera sätt!) och vet inte alls vad vi ska välja. Har ni valt vin och vad blev det?

  • Moignon

    Vi provar ut mat i samband med maten. Fick två olika förslag av kocken och provade det ena. Till förrätt ska vi ha 79403, ett vitt riesling. Ev. Blir det Carl reh istället, 6906. Till varmrätten blir det antagligen domaine de pre baron, 2712. Det vi provade var tillfälligt och har utgått. Kan varmt rekommendera det första vinet om man ska ha fisk och skaldjur till förrätt! Fantastiskt vin när det är lagom kylt!

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013